- Ontvangen bedankjes 0
Vraag Google maps extensie hebben nu een Google API nodig?
- nkamp
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Meer
6 jaren 9 maanden geleden #16515
door nkamp
Google maps extensie hebben nu een Google API nodig? werd gestart door nkamp
Hallo,
Ik gebruik al jaren voor de volleybal vereniging ed. de extensie van BowThemes mbt. Google maps om de locatie aan te duiden.
Dit wil ik nu opnieuw doen voor een andere site. Ik draai nog gewoon op mijn localhost maar ik was verbaasd dat er niets getoond werd, totdat ik zag dat je een Google API Key moet invullen of niet? Anders werkt het volgens mij niet.
En in juni, moet er volgens mij ook voor betaald worden of ....?
Gr.,
Nico
Ik gebruik al jaren voor de volleybal vereniging ed. de extensie van BowThemes mbt. Google maps om de locatie aan te duiden.
Dit wil ik nu opnieuw doen voor een andere site. Ik draai nog gewoon op mijn localhost maar ik was verbaasd dat er niets getoond werd, totdat ik zag dat je een Google API Key moet invullen of niet? Anders werkt het volgens mij niet.
En in juni, moet er volgens mij ook voor betaald worden of ....?
Gr.,
Nico
Onderwerp is gesloten.
- Otto
-
- Gebruiker
-
- Er bestaan geen domme vragen
6 jaren 9 maanden geleden #16517
door Otto
Artenweb.nl creatieve unieke Joomla en VirtueMart websites!
Vragen allen via dit Forum!
KvK: 61932647 - Voor onderscheidende Joomla sites die werken!
Beantwoord door Otto in topic Google maps extensie hebben nu een Google API nodig?
Nico,
Als ik het goed lees en begrijp hoef je voor de locatie niets te betalen, maar voor de route wel:
cloud.google.com/maps-platform/pricing/sheet/
Als ik het goed lees en begrijp hoef je voor de locatie niets te betalen, maar voor de route wel:
cloud.google.com/maps-platform/pricing/sheet/
Artenweb.nl creatieve unieke Joomla en VirtueMart websites!
Vragen allen via dit Forum!
KvK: 61932647 - Voor onderscheidende Joomla sites die werken!
Onderwerp is gesloten.
- nkamp
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
6 jaren 9 maanden geleden - 6 jaren 9 maanden geleden #16521
door nkamp
Beantwoord door nkamp in topic Google maps extensie hebben nu een Google API nodig?
Hallo Otto,
Bedankt, ja ik denk dat het klopt wat je zegt. Ik heb het inmiddels aan de praat maar het is even een 'geemmer' om er achter te komen.
Uiteindelijk kom ik er dan via de console achter en via de foutmeldingen en dan weer googlen etc.
Wat ik nu heb is 3 API's en die heb je volgens mij nodig voor bv. BowThemes Google Maps:
Waar ik vanuit gegaan was/ben dat ik één API moest kiezen en ik dacht dat de Static Maps API, de meest eenvoudige zou zijn. Maar dan moest ik facturering aanmaken, ik kwam niet verder...
Dit wat ik nu heb is wel gratis volgens mij. Het werkt nu maar het is mij niet duidelijk of ik weet niet zeker of dit nu de juiste API's zijn of niet.
Oh ja, en bij de APP-beperkingen heb ik staan:
Mocht iemand zeggen, joh, dat is allemaal niet nodig of andere kritiek, dan hoor ik het graag. Anders hoop ik dat anderen er hun voordeel mee kunnen doen
Nico
Bedankt, ja ik denk dat het klopt wat je zegt. Ik heb het inmiddels aan de praat maar het is even een 'geemmer' om er achter te komen.
Uiteindelijk kom ik er dan via de console achter en via de foutmeldingen en dan weer googlen etc.
Wat ik nu heb is 3 API's en die heb je volgens mij nodig voor bv. BowThemes Google Maps:
- Geocoding API - zeker nodig want daarover kreeg ik een foutmelding in de console
- Maps Javascript API - ik denk dat deze ook zeker nodig is
- Maps Embed API - volgens is dit dan degene waar het om draait?
Waar ik vanuit gegaan was/ben dat ik één API moest kiezen en ik dacht dat de Static Maps API, de meest eenvoudige zou zijn. Maar dan moest ik facturering aanmaken, ik kwam niet verder...
Dit wat ik nu heb is wel gratis volgens mij. Het werkt nu maar het is mij niet duidelijk of ik weet niet zeker of dit nu de juiste API's zijn of niet.
Oh ja, en bij de APP-beperkingen heb ik staan:
- http://localhost/google_map (dit is het voorbeeld van google)
- http://henk3 (dat is mijn test side op mijn localhost.)
- Maps Javascript API - ik denk dat deze ook zeker nodig is
- Maps Embed API - volgens is dit dan degene waar het om draait
Mocht iemand zeggen, joh, dat is allemaal niet nodig of andere kritiek, dan hoor ik het graag. Anders hoop ik dat anderen er hun voordeel mee kunnen doen
Nico
Laatst bewerkt 6 jaren 9 maanden geleden door nkamp.
Onderwerp is gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.366 seconden