Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Akeeba kickstart: An error occured Could not upload menu.php

Akeeba kickstart: An error occured Could not upload menu.php 3 jaren 7 maanden geleden #1

• nkamp
  • nkamp's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo,

Ik heb zojuist mijn windows 7 gerefreshed omdat mijn hdd stuk ging. Ik heb nu een ssd er in gezet.

Vervolgens ook een clean XAMPP 1.8.1 terug gezet, via een zip. Wanneer ik nu een joomla 3.4.7 site middels Akeeba kickstart (v4.1.2 of v4.1.1) terug probeer te zetten krijg ik: "ERROR OCCURED - Could not upload menu.php" .
De backup is gemaakt met Akeeba Backup Core 4.5.1.

Ik heb ook de laatste XAMPP 5.6.15 geprobeerd precies hetzelfde resultaat!

heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

*****EDIT
Ik zet nu een andere site terug nl. joomla 2.5.28 incl. de security patch. Deze gaat wel goed. Dus het zit ergens in mijn joomla 3 backup. Balen

Nico

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door nkamp.

Re: Akeeba kickstart: An error occured Could not upload menu.php 3 jaren 7 maanden geleden #2

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
  • Ontvangen bedankjes 105
Hallo Nico,
Vraagje voor je xampp wel uit als administrator (rechterbuisknop op xampp en dan even kiezen als test)
en andres is er ook nog van akeeba een extract wizard zodat je een jpa op je pc kan uit pakken en dan desnoods in de juist map in xampp doen .
M.v.g Leen

Re: Akeeba kickstart: An error occured Could not upload menu.php 3 jaren 7 maanden geleden #3

• nkamp
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Ja, ik ben verder. Ik dacht dat kickstart een file menu.php mist oid. Ik concentreerde mij op kickstart.

Echter er staat een bestand menu.php in de root van mijn site. Het voelt wel dat ik heb zitten te slapen, dat ik er niet aangedacht heb om in de root te kijken. Ik heb nog wel op menu.php gezocht en meerdere gevonden. Maar nooit aan de root gedacht.
Ik kan mij ook niet herinneren dat ik deze er per ongeluk zelf neer heb gezet. Overigens ik kan het bestand ook niet downloaden met total commander, filezilla ed! Akeeba backup pakt hem wel in.

Nu heb ik hem via plesk --> bestandsbeheer geopend en dit is een deel van de inhoud:
Edit[leen]Sorry heb even voor de veiligheid jou code verwijdert en vervangen door plaatje omdat ik als ik deel van code in google zoek doet komen er waarschuwingen
Heeft iemand enig idee wat dit betekent of zou kunnen zijn? Toch een gewoon joomla bestand die ik per ongeluk toch in de root heb geplaatst (ik wil de fout nog maar even bij mijzelf houden) of is er toch een partij bezig geweest om via dit domein toch wat anders te kunnen doen dan...

********************************************* EDIT *********************************************
Nu heb ik opnieuw een backup gemaakt en vind ik bij modules/mod_bt_login en daar vind ik het bestand login.php met de identieke bestands inhoud. Deze heb ik gedownload wat lukte, trachten te openen met codelobster. Krijg ik de melding met "access denied". Vervolgens sluit ik dit dialoog venster maar het bestand is nu ook op mijn lokale computer meteen weg!!!!!??????

********************************************* EDIT 2 *********************************************
Ok en dan download ik login.php, opnieuw te downloaden naar dezelfde directory, krijg ik de melding kan niet schrijven naar dit bestand. Rename ik deze naar .txt. Vervolgens tracht ik hem te openen met npp++, gaat ook niet, sluit ik de dialoog, maar ik zie het bestand ook niet meer in de directory staan!!!????

Volledig fout bestand(en)!!!!??????

Nico

Re: Akeeba kickstart: An error occured Could not upload menu.php 3 jaren 7 maanden geleden #4

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
Hallo Nico,
Sorry als ik je niet geheel kan volgen maar als ik met Xampp werkt.
dan werk ik  op mijn pc  hier" c:\xxampp\htdocs\"
en in de map htdocs heb ik zelf dus weer submappen gemaakt
zodat ik diverse site etc kan draaien.
en als ik dus een akebaa backup wil gebruiken maar ik een nieuw lege map aanbv j345 en daar die ik de websitebackup.jpa in en kickstart.php en nl-NL.kickstart.ini verder mag er in die map niks staan.
en als dan xampp draai ga ik met de browser naar localhost/j345
en bijna altijd gaat dan uitpakken en installeren goed.
(maar nogmaals kan zijn dat ik je even niet goed begrijpt)
M.v.g Leen

Re: Akeeba kickstart: An error occured Could not upload menu.php 3 jaren 7 maanden geleden #5

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
ps om welke site gaat het want nu zat ik te slapen in jou code zie ik ineens iets met filesman en als ik met google lijkt het op een backdoor ?
http://labs.sucuri.net/signatures/backdoor-phpfilesman02
en als ik de code in google zet om te zoeken krijg ik zie plaatje
dus mijn pc is nu druk voor de zekerheid aan scannen
M.v.g Leen

Laast bewerkt: door Leen.

Re: Akeeba kickstart: An error occured Could not upload menu.php 3 jaren 7 maanden geleden #6

• nkamp
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo Leen,

Het gaat om de volleybal site http://www.wsvvolleybal.nl .

Het punt is, ik heb op de site nog niet iets kunnen ontdekken wat problemen geeft.

Hoe kun je een site laten scannen of er dit soort zaken in zitten? Ik ben ook even bij Sucuri labs geweest en geef ik de url in, krijg ik als antw. dat het geen bestaande url is. Ik doe het waarschijnlijk fout.

• Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.522 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop