Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Vraag over database

Vraag over database 4 jaren 3 weken geleden #1

• andrevan
  • andrevan's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo, graag stel ik hier een vraag, ik zal proberen uit te leggen wat mijn situatie is. Ik had jgrid component en module geinstalleerd en werkte. Op een gegeven moment kreeg ik een heel groot aantal kolommen (honderden) wat duidelijk niet de bedoeling was. Na deinstalleren en het opnieuw installeren krijg ik een foutmelding (zie bijlage). Het jgrid component en module zijn wel geinstalleerd maar programma werkt niet. Nu is mijn vraag, kan je in de database via phpadmin alles verwijderen met de aanduiding jgrid_ ?? Of beschadig je hierbij iets (!) in de database. Ik heb geen enkele ervaring hierin. Vast bedankt voor een reactie. Met groet.
Discussie gesloten.

Re: Vraag over database 4 jaren 3 weken geleden #2

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
  • Ontvangen bedankjes 98
Hallo Andre,
Dit is geloof ik een betaalde extensie denk ik dus uit proberen  kan ik niet
Ik weet niet hoe je alles heb verwijderd in joomla
maar normaal kan je als administrator >extensies
Extensiebeheer: Beheren i zoek veld de naam van dat in geven en dan zoeken en als ie gevonden heeft met knop verwijderen (deinstalleren)
daarna kan je ook in extensies >database proberen te repareren
Heb je dat ook al geprobeerd.
Want zomaar via phpmyadmin in de database dingen verwijderen wil niet altijd goed gaan.
M.v.g Leen
Laast bewerkt: door Leen.
Discussie gesloten.

Re: Vraag over database 4 jaren 3 weken geleden #3

• andrevan
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo Leen, bedankt voor je reactie. Jgrid is een free component. Maar als je de Jgrid module wil moet je betalen voor de clubextenties. Dit heb ik dus gedaan. Ik heb het component en module via extentiebeheer verwijderd, alles is inderdaad verwijderd. Heb button repareren gebruikt krijg geen foutmelding o.i.d. wel structuur is up to date.
Laast bewerkt: door andrevan.
Discussie gesloten.

Re: Vraag over database 4 jaren 3 weken geleden #4

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 98
Hallo Andre,
Ik weet niet zeker maar is alles nu weer oke?
of krijg je nog steeds foutmelding als je jgrid opnieuw installeer?
ik heb hier de gratis versie maar dat is dus zonder die module.
bij de eerste keer kreeg ik ook vreemde meldingen maar ngeen sql fouten zoals in jou bijlage  als ik op componenten jgrid-apllicaties-jgrids klikte maar toen ik dus daar was Manage JGrid Settings kon ik toch ergens boven in de hoek dacht ik de knop opties vinden en drukken en dan kwam ik in com_jgrid_configuration en daar koos ik de eerste keer  Set Tab Resize VS Scrollen opslaan toen was dat menu weer oke en kon ik daar veel dingen instellen dacht ik zo snel te zien
M.v.g Leen
Discussie gesloten.

Re: Vraag over database 4 jaren 3 weken geleden #5

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 98
en aan voorkant zie het er zo bij mij uit
M.v.g Leen
Discussie gesloten.

Re: Vraag over database 4 jaren 3 weken geleden #6

• andrevan
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo Leen, paar keer de-instal en install gedaan maar geen resultaat. Heb nu alleen component geinstalleerd maar krijg na het openen nog steeds de foutmelding te zien en kan dus niet verder. Toen het de eerste keer wel werkte had ik ook het overzicht zoals jij dat ziet. Wat zou er gebeuren als ik in de database alle jgrid_ weghaal!
Discussie gesloten.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.496 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop