Skip to main content

Vraag Recaptcha V3 waar plaats je de callback functie? in een js file die in de head?

  • nkamp
  • nkamp's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
5 jaren 3 maanden geleden - 5 jaren 2 maanden geleden #16939 door nkamp
Hallo,

Ik ben de afgelopen dagen met de 'nieuwe' google recaptcha V3 bezig geweest.

1. Client site:
Nu begrijp ik dat je de volgende snippet net voor de </head> tag plaatst:
Code:
<script src='https://www.google.com/recaptcha/api.js?render=XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX'></script>

Maar waar plaats je het volgende script:
Code:
<script> grecaptcha.ready(function() { grecaptcha.execute('XXXXXXXXXXXXXXXXXX, {action: 'action_name'}) .then(function(token) { // Verify the token on the server. }); }); </script>
  1. Bij de plugin kun je bij de callback, verlopen callback en foute callback 'iets' invullen. Wat moet je hier invullen? De bovenstaande callback functie (Dan had ik wel een groter textvak verwacht)?
  2. Ik had verwacht dat ik het racaptcha image "This site is proctected bij recaptcha" beperkt aantal pagina's zou zien bv. contact pagina. Maar hij staat nu iedere pagina. Of is dit correct.
  3. Bij de 'action_name' staat op de developersite 'homepage' maar wat hier dan ingevuld worden? 'contact'

2. Server site
En ik begrijp niet goed wat ik kan doen aan de server site, in de uitleg van google moet ook hier iets gebeuren.

Of bestaat er ergens een goeie uitleg hoe je dit voor joomla moet doen?

Gr.,

Nico
Laatst bewerkt 5 jaren 2 maanden geleden doorLeen.
Onderwerp is gesloten.
  • Renata
  • Renata's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Voor al uw webdesign, professioneel en betaalbaar
Meer
5 jaren 3 maanden geleden - 5 jaren 3 maanden geleden #16940 door Renata
Hoi Nico,
Waarom doe je het niet eenvoudiger via plugin beheer? ReCaptcha, onzichtbare Captcha etc zijn al geïnstalleerd als plugins. Gewoon via pluginbeheer publiceren, de benodigde gegevens daar invullen en bij algemene instellingen ReCaptcha aanzetten en kiezen voor de juiste plugin.

Groetjes
Renata

ResponsiveWebsiteMaken.nl , onderdeel van 1place4ads voor het maken van professionele onderscheidende websites, hosting van uw website, domeinnamen en website onderhoud. Alles onder 1 dak!
KvK nr.: 51546418
Laatst bewerkt 5 jaren 3 maanden geleden doorRenata.
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
Meer
5 jaren 3 maanden geleden #16941 door Leen
Hallo Nico,

ik zag dat Renata eerder was dan ik
maar bij Plugins: CAPTCHA - onzichtbare reCAPTCHA invullen
en bij Administrator > Algemene instellingen daarbij de Standaard captcha onzichtbare aan zetten dacht ik ook

M.v.g Leen
Onderwerp is gesloten.
  • nkamp
  • nkamp's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
5 jaren 3 maanden geleden #16942 door nkamp
Bedankt Renate en Leen.

Dit is ook wat ik gedaan heb.
(tevens ook nog bij gebruikers --> beheer --> opties gecheckt hoe daar de recaptcha in het algemeen voor de gebruikers staat ingesteld.)

Maar dan zou het al goed moeten werken?
Ik zag die uitleg op google en ik dacht dat ik dat moest toevoegen, en ik begrijp niet wat ik voor die drie velden moet invullen van callback.

Maar dan moet ik verder zoeken, want we krijgen geen VM mails meer van de bestellingen en dit heb ik afgelopen dagen aangepast...

Nico
Onderwerp is gesloten.
  • Renata
  • Renata's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Voor al uw webdesign, professioneel en betaalbaar
Meer
5 jaren 3 maanden geleden - 5 jaren 3 maanden geleden #16943 door Renata
Je moet een account bij Google aanmaken, en daar de website aanmelden bij ReCaptcha. Heb je dat gedaan? Daar krijg je de codes: site sleutel en geheime sleutel. Die vul je in bij de plugin zelf. Meer hoef je niet te doen.

Let op Recapcha werkt alleen op pagina's waar je een contact formulier hebt of waar mensen persoonlijke zaken moeten invullen en opsturen zoals checkout bij webshops. Een voorbeeld kun je hier vinden:
budgetcoachhoorn.nl/contact

ResponsiveWebsiteMaken.nl , onderdeel van 1place4ads voor het maken van professionele onderscheidende websites, hosting van uw website, domeinnamen en website onderhoud. Alles onder 1 dak!
KvK nr.: 51546418
Laatst bewerkt 5 jaren 3 maanden geleden doorRenata.
Onderwerp is gesloten.
  • nkamp
  • nkamp's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
5 jaren 3 maanden geleden #16944 door nkamp
Hallo Renata,

Thanks.
Ok eerste probleempje heb ik opgelost door de bewuste regel uit de "head" te verwijderen, zodat nu niet meer op iedere pagina de badge getoond wordt. Ik heb dat van Google gevolgd! Maar dat is in dit geval niet nodig.

Dan had ik Google recaptcha V3 gekozen, ik dacht laat ik meteen de nieuwste nemen... Nu heb ik recaptcha V2 - invisible geselecteerd. Ik denk dat ik deze moet kiezen ipv V3.

Ik heb de sites bij WNED gehost en daar heb ik afgelopen weekend de laatste webwinkel omgezet van J2.5 --> J3.5 en dan ook alles naar PHP7.3 omgezet.
Als ik bij algemene instellingen de test mail wil versturen krijg ik de fout melding "Test mail kon niet verzonden worden" en bij het contact formulier krijg ik "Opmerking U dient minstens één ontvangers e-mailadres op te geven.".

Ik ga zo in de logs kijken om te zien of ik daar wat zie maar anders een idee waar het aan zou kunnen liggen?

Alvast bedankt,

Nico
Onderwerp is gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.480 seconden
Gemaakt door Kunena