Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Patch nu wel geinstalleerd of niet?

Patch nu wel geinstalleerd of niet? 3 jaren 3 weken geleden #1

• nkamp
  • nkamp's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo,

Ik heb vorige week de critical patch op twee joomla 2.5 installatie's geinstalleerd. Ik heb de critical patch via watchful.li gedownload.
Ik heb dan de indruk dat het goed gaat met de installatie maar nav. de recente ontdekking bij een joomla 3 site neem ik toch het zekere voor het onzekere en heb ik het zojuist nog even op mijn test omgeving opnieuw geinstalleerd en dan krijg ik de melding zoals getoond in mijn screenshot.

Enerzijds denk ja, waarom is het bestand niet overwritten? Is dit dan een compleet nieuw bestand? Anderzijnds begrijp ik dat het pad .../joomla2428... niet bestaat. Maar dat bestaat denk ik bij niemand waarom komt deze melding dan vraag ik mij af?

Of is de installatie toch gewoon niet goed gegaan? Dit geeft mij toch geen rustig gevoel.

Nico

Edit Ron: nieuwe afbeelding gedaan je site was nog zichtbaar door het zwart heen!

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door nkamp.

Re: Patch nu wel geinstalleerd of niet? 3 jaren 3 weken geleden #2

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
  • Ontvangen bedankjes 80
Hallo Nico,
normaal zou je het via ftp kunnen bekijken of de bestanden waar het over gaat een nieuw datum hebben .
want via deze site https://docs.joomla.org/Security_hotfixes_for_Joomla_EOL_versions/nl
heb ik begrepen dat je de patch voor joomla 2.5.28 moet downloaden en dan op pc moet uit pakken en via ftp programma op de juiste plek uploaden dus van te voren kan je de datums eens vergelijken
M.v.g Leen

Re: Patch nu wel geinstalleerd of niet? 3 jaren 3 weken geleden #3

• nkamp
  • nkamp's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
@Ron, bedankt ik dacht het donker genoeg was.

Ron en Leen,

Ok, ik heb het bij beide sites gecheckt.

Ik heb gecheckt bij /libraries/joomla/session/session.php en /plugins/system/debug/debug.php. Deze bestanden zijn van 22/12/2015. Dus toen heb ik deze al geinstalleerd en is het denk ik goed gegaan.

Ik heb de frontend van 25-08-2015 doorzocht dan komt
bv. session.php als bestandsnaam 2x voor
libraries\joomla\session\session.php en bij libraries\joomla\database\session.php. Maar deze twee bestanden hebben totaal verschillende grote en bij mijn update is die enkel in "libraries\joomla\session" vervangen.
Evenzo voor debug.php, die komt ook op twee plekken voor:
/plugins/system/debug/debug.php en in /administrator/components/com_users\helpers\debug.php. Ook hier betreft totaal verschillende bestanden en is enkel die in /plugins/system/debug vervangen.

Het manueel controleren heb ik even niet aan gedacht. Omdat ik het in een zip van watchfull.li gedownload heb en daar zit een install.php resp. instal.xml bij.
Dus ik ga er dan gemakshalve vanuit dat je deze via de joomla extensie beheer kunt installeren en dan ben ik verbaasd en verrast dat ik deze meldingen krijg. Ik denk dan ook even niet aan om deze manueel te controleren maar vraag mij af ben ik de enige die deze melding krijgt of hebben anderen ook deze meldingen gehad?

Maar ik heb niet gelezen/gevonden of je bestanden manueel moest vervangen en welke dan?

Nico

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.432 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop