Skip to main content

Vraag Upgraden van 2.5 naar 3.3.6. graag jullie hulp?

  • Carry Maria
  • Carry Maria's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
9 jaren 1 maand geleden - 9 jaren 1 maand geleden #11205 door Carry Maria
Upgraden van 2.5 naar 3.3.6. graag jullie hulp? werd gestart door Carry Maria
Beste mensen,

Ik heb zojuist handmatig een hele oude versie van joomla (1.7.3.) geupgrade naar 2.5. Dit ging goed, afgezien van een enkele foutmelding  (zie onder). Op de voorkant en achterkant van de site is alles echter stabiel en goed. Nu wil ik verder upgraden naar 3.3.6. Ik heb slechts enkele plugins (eventlist, akeeba, jce editor en een facebook like button) en mijn thema is gemaakt met de laatste versie van Artisteer (dus moet geen probleem zijn). Hoe kan ik het best te werk gaan?  Uiteraard heb ik van alles een backup gemaakt...

Code:
JInstaller::Installatie: Fout SQL DB functie mislukt met foutnummer 1054 Unknown column 'sitename' in 'rk49v_languages' SQL=ALTER TABLE `rk49v_languages` CHANGE `sitename` `sitename` VARCHAR( 1024 ) NOT NULL DEFAULT ''; SQL = ALTER TABLE `#__languages` CHANGE `sitename` `sitename` VARCHAR( 1024 ) NOT NULL DEFAULT ''; Bijwerken bestanden: SQL fout bestand DB functie mislukt met foutnummer 1054 Unknown column 'sitename' in 'rk49v_languages' SQL=ALTER TABLE `rk49v_languages` CHANGE `sitename` `sitename` VARCHAR( 1024 ) NOT NULL DEFAULT ''; SQL = ALTER TABLE `#__languages` CHANGE `sitename` `sitename` VARCHAR( 1024 ) NOT NULL DEFAULT '';

Edit Otto: ik heb je code tussen tags gezet, doe je het de volgende keer zelf?
Laatst bewerkt 9 jaren 1 maand geleden doorCarry Maria.
Onderwerp is gesloten.
Meer
9 jaren 1 maand geleden #11206 door Ron
Hallo Carry Maria,

Namens het gehele team heet ik je van harte welkom op MijnJoomlaForum  ;D

Wat betreft de foutmelding doe even het volgende.

Ga naar extensies --> Database --> Repair knop klik daarop
Daarna je cache van je site en browser opschonen en dan is het opgelost.

Wat betreft upgrade naar joomla 3.3.6 kun je het beste onderstaande handleiding gebruiken.
help.mijnjoomlaforum.nl/Upgraden/joomla-2-5-x-naar-3-x.html

Succes ermee en veel plezier hier op mijnjoomlaforum.

Groeten Ron  ;D

Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg
Onderwerp is gesloten.
  • Carry Maria
  • Carry Maria's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
9 jaren 1 maand geleden #11207 door Carry Maria
Beantwoord door Carry Maria in topic Re: Upgraden van 2.5 naar 3.3.6. graag jullie hulp?
Dank Ron, ik heb inmiddels 'gerepareerd ;)'.

Ik ben erachter dat ik alle events eerst moet overzetten in een andere eventmanager (enige gratis optie die ook 3.X ondersteunt is JEM - events, dus dat gaat nog even wat tijd kosten).

En dan ga ik proberen om definitief te upgraden. Dank nogmaals voor je hulp!

Onderwerp is gesloten.
Meer
9 jaren 1 maand geleden #11210 door Ron
Hallo,

mooi dat het met het repareren gelukt is.

De events kun je deze niet overzetten in Jevents? deze heeft een gratis versie!

Succes ermee en natuurlijk graag gedaan.

Groeten Ron  ;D

Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg
Onderwerp is gesloten.
  • Carry Maria
  • Carry Maria's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
9 jaren 1 maand geleden #11211 door Carry Maria
Beantwoord door Carry Maria in topic Re: Upgraden van 2.5 naar 3.3.6. graag jullie hulp?
Beste Ron,

Ik heb Jevents nu geupload: deze is idd veel mooier en beter. Ga ik die gebruiken. één probleem: sinds ik geupgrade heb naar 2.5, en ik een plugin of item in de lijst van plugins of modules aanvink en hier iets mee wil doen (bijvoorbeeld deïnstalleren, of updaten, dan zegt hij: 'Maak eerst een selectie uit de lijst'. Terwijl ik dus gewoon geselecteerd heb.
Zo nu ook met de plugins van JEM: die wil ik weer verwijderen, maar dat gaat dus niet. Misschien is dat straks opgelost met het installeren van 3.3.6, maar ik wil graag van tevoren de JEM plugin en straks ook Eventlist verwijderen.

Alvast bedankt voor je reactie!
Onderwerp is gesloten.
Meer
9 jaren 1 maand geleden #11212 door Ron
Hallo,

ga eens naar algemene instellingen.
Klik op Tabblad Server en daar staat Foutreportage (Error Reporting) zet deze eens op Maximum.
Dit natuurlijk opslaan.

Probeer dan eens wat op te slaan of te verwijderen zoals de plugins.
Kijk dan wat voor error je krijgt zet deze hier neer.

Succes ermee.

Groeten Ron  ;D

Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg
Onderwerp is gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.446 seconden
Gemaakt door Kunena