Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: upgrade or start from scratch

upgrade or start from scratch 5 jaren 2 maanden geleden #1

• thepimster
  • thepimster's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hi all,

Mijn site is nu in Joomla 2.5.19, en werkt als een speer. Ondanks dat ik blijkbaar nog ruim tijd heb v.w.b. support wil ik toch zo snel mogelijk naar 3.2.3, gewoon omdat ik graag het nieuwste heb :)

Zoals je ziet in bijlage heb ik om een of andere reden geen mogelijk voor upgrade via het components menu(hoe los ik dat eventueel op?), dus heb ik mijn site gekopieerd naar een ander hostingpakket wat ik heb, en daarna manually geupgrade naar 3.2.3.

Alhoewel het backend vlekkeloos werkt, the frontend blijft de navolgende errormelding geven:

"500 - JHTMLBEHAVIOR::MOOTOOLS NOT FOUND."

At this point lijkt het me misschien beter om een hele nieuwe site te bouwen, ware het niet dat ik bijna 1000 pagina's heb. Zijn er betrouwbare manieren om pagina's van 2.5.19 te exporteren en daarna te importeren in m'n nieuwe 3.2.3 site. Blijkbaar kan dit ook gelijk in de database via phpmyadmin?  Wie heeft hier ervaring mee, is dit aan te raden, en zijn er forum genoten die hier (bij eventueel negative luck) advies kunnen geven

Thanks
Pim
Pim van Wijngaarden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: upgrade or start from scratch 5 jaren 2 maanden geleden #2

• Ron
  • Ron's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 52
Hallo,

de foutmelding "500 - JHTMLBEHAVIOR::MOOTOOLS NOT FOUND" heeft meestal te maken met een extensie die niet update is.

Kun je nog wel in je backend  van je site?

Om artikelen en zo over te zetten vanuit 2.5 naar 3.X.X kun je de extensie J2XML gebruiken deze is op onderstaande link te downloaden.

http://extensions.joomla.org/extensions/migration-a-conversion/data-import-a-export/12816

Succes ermee.

Groeten Ron  ;)
Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg

Re: upgrade or start from scratch 5 jaren 2 maanden geleden #3

• thepimster
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hi Ron,

Thanks voor je antwoord. Ja, zoals ik al schreef, backend werkt perfect. Begrijp ik out jouw bericht dat jij overnieuw zou beginnen,en dus blijkbaar met J2XML berichten ex/importeren, of loont het de moeite de site te debuggen en ermee verder proberen te gaan?

Thanks

Pim
Pim van Wijngaarden

Re: upgrade or start from scratch 5 jaren 2 maanden geleden #4

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
  • Ontvangen bedankjes 98
hoi thepimster,
Mogelijk dat je een template gebruikt waar de fout inzit
Ergens in je template staat vermoedelijk:
JHtml :: _ (behavior.mootools ');

of
JHtmlBehavior :: mootools ();

Deze is verwijderd in de Joomla 3 en moet daarom worden gewijzigd in:
JHtml :: _ (behavior.framework ');
M.v.g Leen

Re: upgrade or start from scratch 4 jaren 10 maanden geleden #5

• thepimster
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Thank God for forums!  ;)
Uiteindelijk m'n site gekopieerd naar een test  lokatie en dit topic zo goed mogelijk gevolgd. Eerst heel voorzichtig aan de database moeten sleutelen om het Joomla update component te laten verschijnen ( middels deze oplossing ). Vervolgens bleek ook opeens dat ik via extension manager niets meer kon installeren, zoals bijvoorbeeld Akeeba backup, want ik kreeeg deze error:  "JTableMenu: :_getNode Failed –" ( middels dit topic opgelost ).
Vervolgens een Joomla 3 compatible versie van m'n rockettheme template geinstalleerd.
Na een backup gemaakt te hebben en wat non-compatible extensions/components and plugins verwijderd te hebben heb ik het aangedurfd te upgraden, resulterend in een fatal error, iets met remember.php. Blijkbaar toch weer niet goed gelezen, want punt drie van jullie upgrade handleiding zegt: ""systeem-onthoud mij" uitschakelen". Na de backup gerestored te hebben, dat gedaan en opnieuw geupgrade. het werkt!!

Nu dus verder met m'n echte site, met m'n aantekeningen en ervaringen van m'n trial site. Maar de vraag is wat te doen met m'n extensie's die ik opnieuw moet installeren, zoals Flippingbook , phocagallery etc. moet ik dat dan allemaal weer opnieuw maken? Thanks voor de hulp weer!
Pim van Wijngaarden

Re: upgrade or start from scratch 4 jaren 10 maanden geleden #6

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
Sommige extensies werken niet in Joomla 3.* en daar zal je dan een alternatief voor moeten zien te vinden. Phocagallery is er voor alle smaken Joomla  ;)
:offtopic_happy:

Om artikelen en zo over te zetten vanuit 2.5 naar 3.X.X kun je de extensie J2XML gebruiken deze is op onderstaande link te downloaden.

Deze opmerking zie ik wel vaker op dit forum langs komen maar is volgens mij helemaal niet nodig. Pas geleden nog een 2.5 omgezet naar 3.3 en dat gewoon met een update pakket. Lukte niet echt via extensiebeheer maar nadat ik de ondersteuning op kort had gezet werkte het wel.
:ontopic:
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.

• Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.497 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop