Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Phoca Gallery

Phoca Gallery 5 jaren 7 maanden geleden #1

• FranklinVdp
  • FranklinVdp's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Momenteel ben ik volop Photo Galleries aan het uittesten voor onze site.
Nu ligt Phoca Gallery op de rooster  :P

Concreet wil ik volgende structuur realiseren:
In mijn menu heb ik een categorie "Interactief".  Bedoeling is dat hieronder separate secties komen voor downloads, foto's,...
Concreet voor de foto's wil ik graag volgende boomstructuur:
Interactief
  - Foto's
    -- Seizoen 2013-2014
        --- Fanion & reserven
            ---- Ploegfoto's
            ---- map x
            ---- map y
        --- Jeugd
            ---- Ploegfoto's
            ---- map x
            ---- map y
        --- Clubevenementen
            ---- Opendeurdag
            ---- Sinterklaasfeestje
            ---- Feestje medewerkers
            ---- Ontbijtpakketten

Bedoeling is wanneer ik via het drop down menu Interactief op Foto's klik, er een tumbnail overzicht verschijnt van de seizoensmappen (voorlopig nog maar 1, nl. 2013-2014).
Bij het klikken op de seizoensmap, dienen dan de onderliggende mappen (Fanion, Jeugd, Clubevenementen).  Wanneer hierop dan geklikt wordt dienen uiteindelijk de diverse fotomappen te verschijnen waarop dan tot slot kan geklikt worden om alle foto's weer te geven.

Volgens Phoca Gallery zou dit perfect moeten lukken.  Realiteit is echter dat dit niet werkt, althans ik krijg het toch niet zo op het scherm.
Momenteel heb ik slechts 1 foto als test ingevoerd.  Wanneer ik op Foto's klik kom ik direct op de map terecht waarin deze foto zich bevind.
Het kruimelpad geeft echter wel perfect het volledige pad weer naar de bewuste foto.  Wanneer ik dan terug keer op het kruimelpad, slaag ik erin om dit te doen tot het niveau 2 (Fanion, Jeugd, Clubevenementen).  De bovenliggende map (seizoen) krijg ik echter niet te zien.

Enig idee hoe ik er in kan slagen om bovenstaande boomstructuur effectief op scherm te krijgen.  Eventueel nog een drop down erbij in het menu op niveau Foto's (2013-2014, 2014-2015,...).

Voor alle duidelijkheid nog mijn domein: www.kfcaalbekesport.be
Discussie gesloten.

Re: Phoca Gallery 5 jaren 7 maanden geleden #2

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
  • Ontvangen bedankjes 105
Hallo  FranklinVdp,

Concreet voor de foto's wil ik graag volgende boomstructuur:

Dat maak je dus als ik het goed heb gewoon in Menubeheer: Menu's
Het 2 gedeelte  maak je door bij componenten  Phoca Gallery controlepaneel te kiezen daar in  Categorie: [ Nieuw] steeds door bij titel de naam van al je fotomap(pen) in te geven en opslaan en  maken 
dus zo met de zelfde soort naam als je menu's .
dan kan je later als goed  bij de phoca Afbeeldingen beheer de foto's in de juiste categorie zetten. en publiceren etc
en dan als laatste gaat je naar Menubeheer: terug en maak je in een gewenste nieuw menu en bij menutype kies je dan lijst met afbeeldingen categorie van phoca dek dat je dan een stapje verder komt.
M.v.g Leen
Discussie gesloten.

Re: Phoca Gallery 5 jaren 7 maanden geleden #3

• FranklinVdp
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Dag Leen,

Alvast bedankt voor de info.
Ondertussen eens vlug geprobeerd: het lukt me idd om de menu's aan te maken.  Alleen loopt het nog verkeerd bij het weergeven.
Wanneer ik op om het even welke map klik, krijg ik telkens dezelfde map te zien.
Op een bepaald moment heb ik wel de mapjes op scherm gekregen maar die waren al zo snel verdwenen als ze er gekomen waren.
Misschien nog eens op weghelpen als je wil.
Discussie gesloten.

Re: Phoca Gallery 5 jaren 7 maanden geleden #4

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
Wat ik mij afvraag is of je alle categorieën al hebt gemaakt en ook in iedere categorie minimaal één foto hebt staan om het uit te testen.
Er word namelijk geen categorie getoond als er nog geen afbeelding in staat.
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.
Discussie gesloten.

Re: Phoca Gallery 5 jaren 7 maanden geleden #5

• FranklinVdp
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
@ Arjan
Neen, is niet het geval.  Momenteel heb ik er slechts in 1 ééntje staan.  Maar ik had op een bepaald moment wél de gewenste mapjes op mijn site staan en kon netjes doorklikken naar de onderliggende (lege) map(pen).
Ik probeer er eens te plaatsen in alle mappen, dan zien we wel weer verder.
Discussie gesloten.

Re: Phoca Gallery 5 jaren 7 maanden geleden #6

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
  • Ontvangen bedankjes 105
En misschien dat ik een stapje vergeet het zou ook nog kunnen
dat je als je weer nieuwe foto heb geüpload ze nog moet publiceren en autoriseren.
En deze stap was ook nodig dacht ik bij Categories en ook nog keertje op cooliris te klikken

en pas op he je gebruikt joomla 3.2 dus vooral regelmatig bij  Administratie de Onderhoud: Wis cache en Onderhoud: Opschonen verlopen cache gebruiken als je dingen toevoegt etc tenminste dat helpt bij mij meestal wel
M.v.g Leen
Discussie gesloten.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.516 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop