Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...

Onderwerp: Hoe positioneer je artikelen

Hoe positioneer je artikelen 4 jaren 3 maanden geleden #1

• dender
  • dender's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik ben net begonnen met het maken van een blog op mijn website en heb alvast een voorbeeld artikel gemaakt en categorie. Nu wil ik op mijn blog home pagina alle nieuwe artikelen weergeven aan de linkerkant maar ik zie nergens positioneer opties. Na het maken van het artikel verschijnt hij nu simpelweg onderaan op alle pagina's van mijn website.

Ik dacht hiervoor misschien een nieuwe module te moeten aanmaken dus probeerde de 2 artikel modules die al in Joomla geïnstalleerd zijn. Ik krijg het met de artikelcategorie module wel voor elkaar om het artikel te positioneren op de aangewezen plek maar het artikel blijft dan ook nog steeds onderaan op alle pagina's staan. Bovendien vind ik de weergave met deze module nog niet op zijn mooist. (kleine titel en geen foto)

Om een voorbeeld te geven wat ik wil bereiken heb ik even een paar blogs opgezocht.
http://theturquoisehome.com/ rechts de about me en verdere informatie, links de artikelen met een grote titel en foto.
http://byregina.com/ rechts weer de info, links de artikelen met titel en foto.

Hoop dat jullie me kunnen helpen! ^^

Hier nog even mijn website: www.oncebeyond.nl met daarin de link naar mijn blog waar je ziet wat er fout gaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Hoe positioneer je artikelen 4 jaren 3 maanden geleden #2

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
  • Ontvangen bedankjes 106
Hallo Dender,
Het kan op diverse manieren als ik het goed heb.
als je een menu heb aangemaakt voor je blog  bv
Blog met een menuitem-type > Categorieblog dan zou je
bij het tabblad blogweergave aantal in kunnen vullen bv als (plaatje 2)
als je daar niks ingevult heb neem hij de gegevens over van
administrator Inhoud >  Artikelbeheer: Artikelen rechtsboven in de knop opties
daar blad blogweergave/speciaal artikel instellingen (plaatje 1)
als je daar dus andere waardes in vult veranderd ook het uiterlijk een beetje
ik denk dat bij jou andere waardes in staan
en ook de Volgorde meerdere kolommen kan ook op links naar rechts.
M.v.g Leen

Re: Hoe positioneer je artikelen 4 jaren 3 maanden geleden #3

• dender
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi Leen.

Misschien dat ik nog te weinig begrijp van een menu of blog in elkaar zetten want ik vind het moeilijk te begrijpen hoe het aantal als op plaatje 2 de positie bepaald. Mijn menu items zijn allemaal speciale artikelen en ik gebruikte (op mijn about pagina na) geen artikelen maar modules voor mijn pagina's. Zo is de Welcome met foto en tekst 1 aangepaste html module en de popular weer 1 aangepaste html module. Ik koos altijd modules i.p.v. artikelen omdat ik daar heel makkelijk de module positie kon kiezen. In artikelen zie ik die optie niet.

Ik heb 3 menu's. 1 Hoofdmenu, 1 engels menu, 1 nederlands menu en een blog menu. Die laatste heb ik aangemaakt zodat ik een compleet nieuw menu krijg als ik op de blog knop op mijn website druk. De blog knop en website knop op mijn blog pagina zijn dan ook de enige die geen speciaal artikel zijn maar een alias. Blog een alias voor de Home item van de blog pagina en Website een alias voor de home item van het begin van de website.

Als ik mijn home-item van het blog menu verander in een categorie blog moet ik een categorie kiezen maar ik wil alle artikelen van mijn blog laten zien op mijn home pagina van de blog en ik kan niet kiezen voor alle categorieën.

Re: Hoe positioneer je artikelen 4 jaren 3 maanden geleden #4

• dender
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik ben er ook achter dat de reden dat het artikel op alle pagina's kwam was omdat ik het tot een speciaal artikel had gemaakt. Wat ik ook vreemd vind want wat heeft dat te maken met de andere pagina's? Nu verschijnt hij dus niet meer op alle pagina's maar nog steeds niet op de goede plek op de home pagina van mijn blog.

Re: Hoe positioneer je artikelen 4 jaren 3 maanden geleden #5

• dender
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik heb ook bij zowel het eerste plaatje als het tweede plaatje dingen uitgeprobeerd zoals meer kolommen toevoegen en volgorde aan te passen maar in beide gevallen gebeurd er niks :-X

Kan ik niet gewoon makkelijk doen en een nieuwe module installeren die een mooie weergave geeft van de artikelen? Dan kan ik wel in 1 keer de positie aangeven, alleen weet ik niet hoe de artikelen enkel in die module verschijnen.

Laast bewerkt: door dender.

Re: Hoe positioneer je artikelen 4 jaren 3 maanden geleden #6

• dender
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Dat laatste lijkt te werken :)
Ik ben nog niet klaar met het aanpassen van de module en het artikel maar ik denk dat ik er nu uit kom. :D

Edit: Maar nu komt als ik op lees meer klik het hele artikel alsnog onderaan.  :-X
Hoe link ik de lees meer naar een menu item? ^^

Laast bewerkt: door dender.
Tijd voor maken pagina: 0.567 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop