Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Akeeba backup terug gezet naar localhost, "opmaak" verdwenen???

Akeeba backup terug gezet naar localhost, "opmaak" verdwenen??? 2 jaren 11 maanden geleden #1

• nkamp
  • nkamp's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo,

Ik heb een backup van de wsv volleybal site gemaakt met akeeba. Deze met Akeeba terug gezet. Nu is de complete opmaak/stijl weg. Het menu verschijnt nu in links die onder elkaar staan. De slider is weg - gewoon plat.

Dit is het template van Shape5 - Design Control. Daar heb ik de stijl van gekopieerd. ik heb de templatedetails.xml aangepast naar wsv_volleybal, language en het pad wat in dit bestand staat.

Heeft iemand een idee waar dit nu aan kan liggen?

*** Edit
Wanneer ik de naam tag <name>wsv_volleybal</name> weer terug zet naar <name>design_control</name> krijg ik wel weer de opmaak van het oorspronkelijk template.

En hoe kan het dat het gewoon op de http://wsvvolleybal.nl site werkt???

Nico

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door nkamp.

Re: Akeeba backup terug gezet naar localhost, "opmaak" verdwenen??? 2 jaren 11 maanden geleden #2

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
  • Ontvangen bedankjes 87
Hallo Nico,
Normaal gesproken als je een Akeeba Back-up van een live website maakt en deze
terug zet op je computer als een lokale versie in een lege nieuw map zou tijdens de procedure akeeba alles gelijk goed zetten net zoals het bij de live site is.
Wat ik me nog wel kan/kon voorstellen dat er verschil in php versie zit ?
en heel vaak geeft een .htaccess en probleem op lokaal ten minste bij mij in xampp bijna altijd zodat ik die dan moet hernoemen weer naar htaccess.txt.
Of bij algemeen de SEO instellingen misschien lokaal iets anders instellen.
M.v.g Leen

Re: Akeeba backup terug gezet naar localhost, "opmaak" verdwenen??? 2 jaren 11 maanden geleden #3

• nkamp
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi Leen,

Bedankt voor je reactie.

ja. maar ik heb idd op mijn live site de meest uitgebreide .htaccess gezet, gewoon om ervaring mee op te doen. Lokaal zet ik de standaard joomla .htaccess terug. Deze heb ik zojuist hernoemd naar .htaccess.txt, zodat ik helemaal even geen .htaccess meer heb. Maar geen succes.

Het vreemde is, en hier schiet mijn kennis op dit moment even te kort, dat als ik de tag waarde <name> aanpasin templatedetails.xl, naar design_control ipv. wsv_volleybal, dan ziet de site er weer goed uit althans weliswaar met de style van het oorspronkelijk template design control. dus andere kleuren etc.
Dus daarom denk ik dat het niet ligt aan de .htaccess of configuration.php. Ik krijg het gevoel dat er ergens in de style tabel iets staat dat niet overeenkomt met wat er in de templatedetails.xml staat oid. Ergens een mismatch.

Ik ben ook al op zoek geweest of voor de shape5/vertex framework een template/style kopiëren iets meer moet gebeuren dan standaard. Daar heb ik nog niets overgevonden. Maar ik denk dat het in zoiets zit.
Wat ik dan nog steeds niet begrijp dat mijn volleybalsite wat nu het wsv_volleybal template heeft wel werkt???

Nico

Re: Akeeba backup terug gezet naar localhost, "opmaak" verdwenen??? 2 jaren 11 maanden geleden #4

• Ron
  • Ron's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 48
Hallo Nico,

staat er misschien in de template een optie (pad) verkeerd die nog linkt naar je online site?

Groeten Ron :)
Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg

Re: Akeeba backup terug gezet naar localhost, "opmaak" verdwenen??? 2 jaren 11 maanden geleden #5

• nkamp
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo Ron, Leen,

Ik heb het voor elkaar, althans het werkt weer. Maar wel een beetje vreemd.
Ik heb dus dit template van design_control gekopieerd naar wsv_volleybal incl. een stijl wsv_volleybal aangemaakt. Het template design_control gewoon geïnstalleerd gelaten maar nooit meer wat mee gedaan.

Ik heb de database doorzocht en alle bestanden. Niet echt iets gevonden.
Vervolgens besloten om design_control template te verwijderen en nu werkt het! Er werken nu opeens ook andere dingetjes. Waar ik ook met Shape5 over gemaild had dei awesome fonts werden niet getoond in de buttons als ">". Die worden nu opeens ook weer getoond.
Blijkbaar toch nog ergens een link... mismatch... Ik kan dat niet verklaren. Ik heb inmiddels het nieuwe vertex framework geïnstalleerd, joomla 3.5 etc. Werkt allemaal weer als een tierelier!

Bedankt allen voor het mee denken.

Nico

Re: Akeeba backup terug gezet naar localhost, "opmaak" verdwenen??? 2 jaren 11 maanden geleden #6

• Ron
  • Ron's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 48
Hallo Nico,

bedankt voor het terugkoppelen  ;D

Mooi dat je het opgelost hebt! alleen zoals jij ook al zegt er moet ergens een verkeerde (oude) link/pad zijn.
Was wel benieuwd of er in de template een optie zit die verwijst naar een pad/link  ;)

Groeten Ron  ;D
Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.505 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop