Skip to main content

Vraag Virtuemart pagina

  • Renata
  • Renata's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Voor al uw webdesign, professioneel en betaalbaar
Meer
2 jaren 7 maanden geleden - 2 jaren 7 maanden geleden #18010 door Renata
Beantwoord door Renata in topic Virtuemart pagina
Hoi Plaatsgenoot. Kennen wij elkaar toevallig?

Dit is de url van je winkel vermoed ik: www.dazzworld.nl/index.php/component/virtuemart/

Kun je wat meer artikelen aanmaken en dan kijken of je ze allemaal te zien krijgt?

Je pagina is prachtig! Mijn ervaring is wel dat bezoekers een hekel hebben aan scrollen. Een eenvoudig menu bovenaan zou op zich niet verkeerd staan hoor en maakt het voor de bezoeker eenvoudiger. Noem het winkel of zoiets.

Ik zie nu ook een waarschuwing staan waarin mijn advies is "overgenomen" :P

ps je gebruikt geen zoekmachine vriendelijke url's?

Groetjes'Renata

ResponsiveWebsiteMaken.nl , onderdeel van 1place4ads voor het maken van professionele onderscheidende websites, hosting van uw website, domeinnamen en website onderhoud. Alles onder 1 dak!
KvK nr.: 51546418
Laatst bewerkt 2 jaren 7 maanden geleden doorRenata.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: System II

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • System II
  • System II's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
2 jaren 7 maanden geleden #18011 door System II
Beantwoord door System II in topic Virtuemart pagina
Nee Renata, ik denk niet dat we elkaar kennen, of wel hoor, het zou zo maar kunnen. :)

Dank voor je compliment, de website heb ik ook gemaakt voor een mobiel. Wellicht een goed idee om een klein menu te maken waarin je kunt switchen van Website naar Webshop. Ik moet eens kijken hoe dit er op de diverse media uit gaat zien. Ik vond het scrollen juist wel mooi, omdat je alles op één pagina hebt. Alles wat een url heeft wordt als ' nieuw venster/tabblad' geopend met een mogelijkheid deze ook weer te sluiten.

Maar gebruik ik geen zoekmachine vriendelijke URL's? Moet ik instellen binnen Joomla natuurlijk. Ik zal er eens naar kijken.

de officiële url is natuurlijk www.dazzling.nl ., maar dat zul je als 'Hoornse'. wel weten :)

Groet
Ron

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • System II
  • System II's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
2 jaren 7 maanden geleden #18015 door System II
Beantwoord door System II in topic Virtuemart pagina
Ik heb niets veranderd aan de 'zoekmachine vriendelijke URL's' en die staan gewoon nog aan.

Groet
Ron
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Renata
  • Renata's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Voor al uw webdesign, professioneel en betaalbaar
Meer
2 jaren 7 maanden geleden #18016 door Renata
Beantwoord door Renata in topic Virtuemart pagina
Hoi Ron, een menu maken is niet verkeerd hoor. Dat kun je zelfs in je footer maken als er maar ergens een menu is. Dat menu kun je natuurlijk ook geschikt maken voor mobiele devices. Hoe dat hangt af van de template die je gebruikt. Indien je een menu hebt en je hebt artikelen eraan gekoppeld dan heb je dikke kans dat je urls ook meteen zoekmachine vriendelijk worden. Mits natuurlijk dat je instellingen goed zijn. Heb je htaccess hernoemd?

Voordeel van een menu: je hebt dan ook meteen de url en die kun je dan weer plakken onder 1 van je afbeeldingen. Zo behoud je je afbeeldingen, heb je zoekmachine vriendelijke urls en voor diegene die scrollen niet leuk vinden een menu. 3 vliegen in 1 klap.

Groetjes
Renata

ResponsiveWebsiteMaken.nl , onderdeel van 1place4ads voor het maken van professionele onderscheidende websites, hosting van uw website, domeinnamen en website onderhoud. Alles onder 1 dak!
KvK nr.: 51546418

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • System II
  • System II's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
2 jaren 7 maanden geleden - 2 jaren 7 maanden geleden #18017 door System II
Beantwoord door System II in topic Virtuemart pagina
Nee, inderdaad ik moet htaccess volgens mij nog niet hernoemd.

Ik heb met Akeeba Backup de huidige website gekopieerd en geïmporteerd in dazzworld.nl. Daar heb ik volgens mij htaccess wel hernoemd dus eigenlijk zou dit ook moeten. Ik dorst eerst op de huidige website niet zomaar virtuemart te installeren, gaat het dan mis dan heb ik altijd de backup nog maar ja...
Ik ga eens kijken waar ik het menu ga plaatsen.

Dank voor je antwoord.

Groet
Ron
Laatst bewerkt 2 jaren 7 maanden geleden doorSystem II.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Renata
  • Renata's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Voor al uw webdesign, professioneel en betaalbaar
Meer
2 jaren 7 maanden geleden - 2 jaren 7 maanden geleden #18018 door Renata
Beantwoord door Renata in topic Virtuemart pagina
Wat bedoel je met “ geïmporteerd”?

Iedere website heeft zijn eigen htaccess.doc. Dus bij iedere website dien je deze ook te hernoemen in .htaccess (inclusief dat puntje!).

Dus heb je je eigen normale website en dan deze ernaast draaien dan heb je dus 2 x htaccess.doc

Ps je kunt een test omgeving maken waar je lekker je gang kunt gaan zonder dat je life website in gevaar komt (Voorkeur);
Je kunt ook eerst een goede backup maken en dan gewoon durven nieuwe zaken te installeren. Gaat het dan fout dan heb je je backup altijd nog en die is zo teruggeplaatst.

Succes!

Groetjes
Renata

ResponsiveWebsiteMaken.nl , onderdeel van 1place4ads voor het maken van professionele onderscheidende websites, hosting van uw website, domeinnamen en website onderhoud. Alles onder 1 dak!
KvK nr.: 51546418
Laatst bewerkt 2 jaren 7 maanden geleden doorRenata.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.495 seconden
Gemaakt door Kunena