Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: upgraden naar joomla 3.x - hoe veilig is 3.0 inmiddels?

upgraden naar joomla 3.x - hoe veilig is 3.0 inmiddels? 5 jaren 6 maanden geleden #1

• PiscesMedia
  • PiscesMedia's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi,

Ik ben bezig met een nieuwe site in 2.5 maar een bepaalde extensie die ik wil gebruiken is alleen verkrijgbaar voor 3.0.
Wat moet ik doen?
Heb al een beginnetje gemaakt van de site in 2.5, is dit makkelijk over te zetten naar 3.0?
Hoe veilig en werkbaar is 3.0?

edit Renata: ik heb de titel van deze topic aangepast om het voor bezoekers duidelijker te maken.

Groet,
Carin

Laast bewerkt: door PiscesMedia.
Discussie gesloten.

Re: hoe veilig is 3.0 inmiddels? 5 jaren 6 maanden geleden #2

• Renata
  • Renata's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Voor al uw webdesign, professioneel en betaalbaar
  • Ontvangen bedankjes 18
Hoi

Dat kom je niet vaak tegen dat een extensie alleen geschikt is voor Joomla 3.x. Joomla 3.x is prima te gebruiken al, maar niet alle extensies en templates zijn al geschikt gemaakt voor deze versie. Je dient dus eerst dat te checken.

upgraden gaat vrij eenvoudig. Een handleiding kun je hier vinden:
http://help.mijnjoomlaforum.nl/Upgraden/joomla-2-5-x-naar-3-x.html

Groetjes
Renata
1place4ads voor het maken van professionele onderscheidende websites, hosting van uw website, domeinnamen en website onderhoud. Een compleet pakket, alles onder 1 dak!
KvK nr.: 51546418
Discussie gesloten.

Re: upgraden naar joomla 3.x - hoe veilig is 3.0 inmiddels? 5 jaren 6 maanden geleden #3

• PiscesMedia
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
hoi,

Heb net bij course manager ook gereageerd, het gaat dus om die extensie.
In hoeverre is de template van 2.5 hetzelfde als voor 3.0?
Want daar ben ik nog mee bezig en ik hoop niet dat bij 3.0 weer hele nieuwe eisen worden gesteld.
Vond het al een drama om te wennen aan 2.5.

In principe is mijn nieuwe site niet gevuld dus die kan ik deleten en 3.0 installeren.
Maar dan wel graag met de template die ik al heb.
Discussie gesloten.

Re: upgraden naar joomla 3.x - hoe veilig is 3.0 inmiddels? 5 jaren 6 maanden geleden #4

• Renata
  • Renata's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 18
Hoi,

Niet iedere template is geschikt voor Joomla 3.

Of een template geschikt is voor Joomla 3 is afhankelijk van de ontwikkelaars van die template. Op de website van waar je de template vandaan hebt zul je ongetwijfeld er meer over vinden of wellicht is er een update beschikbaar voor de betreffende template.

Groetjes
Renata
1place4ads voor het maken van professionele onderscheidende websites, hosting van uw website, domeinnamen en website onderhoud. Een compleet pakket, alles onder 1 dak!
Discussie gesloten.

Re: upgraden naar joomla 3.x - hoe veilig is 3.0 inmiddels? 5 jaren 6 maanden geleden #5

• PiscesMedia
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
ik heb zelf een template gemaakt met behulp van een oude template die door dekjam is gemaakt

Discussie gesloten.

Re: upgraden naar joomla 3.x - hoe veilig is 3.0 inmiddels? 5 jaren 6 maanden geleden #6

• Renata
  • Renata's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 18
Indien je een bestaande template hebt aangepast, dan zul je bij de makers van de originele template moeten kijken of deze geschikt is voor Joomla 3.  Het script namelijk is afgestemd op een bepaalde Joomla versie. Aanpassen van kleuren, header  etc heeft daar geen invloed op.

Groetjes
Renata
Discussie gesloten.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.723 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop