Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Een heleboel vragen

Een heleboel vragen 5 jaren 8 maanden geleden #1

• NannyJo
  • NannyJo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Goedenavond allen!
Via Google ben ik op dit forum terecht gekomen en kan ik jullie hulp heel hard gebruiken ;)
Sinds een tijdje ben ik bezig om een website te maken, dit lukt mij al aardig en heb al veel dingen geleerd. Toch zijn er nog een paar dingen die ik niet voor mekaar krijg en ook niet weet hoe ik het voor mekaar moet krijgen... Komt het;)
- Ik wil een dropdownmenu maken, maar hellup hoe moet dat?
- Ook wil ik mijn gasten kunnen laten reageren op mijn website dmv een gastenboek
en als laatste voor vanavond
- een log-in omgeving zodat de gasten toegang krijg tot bepaalde teksten en foto's; ik werk namelijk als nanny bij een gezin en wil mijn dagelijkse belevenissen niet openbaar op het internet zetten, dus dacht ik als de ouders kunnen inloggen dan kunnen ze alsnog meekijken en staat het niet openbaar;)

Hoop niet dat die te veel vragen in één keer zijn, het hoeft gelukkig ook niet allemaal tegelijk klaar te zijn.

Wacht jullie reactie's rustig af!

(mijn website is: www.nannyjo.nl maar deze is nog niet online...)

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Re: Een heleboel vragen 5 jaren 8 maanden geleden #2

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
Zo veel vragen zijn het niet en de meeste zijn makkelijk op te lossen maar dan moet er wel weer een vraag aan jouw beantwoord worden.

Ik wil een dropdownmenu maken, maar hellup hoe moet dat?

Welke template gebruik je voor je website want bijna iedere heeftwel een positie voor een topmenu die uitklapt.

Ook wil ik mijn gasten kunnen laten reageren op mijn website dmv een gastenboek

Kijk hier http://extensions.joomla.org/extensions/contacts-and-feedback/guest-book eens rond voor een geschikte.

een log-in omgeving zodat de gasten toegang krijg tot bepaalde teksten en foto's; ik werk namelijk als nanny bij een gezin en wil mijn dagelijkse belevenissen niet openbaar op het internet zetten, dus dacht ik als de ouders kunnen inloggen dan kunnen ze alsnog meekijken en staat het niet openbaar;)

Dat zit standaard in Joomla het is alleen een kwestie van aanzetten.

Voor de rest kan ik melden dat een hele hoop gebruiksaanwijzingen zijn te vinden op internet en dat ik er twee heb gemaakt dus een beetje reclame daar voor mag wel denk ik.
http://www.dekjam.nl/gebruiksaanwijzing-voor-joomla-2-5.html is eigenlijk voor 2.5 maar het is alleen een kwestie van een andere uiterlijk bij Joomla 3 want de werking is hetzelfde.
Voor Joomla 3 ben ik begonnen maar heb nog geen tijd gehad om het af te maken maar hier kan je het eerste stuk vinden http://www.dekjam.nl/gebruiksaanwijzing-voor-joomla-3.html
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.

Re: Een heleboel vragen 5 jaren 8 maanden geleden #3

• Renata
  • Renata's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Voor al uw webdesign, professioneel en betaalbaar
  • Ontvangen bedankjes 18
Beste NannyJo

Allereerst van harte welkom bij mijnjoomlaforum.

Om dit forum overzichtelijk te houden, zou je PER vraag een aparte topic willen openen?

Alvast bedankt
Groetjes
Renata
1place4ads voor het maken van professionele onderscheidende websites, hosting van uw website, domeinnamen en website onderhoud. Een compleet pakket, alles onder 1 dak!
KvK nr.: 51546418

Re: Een heleboel vragen 5 jaren 8 maanden geleden #4

• NannyJo
  • NannyJo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
@Arjan, bedankt voor je reactie! Ik gebruik op dit moment het template Beez3, hoop dat het wel mogelijk is met dit template om een dropdownmenu te maken. ;-)
De inlog omgeving is er al zag ik dus ik moet alleen iets maken waardoor de gasten zelf een inlog kunnen maken en die omgeving in orde hebben.
Het gastenboek ga ik vandaag proberen aan te maken!

Ik zal even op de links kijken bij je gebruiksaanwijzing:-)

Groetjes!

@Renata, Excuses! Zal aparte topics aanmaken als ik nog vragen heb!

Re: Een heleboel vragen 5 jaren 8 maanden geleden #5

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
Jammer, maar in Beez3 zit standaard geen topmenu. Nu kan je dat er zelf wel inbouwen met css. Genoeg voorbeelden te vinden op internet dus start je favoriete zoekmachine op.
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 1.069 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop