Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Slider terugplaatsen na migratie

Slider terugplaatsen na migratie 5 jaren 1 maand geleden #1

• siswd
  • siswd's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Op onderstaande site staat een slider. Deze is gemaakt in joomla 1.5 via een javascript begreep ik van de maker. Nu ben ik bezig de site om te zetten naar joomla 3.0. En loop ik ertegenaan dat de slider niet terug wil waar ik hem wil hebben;

http://www.cqualm.nl/

http://www.cqualm.nl/jupgrade/

Iemand een idee hoe ik dat het makkelijkst kan doen...ben echt een beginner...maar heb wel erg schik in de forum :)
Discussie gesloten.

Re: Slider terugplaatsen na migratie 5 jaren 1 maand geleden #2

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
De meeste extensies die werkte in 1.5 werken niet meer in 2.5 of hoger.
Om weer een slider te plaatsen zo als je had kan je kijken of deze is geupdate bij http://extensions.joomla.org/extensions/photos-a-images/rotators/images-rotators of daar gewoon een andere mooie zoeken.
Uittesten en die nemen waar jij het meest tevreden over bent.
Dat moet zowel aan de voor als achterzijde zijn want je gaat je toch niet lopen ergeren aan iets wat er wel mooi uit ziet maar een crime is om in te stellen.

:offtopic_happy:
Waarom niet gelijk in de 3.2 versie van Joomla je website bouwen?
Scheelt later weer bijwerken/updaten.
:ontopic:
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.
Discussie gesloten.

Re: Slider terugplaatsen na migratie 5 jaren 1 maand geleden #3

• siswd
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Bedankt, ik heb inderdaad een extentie gebruikt. Ik wil alleen de slider plaatsen zoals in:

http://www.cqualm.nl/

Nu als ik hem naar rechts schuif via slider position (een optie in de extentie) komt hij achter de blauwe balk te staan:

http://www.cqualm.nl/jupgrade/

Er zit bij de extentie ook een stukje custom csss. Ik denk dat je daar iets in kan vullen zodat de slider naar rechts gaat en daar vast blijft staan in de hoek. Dan kan ik daarna de slider helemaal op de achtergrond (Java script van Joomla 1.5) weghalen.

Alvast bedankt weer...
Discussie gesloten.

Re: Slider terugplaatsen na migratie 5 jaren 1 maand geleden #4

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
:offtopic_happy:
Oké, ik heb iets beter gekeken naar je template en je bent echt een 1.5 aan het omzetten naar een 2.5 maar weet je dat je nu met css ronde hoeken kan maken en daar niet meer zoveel lagen voor nodig hebt.
:ontopic:
Mijn advies is om eens rustig alle componenten, modules en plugins te verwijderen uit je website of met een nieuwe, en schone, 2.5 of 3.2 te beginnen want er staan nu twee sliders er in oftewel het is een rommeltje.

Discussie gesloten.

Re: Slider terugplaatsen na migratie 5 jaren 1 maand geleden #5

• siswd
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Daar was ik al bang voor. Normaal had ik dit ook gedaan alleen dacht ik dit "even snel" te migreren....
Ik heb de tweede slider eruit gehaald (Die was met javascript in 1,5 geplaatst). Nu zou ik alleen nog de slider naar rechts moeten halen bovenop de blauwe balk. Is dit nog wel makkelijk te realiseren? Anders zal ik toch helemaal opnieuw moeten beginnen :(
Discussie gesloten.

Re: Slider terugplaatsen na migratie 5 jaren 1 maand geleden #6

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
Het ziet er al een stuk beter uit maar ik weet niet hoe makkelijk het te doen is om de slider weer aan de rechterkant te zetten.
Ga eens naar Templatebeheer en dan het tabblad Templates.
Daar zie je afbeeldingen en namen van de templates die in je website zitten.
Als er onder in het grijs staat dat het voorbeeld niet beschikbaar is klik je op opties, rechtsboven, en zet je de voorbeeldfunctie aan.
Klik dan op Voorbeeld en kijk wat de positie is waar de slider moet staan.
Ga nu naar Modulebeheer en selecteer bij het keuzevak "Selecteer positie" de juiste positie.
Je slider zou als laatste moeten staan en als hij als enige staat dan mag je met je css hem naar rechts "duwen".
Discussie gesloten.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.501 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop