Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Wanneer categorieën / Sub-categorieën en wanneer een artikel?!

Wanneer categorieën / Sub-categorieën en wanneer een artikel?! 4 jaren 7 maanden geleden #1

• p.lankhaar
  • p.lankhaar's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hier ben ik weer eens met een vraag, terug van een tijdje weg geweest  :P
Mijn vorige verhaal waar het mee begon, staat nog hier te lezen

Trots meld ik dat er een eerste basis ontwerp staat. Ik heb een plan uitgedacht hoe ik het allemaal wil gaan maken. Een aantal pagina's ingericht en een mooi contactformulier klaar voor de nieuwe soundtapewereld , en alles gelijk tweetalig gemaakt. Daar ben ik wel een beetje trots op  :D.
Ik ben dan nu ook helemaal klaar voor het echte werk, het overzetten van de bandrecorders op de nieuwe site.
Vanzelf kom ik dan weer met een aantal vragen:

Het menu van de oude website is nu als volgt opgebouwd:

Wanneer ik dan de link taperecorders / tapedecks volg, dan kom ik op een pagina waar ik een tijdbalk heb gemaakt met links naar de verschillende merken en types.
Ook heb ik er een drop-down menu inzitten waar opnieuw alle merken op alfabetische volgorde inzitten.

Deze dus!

Nu liep ik eerst met het idee om weer zo'n zelfde drop-down list te maken. Ik denk dat ik daar echter vanaf ga zien. Weet niet of zoiets makkelijk is om in Joomla te maken?
Ik heb een idee gemaakt om het hele menu opnieuw op te bouwen en wel op de volgende manier:

Ik hoop dat jullie mijn verhaal nog kunnen volgen. Anders hoor ik het snel genoeg.
Zelf denk ik dat deze manier van opbouw iets logischer is. Nu komt mijn grote vraag waar ik mee worstel, naast mijn vraag welk advies je mij zou geven....
In het plaatje hierboven staat een menu wat op sommige plaatsen tot wel 5 lagen diep gaat.
Vanaf welke laag ga ik artikelen maken en welke laag categorieën? Bandrecorders is een categorie, sowieso!
De type nummers onder Akai (M8 / M9 / M10) zijn artikelen, sowieso.
Maar met de tussenliggende lagen weet ik geen raad! Hoop dat jullie me hiermee kunt helpen!

Alvast bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Wanneer categorieën / Sub-categorieën en wanneer een artikel?! 4 jaren 7 maanden geleden #2

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
  • Ontvangen bedankjes 98
:) Hallo p.lankhaar,
het lijkt wel op een soort familie stamboom  . ;)
:offtopic_happy:
nou weet ik niet tot hoever je door gaat maar soms  heb ik het idee of
je niet gebruik kan maken van hulp programma zoals fabrik  of iets wat er op lijkt.
:ontopic:
maar wat ik snel uit je plaatje opmaakt is eigenlijk dat je met categorie opbouw ook heel eind kan komen omdat je  gewoon een categorie in categorie kan plaatsten  enz en dan bij jou  bv bij akai cat stop je dan denk ik  en in die categroie zet je dan de gewenste artikelen
M.v.g Leen

Re: Wanneer categorieën / Sub-categorieën en wanneer een artikel?! 4 jaren 7 maanden geleden #3

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
Mijn idee is ook om pas de laatste laag toe te kennen aan de artikelen en voor alle andere zou ik een categorie weergave toe passen al dan niet met de sub categorieën er bij vermeldt.

Maar ik denk dat je met het bedenken van je menu ook gelijk goed moet denken over de categorieën en diegene die daar weer in komen. Eigenlijk moet je ze tegelijkertijd opbouwen wat ook nog wel het nodige werk gaat opleveren.

Denk je daarbij er ook gelijk over na hoe het er op een mobiel scherm uit gaat zien. Daarna pas gaan nadenken over hoe het er op een desk of laptop uit ziet.

Sorry, maar je bent nog maar aan het begin, volgens mij, van een nieuwe website.

:offtopic_angry:
Leen was me weer voor (6 seconden) maar die laat in afbeeldingen zien wat ik bedoel. Toppie!
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.

Laast bewerkt: door Arjan.

Re: Wanneer categorieën / Sub-categorieën en wanneer een artikel?! 4 jaren 7 maanden geleden #4

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 98
:-X @ Arjan sorry normaal merk ik dat iemand al wat schrijft en of post maar deze keer was ik volgens mij iets later of niet geheel wakker en druk
aan kijken met voorbeeld of ik wel de juiste info geef. 
Ik weet gewoon wel dat jij met deze materie verder ben dan ik zelf bou ik niet echt bruikbare website  ik doe steeds gewoon stukje uit testen bij een vraag
M.v.g Leen

Re: Wanneer categorieën / Sub-categorieën en wanneer een artikel?! 4 jaren 7 maanden geleden #5

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 98
ps ik zie nu dus dat voorbeeld plaatje met joomla 2.5 zijn gemaakt
maar in joomla 3.xx gaat ongeveer net zo alleen staat de knopjes ergens anders .
8) Update en nog een Tip mocht je zelfde namen in categorieën gebruiken pas op dat je dan een eigen alias aanmaakt bij de 2 categorie met die naam .!! (dit na aanleiding van jou plaatje bij merken heb je zelfde namen staan  .wat ook kan is dan desnoods die categorie maken met
M.v.g Leen

Laast bewerkt: door Leen.

Re: Wanneer categorieën / Sub-categorieën en wanneer een artikel?! 4 jaren 7 maanden geleden #6

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5

Ik weet gewoon wel dat jij met deze materie verder ben dan ik zelf bou ik niet echt bruikbare website  ik doe steeds gewoon stukje uit testen bij een vraag

Volgens mij kan jij ondertussen ook aardig je weg vinden in het maken van een website als ik al je antwoorden lees op de forums. Misschien nog geen template maken maar ook dat lijkt denk ik moeilijker voor je dan het in werkelijkheid is.
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.

• Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.771 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop