Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Full template offline installeren

Full template offline installeren 6 jaren 2 maanden geleden #1

• Fred
  • Fred's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Heb een gratis full template 2.5 gedownload en wil deze enkel offline op mijn PC gebruiken en bewerken.
Heb Xamp geïnstalleerd en via Xamp de full template willen installeren.
Ik krijg op het einde van de installatie na het klikken op voorbeelddata enkel foutmeldingen.

Is er nog een andere manier om een full template offline te gebruiken ?

Groeten

Fred
Discussie gesloten.

Re: Full template offline installeren 6 jaren 2 maanden geleden #2

• Renata
  • Renata's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Voor al uw webdesign, professioneel en betaalbaar
  • Ontvangen bedankjes 22
Beste Fred,

Je bedoelt met full template een complete installatie van joomla 2.5?

Je bent iig op de goede weg. Welke foutmeldingen krijg je?

Wat ik zelf eigenlijk altijd adviseer en ook altijd doe:

Wil je offline een website uitproberen dan kan dat evengoed op een server via een host. Ik neem aan dat je deze website ooit ook online wilt zetten. Voordeel van uitproberen op een server is dat je test in exact dezelfde omgeving als waar straks je live website gaat draaien. Je krijgt dus een actuele feedback over je test website.

Je kunt Joomla gewoon via de backend offline zetten. Zo voorkom je dat vreemden je website kunnen bezoeken en dat je website geïndexeerd wordt door zoekmachine bots.

Test je een website lokaal op je pc, dan vergelijk je eigenlijk appels met peren.

Groetjes
Renata
ResponsiveWebsiteMaken.nl , onderdeel van 1place4ads voor het maken van professionele onderscheidende websites, hosting van uw website, domeinnamen en website onderhoud. Alles onder 1 dak!
KvK nr.: 51546418
Discussie gesloten.

Re: Full template offline installeren 6 jaren 2 maanden geleden #3

• Fred
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste Renata,
Met full template, ook wel full template package genoemd, bedoel ik de template en joomla (bijv.joomla 2.5) in één pakket.
Dus als ik dat pakket upload naar een server van een host (joomla host) kan ik joomla installeren en op het einde van die joomla installatie kiezen voor "voorbeeld data" om de template te installeren.

Groeten
Fred
Discussie gesloten.

Re: Full template offline installeren 6 jaren 2 maanden geleden #4

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
  • Ontvangen bedankjes 105
hoi Fred .
Geef eens de link naar dat gratis full template package
en geef ook eens welke foutmelding xampp meld en welke xampp gebruikje in welke windows ?
Misschien kan ik dan eens beetje  met je mee testen ?
M.v.g Leen
Discussie gesloten.

Re: Full template offline installeren 6 jaren 2 maanden geleden #5

• Renata
  • Renata's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Voor al uw webdesign, professioneel en betaalbaar
  • Ontvangen bedankjes 22
Hoi Fred,

Je bedoelt dus Full package of Joomla 2.5. Voorbeeld data is geen template, maar inhoud van de website. Indien je dat installeert dan zet Joomla al vast wat tekst in de website en maakt ook een menu voor je, zodat je dit voorbeeld kunt gebruiken als voorbeeld en kunt bestuderen in de backend hoe je dat zelf zou kunnen opzetten.
Een template is alleen maar het mooie jasje van de website zoals kleuren, indeling (moduleposities etc),
Ik zou zeggen: probeer het eens zonder voorbeeld data?

Waar heb je Joomla gedownload? en wat Arjan en ik al vroegen: kun je hier copy past doen van de foutmelding welke je krijgt?

Dan denk ook eens na over mijn andere voorstel van hierboven: gebruik maken van een server/host.

Groetjes
Renata
ResponsiveWebsiteMaken.nl , onderdeel van 1place4ads voor het maken van professionele onderscheidende websites, hosting van uw website, domeinnamen en website onderhoud. Alles onder 1 dak!
KvK nr.: 51546418
Discussie gesloten.

Re: Full template offline installeren 6 jaren 2 maanden geleden #6

• Fred
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste Renata en Leen,
Ik heb laatst Xamp for windows de laatste nieuwe versie op mijn PC geïnstalleerd onder Win7.
En , sorry heb het niet juist beschreven, namelijk Xamp kon ik installeren, alles oké, maar als ik de full template offline via Xamp aan het installeren was (dus het doorlopen van de joomla installatie), wat allemaal goed verliep, kreeg ik na de allerlaatste fase van die installatie, dus bij het willen bekijken van de standaard template de foutmeldingen. Door alles te verwijderen ken ik de foutmeldingen niet meer (stom had het moeten noteren), maar het waren foutmeldingen op een zwarte achtergrond (soort van DOS scherm) dat hij bepaalde dingen niet kon vinden bij Xamp om joomla weer te geven.

Verder weet ik niet hoe ik duidelijker moet uitleggen wat een full template is, dacht dat men dat tegenwoordig veel gebruikt. De full template is ongeveer een 90MB in omvang en kan zowel gratis gevonden worden (eerder beperkt) maar bij aankoop van een template krijgt men zowel de template om via de backend te installeren maar ook als full template waarin dan ook een joomla versie in geïntegreerd zit. Dus bij het gebruik van zo'n full template installeert men via de geïntegreerde joomla versie , die joomla versie met de gekende installatiestappen en op het einde moet men dan kiezen om de voorbeeld data te installeren om de betaalde template in identiek dezelfde weergave te krijgen zoals de demo die te zien is op de site van de ontwikkelaar (bijv. Rockethemes, Shape5, Gavick...enz.). Deze kan dan naar eigen believen zelf aangepast worden en/of extensies aan toegevoegd worden identiek als andere templates.
Bij wijze van spreken als je die full template upload naar de server van je host en vandaar de joomla installatiestappen doorloopt en op het einde van die installatiestappen kiest om de voorbeeld data te installeren, je identiek dezelfde template online verkrijgt als de ontwikkelaar die voorstelt op zijn website (demo versie) en je kan die dan bewerken met volledige vrijheid zoals andere templates die bijvoorbeeld via de backend installeert worden.

Ik heb de indruk dat zo'n full template problemen geeft als men die via Xamp of een ander soortgelijk programma wil installeren/gebruiken, offline.

Ik ga het daarom eens proberen te installeren via de server van een host. Maar dat zal iets voor volgende week zijn veronderstel ik omdat nog eerst een host moet regelen.

I wil keep you posted.

Groetjes
Fred
Discussie gesloten.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.526 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop