Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: site 2x op 1 server?

site 2x op 1 server? 4 jaren 3 maanden geleden #1

• Hammie
  • Hammie's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Don't worry....it's me....
  • Ontvangen bedankjes 0
Het zal wel een domme vraag zijn, maar ik waag het er toch maar op:

Ik heb een site die geüpdate moet worden van 2.5.8 naar de laatste 3.3 versie. Dat geeft foutmeldingen, zoals ik al vaker had (ik heb meerdere Joomla sites). Echter: deze site staat al geruime tijd in een Joomla folder en in de root staat verder niet veel.
Nu vraag ik mij af, of er een manier is om een schone installatie te doen met 3.3 in de root (zoals het ook hoort), maar dan gebruik te maken van de database van de bestaande versie 2.5.28. Als dat zou lukken, zou ik (na aanpassing van de configuratie.php) de Joomla map kunnen verwijderen? kan dit, al- of niet met behulp van het terugzetten van een back-up (van alleen de database)?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: site 2x op 1 server? 4 jaren 3 maanden geleden #2

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5

Ik heb een site die geüpdate moet worden van 2.5.8 naar de laatste 3.3 versie.

Je moet niet updaten maar mag. Voorlopig blijven er nog wel extensies die werken met Joomla 2.5.*

(zoals het ook hoort)

Wat is dat? Je doet het gewoon zoals jij het het makkelijkst vind.

maar dan gebruik te maken van de database van de bestaande versie 2.5.28.

Zo lang je een andere prefix gebruikt kan je rustig gebruik maken van één en dezelfde database.

(na aanpassing van de configuratie.php) de Joomla map kunnen verwijderen? kan dit, al- of niet met behulp van het terugzetten van een back-up (van alleen de database)?

Als je alle bestanden in de juiste map hebt geplaatst hoef je alleen de weg naar de temp en log map goed te zetten. Aangezien, over het algemeen, de route naar de database al goed staat hoef je daar niets voor aan te passen en dus ook geen back up er voor terug te zetten.
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 2.800 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop