Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Welke extensie heeft eenvoudig te gebruiken filters?

Welke extensie heeft eenvoudig te gebruiken filters? 5 jaren 2 maanden geleden #1

• Mmeijer
  • Mmeijer's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste forumleden,
Ik ben een nieuwe joomla-fan, maar loop tegen de nodige problemen aan. Ik wil een database maken met veel records, elk met een aantal velden. Simpel, en met Joomla zou dat moeten kunnen volgens mij. Om extra te velden te kunnen toevoegen, heb ik een extensie nodig. Ik heb K2 geïnstalleerd, maar later weer verwijderd, omdat er standaard geen uitgebreide filtermogelijkheden zijn. Nu heb ik Cobalt geïnstalleerd, en daarmee zou het volgens mij wel moeten kunnen, maar dan moet je wel thuis zijn in PHP. En dat ben ik niet. Kan verder ook weinig goede documentatie vinden over Cobalt. Misschien moet ik dus toch een andere extensie gebruiken.
To the point: wie kan mij vertellen met welke extensie ik extra velden kan filteren. Denk daarbij aan recepten met ingrediënten, waarbij ik dan wil kunnen zoeken op recepten die bepaalde ingrediënten (1 of meer) wél bevatten, maar ook op recepten die bepaalde ingrediënten niét bevatten. En dat zonder dat ik zelf moet gaan zitten php'en...
Alvast bedankt voor de hulp!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Welke extensie heeft eenvoudig te gebruiken filters? 5 jaren 2 maanden geleden #2

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
Probeer het eens met de ingebouwde Tags. Daarmee kan je in ieder geval koriander, kerrie en suiker bij een gerecht mee geven en op ieder afzonderlijk woord kan je weer zoeken.

Ga ik nog even nadenken over de gerechten zonder die ingrediënten vinden  :-\
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.

Re: Welke extensie heeft eenvoudig te gebruiken filters? 5 jaren 2 maanden geleden #3

• Mmeijer
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Niemand die weet van een optie waarbij je zoekwoorden kunt uitsluiten? En dan liefst zo dat de gebruiker niet een minnetje hoeft te gaan tikken? Zo raar is die vraag toch niet?

Re: Welke extensie heeft eenvoudig te gebruiken filters? 5 jaren 2 maanden geleden #4

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
  • Ontvangen bedankjes 106
Hallo Mmeijer,

Ik ben niet zo bekent met die Cobalt maar zo te zien hebben ze wel
enige uitleg op hun site.
http://docs.mintjoomla.com/en/cobalt/fulltext-search/
en overzicht van alles document etc
http://docs.mintjoomla.com/en/cobalt/
Heb je al iets gemaakt met die Cobalt ?
En kunnen we desnoods je website bekijken met een linkje .?
M.v.g Leen

Re: Welke extensie heeft eenvoudig te gebruiken filters? 5 jaren 2 maanden geleden #5

• Mmeijer
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Ja, Cobalt heeft wel wat uitleg op de site, maar dat is vrij beperkt. Zoals ik al zei: ik vermoed dat wat ik wil, er wel mee zou kunnen, maar dan moet je toch een soort in de broncode gaan zitten porrelen, en ik ben niet bekend met PHP.
Een linkje naar de website is er nog niet. Ik probeer eerst uit te vinden hoe het er precies uit moet zien en wat ik wil. Daar ben ik redelijk uit, ik wil graag een zoekoptie waarbij ik kan zoeken op bijvoorbeeld tomatensoep zónder een bepaald ingrediënt. Of iets vergelijkbaars. En uiteraard ook mét bepaalde ingrediënten, maar dat is het probleem niet. Ik dacht dat zoiets niet al te ingewikkeld zou zijn, maar begin daar nu wel aan te twijfelen...

Re: Welke extensie heeft eenvoudig te gebruiken filters? 5 jaren 2 maanden geleden #6

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
Eigenlijk staat het antwoord al in de eerste link van Leen,

And yes you can use + or - in front of the words to include or exclude it from search result.

Maak je bezoeker duidelijk dat als ze een ingrediënt er niet in willen hebben ze het minnetje (-) ervoor moeten zetten.
Niets moeilijk doen met php of andere scripttalen.
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.515 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop