Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Verhuizen Joomla website naar andere hoster en office 365, dat moet toch kunnen?

Verhuizen Joomla website naar andere hoster en office 365, dat moet toch kunnen? 1 jaar 4 maanden geleden #1

• nkamp
  • nkamp's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo,

Ik wil twee sites verhuizen naar een meer joomla vriendelijke hosting partij en de kosten voor de hosting omlaag brengen.

Ik heb de twee joomla sites gemaakt een jaar of 8 geleden, mijn eerste sites waren dat.
Een andere partij de twee sites bij een hosting bedrijf onder gebracht EN "office365 Exchange online" ingesteld voor de klant.

Ik heb voorgesteld de twee sites te gaan verhuizen naar een nieuwe hosting.
Dat had niet de voorkeur van de andere partij omdat in office365 de nodige aanpassingen gedaan moesten worden en dat is lastig zei hij. Bovendien had hij niet meer de controle over het mail verkeer als er iets mee was.
De andere partij zijn voorstel is: de domeinnamen bij de huidige hosting partij geregistreerd te laten en een redirect maken naar de nieuwe hosting partij waar de, de bestanden+database staan.

Ik vind het geen fijn voorstel maar ik wil voorkomen dat ik er tussen kom te zitten dat het mail verkeer niet meer werkt omdat ik 'zonodig' de sites heb verplaatst.

Ik heb zelf nooit office365 ingericht, maar inmiddels wel wat over gelezen.
Volgens mij kan dit toch geen groot problem zijn wanneer je de sites verhuist, dan kun je dit eenvoudig in office365 aanpassen? Ik geloof dat het DNS adres moet worden aangepast en/of MX records?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Nico

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Re: Verhuizen Joomla website naar andere hoster en office 365, dat moet toch kunnen? 1 jaar 4 maanden geleden #2

• Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Er bestaan geen domme vragen
  • Ontvangen bedankjes 20
Hoi Nico,

De DNS beheerder kan dit eenvoudig voor de klant realiseren. Je zult de volgende DNSen in moeten stellen:

- DNS bij domeinregistratie
- DNS op server waar de mail binnen komt
- DNS op de server waar de website komt te staan

Overigens fatsoenlijke hosting kost geld. Daarvoor krijg je ondersteuning.
Een goede hoster of registratie partij helpt je hierbij.

Als je voor een dubbeltje op de eerste rang zit, dan mag je het vaak zelf uitzoeken.
Het komt uit de lengte of breedte.

Artenweb.nl creatieve unieke Joomla en VirtueMart websites!
Vragen allen via dit Forum!
KvK: 61932647 - Voor onderscheidende Joomla sites die werken!

Re: Verhuizen Joomla website naar andere hoster en office 365, dat moet toch kunnen? 1 jaar 4 maanden geleden #3

• nkamp
  • nkamp's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi Otto,

Bedankt voor je reactie.
Het gaat mij mn. om naar een joomla vriendelijke host over te gaan.
Ik ben met je eens dat fatsoenlijke hosting geld kost, het punt is ook niet waar ik hem naar toe wil verhuizen, die staat mij met raad en daad bij.
Maar waar ik hem vandaan wil verhuizen die maakt het lastig want die heeft het allemaal onder zijn beheer mbt. hosting en office365. Die stelt niet van als ik de DNSsen weet pas ik het even voor je aan.

En het voorstel van laat de domeinnamen bij de hosting partij staan, dan hoeft er niets in office365 aangepast te worden, en de site bestanden bij de andere hosting partij. Geeft mij een unheimisch gevoel of komt dit vaker voor? Ja, je kunt het redirecten.

Nico

Re: Verhuizen Joomla website naar andere hoster en office 365, dat moet toch kunnen? 1 jaar 4 maanden geleden #4

• Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Er bestaan geen domme vragen
  • Ontvangen bedankjes 20
Hoi Nico,

Ik ben ooit zelf gaan hosten omdat ik van dit soort gezeur af wilde. Dat is overigens de beste beslissing ooit.
Het geeft wel wat uitdaging, maar van een totaal ander kaliber.

DNS Domein beheerder

Bij je domein beheerder staan nu de instellingen goed. Maak een screenshot hiervan en bewaar dat.
Bij verhuizing naar een andere beheerder kun je de Office 365 records hiervan overnemen.
De resterende records komen van je nieuwe hoster.

DNS mail
De mail loopt via Microsoft, daar hoef je dus niets te doen

DNS webserver
Hier moet je aangeven dat de mail niet via deze server afgehandeld wordt en de benodigde records voor de mail afhandeling van Office 365 toevoegen.

Zelf gebruik ik als domein registratie partij TransIP.

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.256 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop