Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Border om de content plaatsen

Border om de content plaatsen 5 jaren 7 maanden geleden #1

• andrejanssen
  • andrejanssen's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi allemaal,

Ik ben driftig aan het studeren en lezen over CSS, maar heb nu even een probleem wat ik snel wil oplossen.

Hoe kan ik een border (een mooie zwarte rand) om mijn contentruimte krijgen. Ik weet dat ik dit kan doen met het border commando, maar ik kom er maar niet uit waar ik dit precies moet doen. Het gaat om de site www.thisistijss.nl

Jullie kunnen inloggen (de site is nog offline) met inlognaam "mijn"  en als wachtwoord, hoe verrassend "joomla" uiteraard zonder de aanhalingstekens.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Re: Border om de content plaatsen 5 jaren 7 maanden geleden #2

• Ron
  • Ron's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 42
Hallo Andre,

wat bedoel je met content? Heb afbeelding toegevoegd als met test border om content!

Top dat je aan het leren en lezen bent wat betreft css ;)

Groeten Ron :)
Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg

Re: Border om de content plaatsen 5 jaren 7 maanden geleden #3

• andrejanssen
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Yep, dat bedoel ik inderdaad, maar natuurlijk wel een veel dunner randje. Het lijkt in jouw voorbeeld een beetje op een rouwkaart. Het stukje rand wat bij de foto wegvalt, zal natuurlijk komen omdat de foto iets te breed is. Dat kan ik natuurlijk simpel aanpassen.

Wel taaie stof hoor dat CSS. Ik overweeg ook de videocursus templates maken van Mindert te kopen. Ik heb ook de joomla cursus gekocht en die vind ik echt heel erg leerzaam en duidelijk, zoals eigenlijk al het video materiaal van Mindert. Ik hik alleen een beetje tegen het prijskaartje aan van 99,--

Re: Border om de content plaatsen 5 jaren 7 maanden geleden #4

• Ron
  • Ron's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 42
Hallo Andre,

ga naar ---> /templates/jp_model_agency_v4/css/layout.css
Dan naar regel 155
En voeg dit toe --> border: 1px solid black;

De 99 euro is het zeker waard de films van Mindert Aardema zijn zeer duidelijk.

Groeten Ron :)
Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg

Re: Border om de content plaatsen 5 jaren 7 maanden geleden #5

• andrejanssen
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Dank je Ron, gelukt. Helaas valt het randje niet zo erg op. Ik ga morgen wel eens even neuzen naar de extra opties van het border commando. Ik heb begrepen dat je ook wat met kleuren en randtype's kunt spelen. Mooie uitdaging weer. Verder is de site nu zo goed als klaar en mijn klant is heel erg tevreden over het eindresultaat. Ik ga denk ik dan maar een deel van de vergoeding die ik krijg voor deze website maar als investering voor nieuwe opdrachten die ik nog hoop te krijgen gebruiken en de video-workshop template kopen bij Mindert

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.473 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop