Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Footer / Voetnoot vast zetten + layout in diverse browsers anders

Footer / Voetnoot vast zetten + layout in diverse browsers anders 5 jaren 10 maanden geleden #1

• PiscesMedia
  • PiscesMedia's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi,

Ik heb onderaan de pagina over de hele breedte een voetnoot. Die wil ik minimaal x-aantal pixels onderaan tekst dat heb ik ingesteld in de container met extra witruimte onder de content.
Maar als er weinig tekst op een pagina staat dan wil ik dat voetnoot minimaal op bijv. 800 px onderaan staat.
Hoe stel ik dat in?

Verder heb ik extra wit onder mijn voetnoot, dat wil ik niet waar haal ik dat weg?

Ik heb kolommen aangemaakt in de voetnoot (op 1 site 3 koloms een andere site 2 koloms). Maar in explorer werkt dat niet, wel in firefox en safari. Wat is de instelling voor explorer.

Hoe kan ik de kolommen een vaste breedte geven? Als ik colomn-width aangeef pakt ie dat niet plus ik wil 1 kolom 240px breed en de tweede kolom 900px breed.

Een hoop vragen maar allemaal over één onderwerp!

Groet,
Carin  8)
Discussie gesloten.

Re: Footer / Voetnoot vast zetten + layout in diverse browsers anders 5 jaren 10 maanden geleden #2

• Ron
  • Ron's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 48
Hallo Carin,

1. Voetnoot kan je instellen op "min-height 800px" dit plaats in je .css
2. Wat betreft extra wit onder voetnooit kan ik je nog niet helpen.

Heb je misschien een url van je/de site werk een stuk makkelijker misschien dat ik/we je andere vragen dan ook beter kunnen beantwoorden.

Groeten Ron :)
Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg
Discussie gesloten.

Re: Footer / Voetnoot vast zetten + layout in diverse browsers anders 5 jaren 10 maanden geleden #3

• PiscesMedia
  • PiscesMedia's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi,

Dat is niet de oplossing want nu is mijn footer/voetnoot 800px hoog, terwijl die maar ca. 240px hoog wil hebben. Hebhet wel nu even zo laten staan zodat je kan zien dat ik die instelling min-height 800px heb overgenomen.
Het moet een andere instelling zijn, maar welke?

Wie-o-wie?

Gaat om deze site: http://84.244.186.124/~patz01/

Het adres wil ik links in een breedte van 240px (idem als menu), en de tekst wil ik onderaan de content in dezelfde breedte.

Groet,
Carin
Discussie gesloten.

Re: Footer / Voetnoot vast zetten + layout in diverse browsers anders 5 jaren 10 maanden geleden #4

• Ron
  • Ron's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 48
Hallo,

de min-height kun je plaatsen in piscesmedia.css regel 45

Natuurlijk moet je zelf spelen met de juiste height ;)

Voetnoot oplossing:

Ga naar piscesmedia.css regel 45
margin: 0 auto 100px; Aanpassen in ---> margin: 0;

Ga naar piscesmedia.css regel 97
margin: 20px 40px 20px 0; Aanpassen in ---> margin: 0;

Succes ermee ;)

Groeten Ron :)
Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg
Discussie gesloten.
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.449 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop