Skip to main content

Vraag Uploaden template via site en ftp werkt niet

  • Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
Meer
10 jaren 11 maanden geleden #3895 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Re: Uploaden template via site en ftp werkt niet
en dan ook nog even van mijn kant wat bedoel je met.

Maar mijn ftp werkt helemaal niet. Als ik via ftp de template installeer zie ik hem wel in de bestandenlijst (mappen)

Is dat de ftp van joomla zelf ?

M.v.g Leen
Onderwerp is gesloten.
  • PiscesMedia
  • PiscesMedia's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
10 jaren 11 maanden geleden #3896 door PiscesMedia
Beantwoord door PiscesMedia in topic Re: Uploaden template via site en ftp werkt niet
Safari werkt dus niet! Nu 2x geprobeerd met Firefox en dat gaat tot nu toe goed.
Had wel een andere foutmelding, zie bijlage.

FTP
Dat werkt niet. Als ik de template wil uploaden via filezilla zie ik de map wel staan tussen de andere templates maar niet in de backend van joomla. Vice versa hetzelfde, uploaden via joomla dan niet zichtbaar in filezilla.
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
Meer
10 jaren 11 maanden geleden #3897 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Re: Uploaden template via site en ftp werkt niet
Hallo ben ik weer je werkt met een mac of dat wat uit maak weet ik niet.
Maar als je de ftp van joomla zelf bedoel en aan heb staan kan
het wel eens zo zijn dat je die dus >> uit << moet zetten.
Ik heb hier net  een testje gedaan met mijn ftp instelling aan
en dan gebeurt er echt niks wat ik gewend bent.
Zette ftp weer uit en deed een template en binnen enkele seconden
Dus netje melding template geinstalleerd.

M.v.g Leen
Onderwerp is gesloten.
Meer
10 jaren 11 maanden geleden #3898 door Arjan
Beantwoord door Arjan in topic Re: Uploaden template via site en ftp werkt niet

FTP
Dat werkt niet. Als ik de template wil uploaden via filezilla zie ik de map wel staan tussen de andere templates maar niet in de backend van joomla. Vice versa hetzelfde, uploaden via joomla dan niet zichtbaar in filezilla.

Als je alleen bestanden hebt aangepast in de template dan moet je de aangepaste bestanden in de juiste map terug plaatsen oftewel overschrijven.

Als je een nieuwe map neer zet dan moet je naar Extensiebeheer > Ontdekken gaan. Dan klikken op ontdekken en de desbetreffende template aanvinken en klikken op installeren.

Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.
Onderwerp is gesloten.
  • PiscesMedia
  • PiscesMedia's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
10 jaren 11 maanden geleden #3900 door PiscesMedia
Beantwoord door PiscesMedia in topic Re: Uploaden template via site en ftp werkt niet
FTP stond inderdaad op ja aangevinkt in de algemene instellingen. Firefox gaat nog goed.
Zie nu ook de map met template staan in filezilla.
Opnieuw geprobeerd om alleen de css te uploaden (op de juiste plek uiteraard) werkt het niet.
Ga ik weer alle stappen doen via de backend dan zie ik wel de wijziging in de template.
Ik kan nu wel verder maar vind al die stappen zetten wel erg omslachtig werken als je normaliter via filezilla maar 1 bestandje hoeft up te loaden. Dus als er toch een oplossing is heel graag.
Onderwerp is gesloten.
  • Renata
  • Renata's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Voor al uw webdesign, professioneel en betaalbaar
Meer
10 jaren 11 maanden geleden - 10 jaren 11 maanden geleden #3901 door Renata
Beantwoord door Renata in topic Re: Uploaden template via site en ftp werkt niet
    Ik ga soms ook zo te werk: wat aanpassingen op een css of php bestand. Belangrijk is op het volgende te letten indien je zo te werk gaat:
  • maak altijd eerst een reserve kopie van het originele bestand
  • Gebruik om te editten alleen tekst programmas zoals kladblok. Nooit Microsoft Word ivm valse codes
  • Sla het document op nadat je deze gewijzigd hebt onder exact dezelfde naam als het originele document
  • Sla het document ook op met dezelfde ext als het originele document. bijv: index.php
  • Upload het gewijzigde document op exact dezelfde positie als waar het originele staat. Je krijgt dan ook de vraag: overschrijven. Krijg je deze vraag niet dan kun je je afvragen of je het gewijzigde document wel onder de juiste naam en extensie opgeslagen hebt.
  • wis de cache van zowel je browser als de joomla website
  • Check op de frontend of de wijzigingen doorgevoerd zijn

ResponsiveWebsiteMaken.nl , onderdeel van 1place4ads voor het maken van professionele onderscheidende websites, hosting van uw website, domeinnamen en website onderhoud. Alles onder 1 dak!
KvK nr.: 51546418
Laatst bewerkt 10 jaren 11 maanden geleden doorRenata.
Onderwerp is gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.499 seconden
Gemaakt door Kunena