Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Waar wordt bepaald waar een module, welk menu item getoond wordt?

Waar wordt bepaald waar een module, welk menu item getoond wordt? 2 maanden 4 dagen geleden #1

• nkamp
  • nkamp's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo,

Ik heb een joomla 3/VM3 template van Monster template gebruikt. Hierin wordt het IceMegaMenu gebruikt. Hierin zit een menu item link, die dan via een module naar de vm-subcategorie werkt.
Hierdoor krijg je in het menu alle categoriën die weer onder deze subcategorie vallen.

Maar in dit voorbeeld wordt de slider niet getoond bij wanneer één van die categoriën wordt geselecteerd van vm.

Bij de site waar ik mee bezig ben wordt nog steeds de slider getoond als ik één van die categorie menu items aan klik. Ik heb bij de module voor die categorie aangegeven dat deze enkel op de landings pagina getoond moet worden maar toch wordt hij ook bij deze categorie items getoond. Bij contact, blog, ed.

Wordt of kan het nog ergens anders vastgelegd/bepaald worden, behalve dan bij de module zelf, welk menu item een module getoond wordt? Want bij de module zelf heb ik enkel 'Home' aangevinkt dat de module getoond moet worden.

En meer technisch van aart, ik dacht het gevonden te hebben nl. dat in de tabel "menu_module" de relatie vast gelegd wordt, maar daar heb ik het nog niet terug kunnen vinden.

Ik zoek mij een slag in de ronde, het lijkt zo simpel? Of is er iets tijdens de migratie mis gegaan? Ik heb deze site nl. van J2.5/VM2 met daycounts gemigreerd naar J3/vm3

Nico

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Leen.

Waar wordt bepaald waar een module, welk menu item getoond wordt? 2 maanden 3 dagen geleden #2

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
  • Ontvangen bedankjes 58
Hallo Nico,

Ha is lastig zo zonder template uit te leggen maat heb je al eens bij deze links gekeken of ze je kunnen helpen
1 = tmodule pos
of 2 = template module pos
M.v.g Leen

Waar wordt bepaald waar een module, welk menu item getoond wordt? 2 maanden 3 dagen geleden #3

• Renata
  • Renata's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Voor al uw webdesign, professioneel en betaalbaar
  • Ontvangen bedankjes 17
hoi

Probeer Advanced Module Manager van Regular labs eens? Joomla is qua zichtbaarheid modules best wel beperkt. Dit component geeft je meer vrijheden met het wel of niet zichtbaar maken van modules.

Groetjes
Renata
1place4ads voor het maken van professionele onderscheidende websites, hosting van uw website, domeinnamen en website onderhoud. Een compleet pakket, alles onder 1 dak!
KvK nr.: 51546418

Waar wordt bepaald waar een module, welk menu item getoond wordt? 1 maand 4 weken geleden #4

• nkamp
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
wat verder geexperimenteerd. Ik heb alle menu's verwijderd incl. main menu.
Vervolgens ben ik main menu weer gaan opbouwen.
Het zit hem denk ik niet in de module positions maar in het type menu item. Dit is nl. een 'externe url'. Deze laad een IceMegaMenu module, die een categorie bevat met daaronder subcategoriën.
Het is zo:
- parent vm catalog
-- sub menu item 'Deur Unit'
--- sub sub menu item 'Deur Unit klein'
--- sub sub menu item 'Deur Unit Medium'
--- etc.

Ik geef voor de slider module aan dat deze enkel getoond moet worden voor het 'Home' menu item., ladingspage.
Nu werkt dit bv. voor menu item Home en ook de menu items een artikel tonen en menu item Contact, hier wordt de slider NIET getoond.

Maar voor het menu item Catalog met daaronder de 'externe link' menu items met modules, wordt de slider getoond ondanks dat bij de slider module deze menu items niet zijn geselecteerd. (En ik
heb dit gedaan voor "Toon enkel op pagina's die geselecteerd zijn")

Ik begrijp niet hoe dit kan. Of het moet te maken hebben met het template/IceMegaMenu v3.0, dat deze geschikt is voor Joomla 3.5.1 en niet voor 3.10 en hoger?

En anders blijft bij mij de vraag waar wordt nu bepaald wanneer toch die module getoond moet worden ondanks dat deze niet aangevinkt staat voor dat menu item?

Overigens heb ik de Advanced Module Manager (nog) niet geïnstalleerd omdat ik niet begrijp dat die mijn probleem voor dit kan oplossen of... Ik heb het gevoel dat ik iets over het hoofd zie, maar wat????

Nico

Laast bewerkt: door nkamp.

Waar wordt bepaald waar een module, welk menu item getoond wordt? 1 maand 4 weken geleden #5

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
  • Ontvangen bedankjes 58
Hallo Nico,

Wat ik me afvraag is hoe je die categorieën laar weergeven heb je in het menu dus een menu-item met categorie blog of lijst gekozen.?
Want het zou ook kunnen zijn dat er bij module beheer ook modules zijn die een categorie kan weergeven en dat je dan daar juist
de moet uit zetten waar niet te tonen .
ps
staat de site online geef dan een linkje misschien dat het dan duidelijkerwordt
M.v.g Leen

Laast bewerkt: door Leen.

Waar wordt bepaald waar een module, welk menu item getoond wordt? 3 weken 22 uren geleden #6

• nkamp
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik denk dat het TimeCraft een mooi template was voor Joomla 3.8.<5, maar voor de huidige versies niet geschikt is.
Ik ben op zoek gegaan naar een ander Joomla/VM templat. Het kost mij, zeker omdat ik nog steeds niet de joomla 'structuur' beheers, te veel tijd om uit te zoeken waar het nu mis gaat en het dan werkend te maken..

Bedankt voor jullie hulp.

Nico

• Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.543 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop