Skip to main content

Vraag Website is gehacked,

• Henk13
  • Henk13's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
8 jaren 4 maanden geleden #14704 door Henk13
Beantwoord door Henk13 in topic Re: Website is gehacked,
Was er zelf al mee bezig geweest, ik heb de update na 3.44 gedaan. miss dat ik dus wat heb weggegooid.
Onderwerp is gesloten.
Meer
8 jaren 4 maanden geleden #14705 door Ron
Beantwoord door Ron in topic Re: Website is gehacked,

En zoals ik al melde je moet wel de installation (zie bijlage) map verwijderen! Want je gaat Joomla niet opnieuw installeren ;) Voor de zekerheid zou je een back-up kunnen maken via de hosting indien dit mogelijk is!

Ik had je gegevens nog van de vorige keer en ik heb bovenstaande voor je uitgevoerd en je site werkt weer.

Alleen update naar Joomla 3.6.2 moet wel gebeuren.

Groeten Ron  ;D

Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg
Onderwerp is gesloten.
  • Henk13
  • Henk13's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
8 jaren 4 maanden geleden #14706 door Henk13
Beantwoord door Henk13 in topic Re: Website is gehacked,
Super bedankt!! maar hoe kan ik dit nu voorkomen, zodat hij niet weer gehackt kan worden?
Onderwerp is gesloten.
Meer
8 jaren 4 maanden geleden #14707 door GahanZwart
Beantwoord door GahanZwart in topic Re: Website is gehacked,
Zoals rondeb zegt, zorg dat je Joomla steeds up to date blijft na de laatste versie.

Daarbij is het belangrijk om evt. gebruikte extensies ook te voorzien van een update als er extensies gebruikt worden. Dat kan je uitzoeken door de versienummers te zoeken van je extensies, via Extensies -> updates -> Beheren en dan te sorteren op de kolom ID zodat je de hoogste nummers eerst krijgt. Dan vervolgens in extensions.joomla.org kijken of je nieuwere versies kan vinden. Maak wel van te voren een backup mocht een update van een extensie minder goed uitpakken (beste met Akeeba backup, kan je ook makkelijk mee herstellen).

Je kan daarnaast overwegen om de boel wat meer te beveiligen met Akeeba Admin Tools. Het voert te ver om hier uit te leggen wat je dan precies in de die applicatie moet doen om wat precies te beveiligen.

En natuurlijk zorgen dat je wachtwoorden complex genoeg zijn. Wachtwoorden van alleen maar letters en/of maar 8 karakters is vragen om een brute force attack of dictionary attack die gaat lukken.

Hopelijk kan je hier iets mee.

Gahan Zwart
CMSJoy
Onderwerp is gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.405 seconden
Gemaakt door Kunena