Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Langzaam maar zeker

Langzaam maar zeker 5 jaren 3 weken geleden #1

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5

Het is nog al een waslijst aan merken die je even toont en ik heb het nog niet aan de hand gehad om zo iets te moeten realiseren.
Nu vind ik het wel een leuke uitdaging en ik wil me er best verder in verdiepen. Niet vandaag maar ik laat er mijn gedachten over gaan en kom hier op terug.
Misschien dat één van de andere leden een goed idee heeft?

Hoi Arjan,
Als je die moeite zou willen nemen, zou ik je gigantisch dankbaar zijn!
Haast heb ik er niet mee. De site bestaat al 11 jaar en ik hoef hem nu niet perse morgen te vervangen. Ik ga al wel een hoofdcategorie maken en kijken of ik de site twee talig kan maken.

Ik heb op je site gezien dat je ook met websites je geld verdient. Al zal het op een forum als dit vooral je doel zijn om anderen te helpen, en niet om brood te verdienen, ik wil hier zeker wel een gebaar met een knipoog tegenover stellen.
Dat stellen we dan samen wel even af.

Nu is het niet iets wat je even doet maar eindelijk begint er een beetje schot in de zaak (website) te komen.
Er is nu een select menu door mij geconstrueerd en die werkt op de tags die moeten worden ingevoerd bij de artikelen.
Omdat ik wel een paar artikelen nodig heb om het uit te testen duurt het nog wel even voor dat ik iets kan laten zien.
Word vervolgd ...
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Langzaam maar zeker 5 jaren 3 weken geleden #2

• p.lankhaar
  • p.lankhaar's Profielfoto
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Dat vind ik nog een zeer vlot begin wat je gemaakt hebt!! Bij mij duren klussen die geen haast hebben, in de regel langer  :D
Ik wacht rustig (en ook wel in spanning) af....
Als ik iets kan doen of als je eventueel wat artikelen nodig hebt of iets dergelijks, dan hoor ik het wel van je!!

Re: Langzaam maar zeker 5 jaren 2 weken geleden #3

• Arjan
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
Oké, het is een hele uitdaging om iets te bedenken voor zo een uitgebreide website wat dan ook nog een beetje logisch over komt. Eerst dacht ik om met Tags te gaan werken maar dan krijg ik niet de uitvoer die ik graag zou willen. Gedeeltelijk werk ik er nu wel mee maar ik ben er niet kapot van.

En eigenlijk zouden er nog meer menu's tevoorschijn moeten komen als je op een jaartal of merk klikt.
Want als je het jaartal hebt geselecteerd dan zouden daar eigenlijk ook weer de merken bij moeten komen maar ik heb nog geen optie gevonden met het Tag menu om dat voor elkaar te krijgen.

Bij de optie Apparaten > Bandrecorders gaat het wel beter maar dat is dan ook geen Tag menu.

Al met al begint iets te groeien maar ik blijf zoeken naar iets beters.
Mocht iemand nog een gouden, of zilveren, tip hebben dan lees ik dat hier graag.
Het, voorlopige, resultaat kan je hier http://joomla3.dekjam.nl/ bekijken.

Re: Langzaam maar zeker 5 jaren 1 week geleden #4

• p.lankhaar
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste mensen,
Allereerst mijn excuses voor mijn late reactie. Ik voelde me als een soort marktplaats bieder. Wel bieden, maar niet op komen dagen na een gesloten koop  :P
Ik was de laatste dagen zeer druk met andere zaken.

Ik vind dat Arjan alvast een mooie aanzet heeft gegeven. Natuurlijk moeten er nog een hoop dingen wat verder uitgewerkt worden in de weergave, maar ik vind het een mooi menu geworden. Hier ga ik zeker dingen van overnemen.
Ik heb intussen contact gehad met de eigenaar (mijn hobby collega) voor wie ik de site online zet. Hij wil graag de oorspronkelijke indeling behouden. Dus onder bandrecorders/tapedecks een tijdbalk en een merken zoekbalk.
Omdat wij diverse bezoekers (ook veel senioren) hebben op de site die ondertussen deze stijl gewend zijn.
Ik vroeg me af of het mogelijk is om het jaartal van elk apparaat op te slaan in een database.
Als er dan een bepaald jaartal wordt opgevraagd, dat dan uit de database vandaan alle apparaten worden getoond die in dat jaartal geproduceerd zijn. Maar mogelijk voert dat voor Joomla te ver?

Als laatste ben ik ook nog twee interessante modules tegen gekomen voor het maken van menu's en het stylen van pagina's. De eerste is RokNavMenu, waar ook al over gesproken wordt in het andere topic. De tweede is K2. Ik vroeg me af of één van twee misschien de slagroom op het toetje gaat worden in wat ik graag wil bereiken?!

Re: Langzaam maar zeker 5 jaren 1 week geleden #5

• Arjan
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5

Beste mensen,
Allereerst mijn excuses voor mijn late reactie. Ik voelde me als een soort marktplaats bieder. Wel bieden, maar niet op komen dagen na een gesloten koop

Het feit dat je alsnog reageert is al genoeg excuses.

Hij wil graag de oorspronkelijke indeling behouden. Dus onder bandrecorders/tapedecks een tijdbalk en een merken zoekbalk. Omdat wij diverse bezoekers (ook veel senioren) hebben op de site die ondertussen deze stijl gewend zijn.

Dat kan maar dan moet de tijdbalk gewoon in een artikel gezet worden net als het selectie menu.

Ik vroeg me af of het mogelijk is om het jaartal van elk apparaat op te slaan in een database. Als er dan een bepaald jaartal wordt opgevraagd, dat dan uit de database vandaan alle apparaten worden getoond die in dat jaartal geproduceerd zijn. Maar mogelijk voert dat voor Joomla te ver?

Dat word nu al gedaan door middel van het component Tags. Zo word het al gedaan na het eerste selectie menu in de daarop volgende selectie menu's. Heb dat niet verder uitgewerkt omdat ik eerst wou weten of dit iets was.

Als laatste ben ik ook nog twee interessante modules tegen gekomen voor het maken van menu's en het stylen van pagina's. De eerste is RokNavMenu, waar ook al over gesproken wordt in het andere topic.

Deze ken ik niet echt maar is door middel van goed gebruik te maken van css ook te maken waar door dit niet hoeft te worden geïnstalleerd. Bedenk alleen of je wel zo een groot (uitgebreid) menu wilt hebben. Op een mobieltje krijg je dan wel heel veel menu te zien en geen pagina's. En ja, mensen gebruiken steeds meer de mogelijkheid van mobiel internetten.

De tweede is K2. Ik vroeg me af of één van twee misschien de slagroom op het toetje gaat worden in wat ik graag wil bereiken?!

Deze laatste neemt de structuur van Joomla over, voor zover ik heb begrepen, en dat is eigenlijk niet meer nodig in Joomla 3.*. Lees ook wel eens dat ze er juist weer vanaf willen maar dat dat wel een hoop werk kost.
Mijn advies is om juist zo min mogelijk extra extensies te gaan gebruiken waar door de website sneller en veiliger blijft.

Re: Langzaam maar zeker 5 jaren 1 week geleden #6

• p.lankhaar
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Duidelijk verhaal!
Dat met die categorieën, artikelen en menu's begin ik allemaal wel te begrijpen.
Als je de werkwijze van Joomla eenmaal doorhebt, is het geheel verder best eenvoudig om er een website mee op te zetten.

Adviseer jij aan mij om de onderliggende links uit de tijdbalk van artikel naar artikel door te linken?
Bijvoorbeeld de tijdbalk is een artikel.
1951-1960 wordt dan ook een artikel?
Het merk Akai wordt dan ook een artikel?
De losse types worden dan ook artikelen?

Jouw drop-down menu wordt een prachtig systeem om in te zetten om te filteren op merk.
Echter om alles onder de jaartallen ook weer onder een drop-down menu te hangen, wordt een beetje een eentonige weergave!  ;)

• Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.534 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop