Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Website offline maken

Website offline maken 2 jaren 3 maanden geleden #1

• dender
  • dender's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi hoi!

Na mijn eerste website in Joomla gemaakt te hebben, wil ik nu een nieuwe website voor iemand anders maken. Ik moet dus weer even inkomen en het lastigste gedeelte, het installeren van joomla e.d., weer overdoen. Toen ik mijn website echter maakte, deed ik alles online via de backend van de website. Als ik iets aanpas, zal dit dus steeds zichtbaar zijn op de website en kan iedereen het zien als ik loop te editen. Offline wou ik wel, maar ik wist niet hoe.

Nu ik de website ga maken voor iemand anders, en de oude website online moet blijven, moet ik wel weten hoe ik dit allemaal offline doe. Ik vind wel filmpjes hoe ik joomla installeer en xampp maar ik wil zekerheid dat ik niet over de oude website heen schrijf. En het liefst gebruik ik überhaupt nog geen inloggegevens en ga ik niet in de hosting mappen zitten.

Is het mogelijk om dit op de computer zelf te doen en pas als de website af is de bestanden in de hosting te plakken? En hoe doe ik dit dan? Ik werk op een Macbook dus ook bestanden en mappen werken anders als in Windows.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Website offline maken 2 jaren 3 maanden geleden #2

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
  • Ontvangen bedankjes 98
:) Hallo Dender,
Nu gebruik ik zelf geen macbook maar als je normaal gesproken
joomla lokaal gaat maken dan gebeurd er online geheel niks bij hoster etc.
Pas als je website lokaal klaar zou zijn kan je bv met akeeba  backup en kickstart
je nieuwe site weer online zetten.(andersom kan dus ook dus oude site naar lokaal hallen met akeeba)
Maar ik denk dat het met een macbook de mamp server versie misschien goed te doen is bekijk anders deze eens of je er uit kan komen
M.v.g Leen

Re: Website offline maken 2 jaren 3 maanden geleden #3

• dender
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Dat is een duidelijk filmpje! :) Dus ik installeer in dat filmpje joomla nog niet op de hoster maar op mamp? En hoe verplaats ik hem dan over de oude als ik hem af heb?

Re: Website offline maken 2 jaren 3 maanden geleden #4

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 98
Hallo dender,
ja je werkt dus eerst dan gewoon op je macbook.
en dan later kan je met akeeba back-up redelijk gemakkelijk  overzetten.
Ook hier zijn vele filmpjes van te vinden en ook beschrijvingen.
bv bij akeeba zelf backup omschrijf en hier kickstart kickstart uitleg
en hier is ook redelijk uitgelegd  
maar tegen de tijd dat je de website op je macbook gelukt is kan je altijd weer opnieuw vragen toch 
M.v.g Leen

Re: Website offline maken 2 jaren 3 maanden geleden #5

• dender
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Ok dan ga ik nadat ik de website af heb kijken hoe ik dat aanpak.

Ik ben begonnen met de instructies van het filmpje te volgen en heb mamp geïnstalleerd. Natuurlijk gaat het nooit zonder errors bij mij haha. Zodra ik de mamp webpagina moest starten en PhPmyadmin moet starten, beginnen de problemen. Phpmyadmin staat bij mij niet meer op de hoofdpagina maar bij tools, helaas kan ik er niet op klikken want er staat: PHPmyadmin (needs php.5.5x to 7.0x). Terwijl als ik naar de phpinfo pagina ga erbovenaan een soort logo plaatje staat met php version 7.1.1.

De PHPliteadmin is wel klikbaar maar dan krijg ik een error 500. De pagina op localhost werkt niet.

Ik heb nog even via mamp.info opnieuw de nieuwste versie php gedownload en die in de htdocs geplaatst naast de joomla map (klopt het dat de joomla map daar moet?)
Daarna de server herstart, maar ook dat maakte geen verschil.

Ook staat er in het filmpje dat je nog naar de php.ini moet gaan om wat aan te passen maar die hele magic tekst ziet er in de nieuwe versie anders uit. Als ik een nieuwer filmpje bekijk gaan ze daar ook niet meer bij langs.

Enig idee wat ik hier fout doe?

Re: Website offline maken 2 jaren 3 maanden geleden #6

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 98
kon je tijdens installeren kiezen voor mamp en mamp pro
als ik hier in windows test kan ik mamp pro uit vinken
in windows krijg een een schermpje zoals dit en daar rechts boven in kan je dan zien
of apache server draait en ook mysql
en als ik dan op prefernces klikt kan je instelling zien.
maar ik denk dat je niks in htdocs moet plaatsen behalve dadelijk het gedownload
Joomla_3.6.5-Stable-Full_Package_Dutch.zip hier ophalen en die pak je uit in htdocs map.
en als ik dan in de  webbower  [url=http://localhost]http://localhost[/url] typt komt installatie joomla opgang.
Maar zo zal het op macbook misschien niet precies verlopen.
helaas moet ik weer poosje weg dus reactie lees ik pas later vandaag
M.v.g Leen

• Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.547 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop