Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: template installatie geeft foutmelding

template installatie geeft foutmelding 5 jaren 9 maanden geleden #1

• wouterk
  • wouterk's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
een nieuw gemaakte template wil ik steeds aanpassen.De template en de bijbehorende files zijn in een apparte map gemaakt. Na een wijziging wordt de map opnieuw gezipped en via extensie beheer opnieuw ingeladen. Deze procedure is zeker 10 maal zoner problemen verlopen. Opeens krijg ik na het weer nieuw zippen van de bestanden bij het inladen bij joomla 2.5 de volgende foutmelding:

JInstaller: :Installeren: Bestand bestaat niet C:\xampp\htdocs\jhc\tmp\install_529a817aa7a11\testHCtemplate\img

Wat gaat er nu ineens fout...  graag hulp
Discussie gesloten.

Re: template installatie geeft foutmelding 5 jaren 9 maanden geleden #2

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
Vraag mij niet hoe maar op de één of andere manier ben je de map img kwijt geraakt.
Deze map staat beschreven in je templateDetails.xml en als Joomla hem dan niet vind krijg je deze foutmelding.

Nu weet ik niet wat voor aanpassingen je aan het maken bent maar is het niet simpeler om alles aan te passen in Templatebeheer tabblad templates. Hier kan je in ieder geval je css en index.php aanpassen.
Aangepaste bestanden kan je opstralen met een ftp programma.

Lijkt me makkelijker dan iedere keer de template verwijderen en weer installeren  ;)
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.
Discussie gesloten.

Re: template installatie geeft foutmelding 5 jaren 9 maanden geleden #3

• wouterk
  • wouterk's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
bedankt arjan  inderdaad , ik was de map img niet kwijtgeraakt maar gebruik de map images.
In de templateDetails.xml werden echter beide mappen gedefinieerd, waarschijnlijk tijdens backup en kopieren uit andere templates iets misgegaan. De definitie van de folder img verwijderd (images laten staan) en het werkt weer als een speer.

thx wouter
Discussie gesloten.
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.424 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop