Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Heel pakket met algemene vragen ;)

Heel pakket met algemene vragen ;) 5 jaren 4 maanden geleden #1

• p.lankhaar
  • p.lankhaar's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik kom hier compleet als newbie op het forum binnenvallen. Ik hoop dat ik hier de antwoorden op mijn vragen zal vinden, en dat zijn er nogal wat...

Joomla is een compleet nieuw CMS voor mij (eigenlijk alle CMS systemen), maar daar hoop ik snel verandering in te brengen. Ook heb ik geen kennis van PHP, SQL en dergelijke zaken.

Ik ben eigenlijk geïnteresseerd geraakt in het systeem omdat ik een oude site van ons wilde gaan upgraden.

Ik heb 11 jaar geleden een hobby site gebouwd ( http://www.soundtapewereld.nl ) in Microsoft Frontpage, toen iedereen nog met een analoog modem werkte.
Deze site is al jaren aan vervanging toe, eigenlijk al toen ik hem online zette  :P , maar met de huidige gratis CMS systemen en alle prachtige hulpfora is dat allemaal iets makkelijker geworden.
Ook bevat de site veel fouten, en werkt het geheel eigenlijk alleen goed in internet explorer.

Ik heb een aantal maanden geleden een nieuw concept gebouwd met Wordpress ( http://soundtapewereld.peterlankhaar.nl ). Over het algemeen liep dat redelijk, maar ik ga toch Wordpress niet voor de lange termijn gebruiken. Ik krijg maar geen klik met het CMS systeem, en ik denk dat Joomla veel meer mogelijkheden heeft. Ook vraagt Wordpress volgens mij veel meer geheugen van het systeem dan Joomla.

Naar welke antwoorden ben ik op zoek?
Misschien zouden jullie met een technisch oog eens willen kijken naar de mogelijkheden en mij een advies willen geven. Bijvoorbeeld over de te gebruiken template. Er is er geen eentje die helemaal past bij wat ik wil. Ik zal er dus waarschijnlijk niet onderuit komen om er eentje aan te passen of op maat te maken.

Graag zou ik alle verschillende soorten apparaten weer onderbrengen in nieuwe drop down menu's. Of ik het menu links of boven zal gaan plaatsen, weet ik nog niet helemaal. Verder lijkt het me leuk om een soort foto gallery te maken om meer foto's op hoge resolutie van de apparatuur te kunnen laten zien.
En uiteraard bij elke pagina een print knop en een facebook / twitter knop om alles snel te kunnen delen.

Ik heb al met WAMP een lokale versie van Joomla 3.2 draaien, dus de testmodus is gereed.

De plannen zijn wild enthousiast, maar in de uitvoering ervan blijf ik dus een beetje hangen. :)
Ik hoop dat mijn verhaal jullie niet heeft verveeld! Alvast bedankt voor het lezen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Heel pakket met algemene vragen ;) 5 jaren 4 maanden geleden #2

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
  • Ontvangen bedankjes 105
Hallo p.lankhaar
Allereerst van harte welkom op het mijnjoomlaforum namens het gehele team.
Helaas werkt je 2e link hier bij mij niet.
Heb je helemaal geen Template kunnen vinden waar mee je je nieuw site wil opbouwen?(dit omdat voor ons dan makkelijker is om te kunnen ontdekken welke menu's en functies en posities er beschikbaar in zijn)

M.v.g Leen

Re: Heel pakket met algemene vragen ;) 5 jaren 4 maanden geleden #3

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
Leuk om te lezen dat je je website wilt gaan updaten en ook Joomla! daar voor wilt gaan gebruiken. Vragen komen vanzelf wel maar om je een klein beetje te helpen heb ik al een tijd geleden een gebruiksaanwijzing voor Joomla 2.5 en voor Joomla 3.* gemaakt. De laatste is nog niet af maar wat het meest is veranderd is het uiterlijk van het administratie paneel.
Mijn advies is om eerst eens rustig, en lokaal, je website op te bouwen met de standaard template. Als alles op zijn goede plek staat dan zou je op zoek kunnen gaan naar een ander uiterlijk of deze zelf maken . Daar is niet echt kennis van php voor nodig. Als je maar weet wat je kan doen met html en css.
En geduld en liters koffie, alhoewel een borrel soms beter werkt, wil ook heel veel helpen.
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.

Re: Heel pakket met algemene vragen ;) 5 jaren 4 maanden geleden #4

• jan
  • jan's Profielfoto
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Een opmerking bij het advies van Arjan m.b.t. Lokaal opbouwen; dat vraagt een extra kennis van zaken om lokaal gerealiseerd te krijgen. Ik zou voor een subdomein gaan, als test domein. Je hebt dezelfde opties; PhP versie etc. als voor je uiteindelijke site en kun je er rustig op los experimenteren. Tevens heb je een publieke "link" die handig is om vanuit het forum enige ondersteuning te kunnen bieden.
Succes, Jan ;)

Re: Heel pakket met algemene vragen ;) 5 jaren 4 maanden geleden #5

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5

Een opmerking bij het advies van Arjan m.b.t. Lokaal opbouwen; dat vraagt een extra kennis van zaken om lokaal gerealiseerd te krijgen.

Ik heb al met WAMP een lokale versie van Joomla 3.2 draaien, dus de testmodus is gereed.

Die extra kennis heeft hij dus al  ;)
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.

Re: Heel pakket met algemene vragen ;) 5 jaren 4 maanden geleden #6

• p.lankhaar
  • p.lankhaar's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Dank voor de hulpvaardige antwoorden en het meedenken. Jullie proberen me fantastisch op gang te helpen.

Mijn vermoeden is dat jullie al een aantal sites met Joomla gemaakt hebben. Ik wil jullie daar graag in volgen. Probleem bij mij is alleen: waar ga ik beginnen.
Heb al een aantal goede video tutorials, e-books en websites gevonden en opgeslagen om me in te verdiepen, maar als ik niet oppas heb ik straks zoveel informatie dat ik door het bos de bomen niet meer zie  ;)

Voor mijn gevoel moest ik bij een goede template beginnen. Als ik de template naar wens had, wilde ik hem gaan inrichten, en zo steeds een stukje verder bouwen.
Ik zit ook met de opbouw van de oude site. Wat zal ik van de oude site overnemen en wat ga ik anders doen op basis van modules of plugins die heden ten dage beschikbaar zijn.
In ieder geval wil ik aan de gang met sub-menu's, had ik me al bedacht. De rest zie ik later wel.

Met Artisteer kan ik hele mooie templates maken. Helaas lukt het me niet zo om de gebouwde template zonder problemen te integreren in Joomla 3.2.3
Ga als eerste even een kopie online plaatsen van mijn vorderingen zodat ik jullie mee kan laten kijken. De lokale kopie is prachtig om te sleutelen, maar jullie zien er dan zo weinig van  :D

Alle tips blijven welkom! Nogmaals dank, ik ben nu al van jullie gaan houden  :P

• Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.517 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop