Skip to main content

Vraag van Template wisselen...

  • Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
Meer
10 jaren 5 maanden geleden #6222 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Re: van Template wisselen...

M.v.g Leen
Onderwerp is gesloten.
Meer
10 jaren 5 maanden geleden #6223 door Arjan
Beantwoord door Arjan in topic Re: van Template wisselen...
Als ik het zo lees dan is Leen weer eens op de juiste informatie gestuit en zou ik eerst maar eens overwegen of je geen andere hoster wilt hebben.
Kan overigens nergens vinden welke php versie ze nu hebben.

En zo bewijst wederom dat goedkoop uiteindelijk duurkoop is.

Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.
Onderwerp is gesloten.
Meer
10 jaren 5 maanden geleden #6224 door diederik
Beantwoord door diederik in topic Re: van Template wisselen...
Leen, Arjan, bedankt voor de snelle reactie!
KPNsux is helemaal correct, en goedkoop zijn ze ook al allerminst :(
Maar ik ben om 1 enkele reden bij ze gebleven: ze houden het voor de garage cruciale e-mail adres als het ware gijzelaar. Men kan geen dag zonder, en de MX records omzetten heeft al een keer een dag outage opgeleverd.
Nu zit ik op een nieuwere SQL server en de site laadt in minder dan 34 seconden (no shit!), dus da's al heel wat... (ze gebruiken vlgs mij php5)
Misschien wil iemand ff een blik werpen op http://atsvalkenburg ? Wie weet is het echt een sinecure. Nogmaals, ik ben vrijwel totaal analfabeet vwb html / css / joomla
Onderwerp is gesloten.
Meer
10 jaren 5 maanden geleden #6225 door Arjan
Beantwoord door Arjan in topic Re: van Template wisselen...
Het leuke van Joomla is dat je aan de voorkant niet kan zien waarom iets aan de achterkant niet lukt.
Dus je hebt een aardige site met inderdaad een irritant menu.
Ik begrijp dat je een template aan het verbouwen ben en wens je daar veel succes mee aangezien dat niet het makkelijkste is.

Indien je graag wil dat één van ons je verder helpt zal je dat aan diegene moeten vragen met daarbij de inlognaam en wachtwoord van het administratiepaneel. Doe dit wel in een PM want anders kan iedere bezoeker hier gezellig even rondneuzen bij je.
Geef diegene wel alle rechten (Super User) want anders kan die nog weinig doen.

Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.
Onderwerp is gesloten.
Meer
10 jaren 4 maanden geleden #6226 door Arjan
Beantwoord door Arjan in topic Re: van Template wisselen...
Dank je wel voor het vertrouwen in mij maar ik ben bang dat het niet van die leuke antwoorden zijn  :(

Je php versie is 5.2.17 en voor Gallery heb je 5.2.3 nodig zo als je hier codex.galleryproject.org/Gallery3:Requirements kan lezen. Daarbij is het, voor zover ik kan zien, geen Joomla extensie.
Kijk hier extensions.joomla.org/extensions/photos-a-images/galleries eens voor datgene wat wel samen werkt met Joomla.

In je originele template heb je een positie voor je menu maar dat is bovenin en niet beneden waar jij hem graag wilt hebben. Als je hem als nog beneden wilt hebben dan zal je in je css moeten duiken om het zodanig aan te passen dat je er blij mee bent.
Ik typte niet voor niets; Succes met het aanpassen van de template want dat is, volgens mij, moeilijker dan er zelf één maken. Kijk hier www.dekjam.nl/template-maken.html eens voor een beknopte uitleg.

Wat ik nog meer heb gedaan, behalve kijken, is de website taal op Nederlands gezet omdat ik dat makkelijker vind om te lezen en te weten waar ze het over hebben aan de achterzijde.

Nog een opmerking over je categorieën want je hebt voor ieder artikel ook een categorie gemaakt zo te zien.
Als je een categorie ziet als een opbergvak dan heb je er eigenlijk maar twee nodig namelijk Nederlands en Engels. Als je nu ook een blog gaat bijhouden en daar voor een menu item categorieblog maakt dan is het handig om daar een derde opbergvak voor te maken want anders zie je alle artikelen die in het opbergvak/categorie zitten.
Als je die categorie dan aan de bovenkant zet, zoals nu de Uncategorised staat, dan maak je altijd een nieuw artikel in die categorie.
Door meer categorieën te maken word het onoverzichtelijk als je weer een menu item moet maken. Het heeft dus niets te maken met de voorkant maar alleen met je eigen gemak.

Dan nog een vraag van mij. Waarom een tweetalige website?
Deze vraag omdat ik er van uit ga dat alleen mensen uit Nederland op deze website komen en dan selecteert Joomla automatisch de Nederlandse taal omdat de computer/browser aangeeft dat hij een Nederlander is.
En deze vraag is omdat ik gewoon nieuwsgierig ben en graag leer van anderen hun ideeën.

Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.
Onderwerp is gesloten.
Meer
10 jaren 4 maanden geleden - 10 jaren 4 maanden geleden #6227 door diederik
Beantwoord door diederik in topic Re: van Template wisselen...
Hi Arjan, om met de eerste vraag te beginnen: de site is met opzet tweetalig omdat een hoop potentiële klanten in die omgeving ex-pats zijn die nu alleen via word-of-mouth (sorry  ;) ) worden geworven.
2) Ik ben zo stom geweest om een YouTube handleiding als leidraad te gebruiken bij mijn eerste stappen op Joomla gebied, en daarna (vanwege de verlangde tweetaligheid) een pdf gedownload dat aangaf dat  de menu-item=> categorie => artikel structuur gevolgd moest worden (ik zie nu in dat die gast een drietalige blogsite over stroopwafels a/h inrichten was...).
Ik heb in de template de bovenste menu-ruimte ge-delete omdat de pagina veel te lang werd (verticaal)
Wat gebeurt er als ik mijn intussen nogal gare template uitschakel en de bestaande struktuur/inhoud ent op een nieuw (voor mijn part Beez of zo) template? Moet ik van voren af aan beginnen?
Moet ik de complete code van de site afhalen, in notepad++ aanpassen en weer terugplaatsen?
Elders op dit overigens geweldige forum heeft een vrouw antwoord gekreden op hoe je een menu " plat" kunt krijgen, maar opnieuw: mogelijkheden om aanpassingen te doen zijn bij KPN nogal beperkt en hulp non-existent.
Ik weet het ff niet meer.
Laatst bewerkt 10 jaren 4 maanden geleden doordiederik.
Onderwerp is gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.492 seconden
Gemaakt door Kunena