Skip to main content

Vraag waar zit het verschil met scrhijf rechten joomal

  • Renata
  • Renata's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Voor al uw webdesign, professioneel en betaalbaar
Meer
10 jaren 8 maanden geleden #5218 door Renata
Hoi leen

Via die ftp laag maak je als het ware een extra laag aan op joomla en log je in op je server alsof het ftp zou zijn. Daarom moet je ook je usernaam en wachtwoord opgeven. Beetje vals spelen is dit, maar het kan vele zaken oplossen zoals schrijfbaarheid van je mappen.

Wat ik zo lees van je host is dat hij met een server bezig is met de juiste instellingen. Naast wat hij hierboven aangeeft, kijk dan ook of hij de veilige modus uit heeft gezet. In principe zou je dan een server moeten hebben waar een joomla website zonder problemen op kan draaien.

Groetjes
Renata

ResponsiveWebsiteMaken.nl , onderdeel van 1place4ads voor het maken van professionele onderscheidende websites, hosting van uw website, domeinnamen en website onderhoud. Alles onder 1 dak!
KvK nr.: 51546418
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Leen's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
Meer
10 jaren 8 maanden geleden #5221 door Leen
Hoi Renata.
Ik zal dat(van veilige modus) ook nog nog eens bekijken als de hoster meld meld dat  de nieuwe server 100 % draait.
En die Ftp laag heeft tot nu toe niet echt geholpen .
:offtopic_happy:
Maar ik begin me nu ook af te vragen of dat niet kan gebeuren als
ik zeg maar de aangepast website met een backup die ik op mijn hoster heb gemaakt bij een andere hoster probeer terug te zetten.?
:ontopic:

M.v.g Leen
Onderwerp is gesloten.
  • Renata
  • Renata's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Voor al uw webdesign, professioneel en betaalbaar
Meer
10 jaren 8 maanden geleden #5229 door Renata
Hoi leen, dat er idd mee te maken hebben. Waar je de backup terug probeert te zetten, die server is niet optimaal geconfigureerd voor Joomla. Dat geeft de host ook toe. Normaal zou dat juist geen probleem moeten zijn indien beide servers gewoon goed zijn. Bij sommige hosts moet je wat extra in het .htaccess file zetten om zaken op te lossen. De host heeft het daar niet over, dus ik vermoed dat dat niet van toepassing is. Maar argeloos vragen kan geen kwaad.
Vraag hem wanneer de nieuwe server klaar is voor gebruik. Duurt dat nog erg lang, wellicht overwegen om naar een andere host te gaan zou geen verkeerd idee zijn.

Maar hij geeft wel netjes antwoord en is bezig met een oplossing wat weer 2 grote pluspunten zijn.

Ik denk dat de keuze verder aan jou ligt Leen....

Groetjes
Renaat

ResponsiveWebsiteMaken.nl , onderdeel van 1place4ads voor het maken van professionele onderscheidende websites, hosting van uw website, domeinnamen en website onderhoud. Alles onder 1 dak!
KvK nr.: 51546418
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Leen's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
Meer
10 jaren 7 maanden geleden #5348 door Leen
:)Zo probleem met rechten is nu inderdaad opgelost .
de hoster is dit weekend over gegaan naar zijn nieuw server waar ook fastgci geïnstalleerd is en nu is alles weer goed ingesteld en het is ook weer mogelijk op de site weer extensies etc te installeren zonder vreemde fout meldingen etc.
Ftp laag ook weer uit gezet en kon ook weer volledige backups maken zowel bij de hoster met hun eigen programma en ook met de akeeba funktie in de website zelf.

M.v.g Leen
Onderwerp is gesloten.
  • Renata
  • Renata's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Voor al uw webdesign, professioneel en betaalbaar
Meer
10 jaren 7 maanden geleden #5350 door Renata
Hoi Leen dat is goed nieuws!

Zo zie je maar, alles valt of staat te beginnen met een goede server.

Groetjes
Renata

ResponsiveWebsiteMaken.nl , onderdeel van 1place4ads voor het maken van professionele onderscheidende websites, hosting van uw website, domeinnamen en website onderhoud. Alles onder 1 dak!
KvK nr.: 51546418
Onderwerp is gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.443 seconden
Gemaakt door Kunena