Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...

Onderwerp: Breedte aanpassen

Breedte aanpassen 6 jaren 2 maanden geleden #1

• andrejanssen
  • andrejanssen's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi allemaal,

Het zal best al eens eerder gevraagd zijn, maar ik kom er niet uit, zelfs niet met die handige plugin van firefox.

Ik ben met een website bezig voor een kennis van mij en loop tegen het probleem aan dat de breedte te smal is (800 pixels). Deze wil ik graag in de template aanpassen naar 1000 (ik hoop niet dat dit verder vervelende gevolgen zal hebben). Ik kan echt nergens vinden hoe ik dat aan kan passen. Zou er iemand van jullie kunnen meekijken en mij op weg helpen.

Het betreft de website www.thisistijss.nl . Inloggen met ****** en als wachtwoord ********.

Alvast jullie dank

Edit Ron: Ik heb je gebruikersnaam en wachtwoord verwijderd dit i.v.b. met de veiligheid van je site!
Laast bewerkt: door andrejanssen.
Discussie gesloten.

Re: Breedte aanpassen 6 jaren 2 maanden geleden #2

• Ron
  • Ron's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 55
Hallo Andre,

Ga naar -- > /templates/jp_model_agency_v4/css/layout.css --> regel 12 :)

Pas 800 aan in 1000 en het is opgelost ;)

Succes verder met de site.

Groeten Ron :)
Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg
Discussie gesloten.

Re: Breedte aanpassen 6 jaren 2 maanden geleden #3

• andrejanssen
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Dank zij Ron heb ik een aantal problemen kunnen oplossen, 100 x dank Ron, maar op jouw verzoek (en terecht) mijn vragen niet meer PM maar even openbaar in het forum.

Ik loop, ondanks veel proberen, testen en sleutelen in de layout.css tegen een vervelend probleem aan. Als ik de site thisistijss.nl oproep zie je een slideshow en daaronder de homepage (content gedeelte). Hier zit echter veel ruimte tussen. Als je echter een andere pagina oproept waar de slideshow niet zichtbaar, zal de content zonder veel loze ruimte keurig aansluiten onder het logo. Dit heeft Ron bereikt door ergens een opvulwaarde toe te voegen. (Voor deze hulpactie van Ron liep de pagina door het logo heen). Echter wordt deze opvulwaarde nu ook op de hoofdpagina (dus de pagina met de slideshow) toegevoegd met een rare loze ruimte als gevolg.

Misschien ben ik niet duidelijk maar kijk zelf maar even (Even inloggen met user:mijn wachtwoord:joomla) Deze inloggevens zijn uitsluitend om te kijken, meer rechten heeft deze gebruiker ook niet. (Jaja Ron, nu heb ik er dus wel opgelet).

Een 2e vraag, het logo zou iets naar links moeten. Het gekke is, dat ik zelf het logo al een stuk heb opgeschoven (stond eerst helemaal links) maar ik kan niet meer ontdekken waar.

Ik kan me indenken, dat jullie denken,die André wil graag dat wij joomla vrienden zijn complere template gaan aanpassen, maar dat ik echt niet zo. Ik lees me al helemaal suf in een CSS boek, maak ik ben denk ik enen betje CSS-blind op dit moment.

Ik hoop dat jullie me kunnen en willen helpen.

Gr. en bedankt
Discussie gesloten.

Re: Breedte aanpassen 6 jaren 2 maanden geleden #4

• Ron
  • Ron's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 55
Avond,

is het inmiddels gelukt? Ik zie dat je wel het een en andere hebt veranderd :)

Groeten Ron
Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Discussie gesloten.

Re: Breedte aanpassen 6 jaren 2 maanden geleden #5

• andrejanssen
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi Ron,

Eigenlijk is het bijna helemaal gelukt. Ik heb nog een probleem (en dat heb ik nu even slim opgelost door de slideshow onder de content te zetten (een andere positie te geven dus). Ik weet nog niet of de eigenaar van de website dit goed vind, en eerlijk gezegd weet ik zelf ook niet echt goed of ik dit beter vind.

Het probleem was (of is) dat er tussen de slideshow en de contentruimte een hele grote ruimte zit. Dit kan ik oplossen door de regel te verwijderen die jij mij opgaf (iets met 80 pixels uit mijn hoofd). Maar dan komt natuurlijk het oude probleem weer terug, dat de slideshow weer door het logo gaat lopen.

Als je wilt kan ik het even terugzetten hoor, dan kun je misschien beter zien wat ik bedoel. Het gaat natuurlijk alleen maar fout op de hoofdpagina, dat ik de enige pagina waar de slideshow getoond wordt.

Discussie gesloten.

Re: Breedte aanpassen 6 jaren 2 maanden geleden #6

• Ron
  • Ron's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 55
Hallo Andre,

je kunt het beste alles even terug zetten zoals het was.

Ga dan naar ---> templates/jp_model_agency_v4/css/layout.css
Regel 145
Verander ---> margin: 87px auto 14px; in margin: 1px auto 14px;

Ga dan naar ---> templates/jp_model_agency_v4/css/layout.css
Regel 66.
Verander ---> height: 30px; in height: 100px;

Kijk dan of alles goed is :)

Groeten Ron ;)
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.533 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop