Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Tweemaal startpagina in het hoofdmenu ingesteld?

Tweemaal startpagina in het hoofdmenu ingesteld? 2 jaren 11 maanden geleden #1

• nkamp
  • nkamp's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo,

Ik ben een site van Joomla 2.5 naar joomla 3.5.1 aan het migreren. Dit gaat best goed. Echter nu loop ik tegen een dingetje aan dat in hoofmenu zowel het item 'Home' en het item naar een artikel staan ingesteld als 'Startpagina'. Dus ik dacht dan zet ik even dat artikel uit. Krijg ik de melding:
"Waarschuwing Opslaan mislukt door de volgende fout: Tenminste één menu-item dient als standaard ingesteld te worden."

Nu heb ik hier op gegoogled en alles gaat volgens mij om meertaligheid. Maar ik maak geen gebruik van meertaligheid. IK wel de taal EN en NL geïnstalleerd. Maar bv. mijn meertaligheid status module staat uitgeschakeld.

Nu heb ik even rechstreeks in de database de flag home van 1 --> 0 veranderd, en nu lijkt het goed. Maar heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn dat ik niet via beheer --> mainmenu --> menu item het attribuut "stadaard pagina" op nee zet de bovenstaande melding krijg?

Ook "opnieuw opbouwen" van het menu helpt niet.

O ja, schiet mij nog wel iets te binnen. Voor de migratie was er al een hoofdmenu met standaard home. Toen heb ik de migratie uitgevoerd met vm migrator van daycounts (wat volgens mij een zeer goed component is zo niet de beste), Toen had ik opeens 2 menu-items met 'standaard pagina' aangemerkt. Toen heb ik de ene omgezet naar een artikel in de hoop dat ik deze dan van standaard pagina kon afzetten. helaas dan krijg ik de bovenstaande foutmelding.

Iemand een idee hoe ik dit via menu beheer op een normale manier kan oplossen of moet dit via rechtstreeks op de database te muteren?

Nico

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door nkamp.

Re: Tweemaal startpagina in het hoofdmenu ingesteld? 2 jaren 11 maanden geleden #2

• Ron
  • Ron's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 52
Hallo Nico,

begrijp ik het nu goed dat een menu item gekoppeld is aan 2 artikelen?

Wanneer je nu als test even nieuwe menu item aanmaakt en daar standaard artikel/startpagina aan koppelt.
En deze ook voorziet van het gele/oranje sterretje (standaard) werkt het dan wel goed?

Succes ermee.

Groeten Ron :)
Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg

Re: Tweemaal startpagina in het hoofdmenu ingesteld? 2 jaren 11 maanden geleden #3

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5

Ik ben een site van Joomla 2.5 naar joomla 3.5.1 aan het migreren.

En die 2.5 website maakte ook geen gebruik van die meertaligheid?

Vermoed van niet want je hebt ook al in de database de vlag op 0 gezet als ik je bericht goed begrijp.
Dat de taalmodules dan bij 3.5 niet geactiveerd zijn kan ik begrijpen want wat, meestal, alleen maar word over gezet zijn de artikelen, gebruikers en menu items. Dus niet de taalvoorkeur voor zover ik weet.
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.582 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop