Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Artikel niet zichtbaar - Titel module wel op Home page

Artikel niet zichtbaar - Titel module wel op Home page 4 jaren 8 maanden geleden #1

• jan1956
  • jan1956's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi, ik zit met een probleempje, wat simpel aanvoelt, maar ik kan er maar niet de vinger opleggen. Vast een blinde vlek.
Ik heb op de site die ik aan het maken ben (in Joomla 3.3.6) een main body / home page. Aan weerszijden daarvan wil ik blokjes tekst positioneren. En in zo'n blokje tekst moet een 'Lees verder'-link mogelijk zijn.
Ik maak gebruik van template Helix-II joom.shaper.
Voeg screenprints bij van:
- éen van de artikelen die ik links van tekst in main-body wil hebben
- daarbij behorend menu (als ik dat überhaupt al goed heb gedaan)
- instellingen van Mega Helix-II opties

site-adres = www.askandreceive.nl

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Bedankt, Jan
Discussie gesloten.

Re: Artikel niet zichtbaar - Titel module wel op Home page 4 jaren 8 maanden geleden #2

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5

Hoi, ik zit met een probleempje, wat simpel aanvoelt, maar ik kan er maar niet de vinger opleggen. Vast een blinde vlek.

Hebben we allemaal wel eens last van  :-[

Ik heb op de site die ik aan het maken ben (in Joomla 3.3.6) een main body / home page. Aan weerszijden daarvan wil ik blokjes tekst positioneren. En in zo'n blokje tekst moet een 'Lees verder'-link mogelijk zijn.

Nee, dat is niet mogelijk want de artikelen worden getoond door het component com_content en die staat, bijna, altijd gecentreerd in de website. Ook bij jouw als je je website bekijkt met de posities weergegeven .

Ik maak gebruik van template Helix-II joom.shaper.

De template heeft niets te maken met hetgeen jij wilt en wat niet lukt.

<knip></knip>
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Bedankt, Jan

Ga mijn best doen.
Maak een nieuwe "Aangepaste HTML module" en plaats daarin de tekst die de bezoeker moet verleiden om op de lees meer link te klikken.
Maak een link en vul daar het adres in wat bij het bezoekersgedeelte van de website word getoond, in de browseradresbalk, als je het artikel in beeld hebt.
De lees meer linken zijn waarschijnlijk netjes vorm gegeven door het css van je template en om dat ook voor elkaar te krijgen moet je er achter komen welke class gebruikt word.
Als je dat heb gevonden geef je die class ook mee aan de lees meer link die je handmatig hebt gemaakt.
Dan links of rechts neer zetten en klaar is Jan  ;)

P.S. Met JCE kan je makkelijk een link naar een menu item invullen en hoef je het adres niet te kopiëren van uit de browseradresbalk.
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.
Laast bewerkt: door Arjan.
Discussie gesloten.

Re: Artikel niet zichtbaar - Titel module wel op Home page 4 jaren 8 maanden geleden #3

• jan1956
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Bedankt Arjan.

Maak een nieuwe "Aangepaste HTML module" en plaats daarin de tekst die de bezoeker moet verleiden om op de lees meer link te klikken.

wel dat lukt uiteraard nog wel. Maar vervolgens bij:

Maak een link en vul daar het adres in wat bij het bezoekersgedeelte van de website word getoond, in de browseradresbalk, als je het artikel in beeld hebt.

weet ik al niet welk icoontje van JCE te gebruiken. Heb natuurlijk uitgeprobeerd: 2e rij JCE - eerste 3 icoontjes, maar snap er (nog) geen fluit van.  :( :( .....  :-[

nb. Natuurlijk wordt op de website nu wel de tekst zichtbaar welke ik in deze module heb gezet.
Maar hoe nu die Lees-verder-link ...?  ....  :-[
Discussie gesloten.

Re: Artikel niet zichtbaar - Titel module wel op Home page 4 jaren 8 maanden geleden #4

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
Waarschijnlijk heb je de volledige knoppenbalk van JCE wat als de template goed is gecodeerd helemaal niet nodig is.
In ieder geval moet je op zoek naar een stukje ketting. Meestal staat links van de ketting een gebroken schalm.

Als er iemand de gehele knoppenbalk van JCE gebruikt kan die je beter helpen.
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.
Discussie gesloten.

Re: Artikel niet zichtbaar - Titel module wel op Home page 4 jaren 8 maanden geleden #5

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
  • Ontvangen bedankjes 105
:)Hallo Jan
Heb je hier ook al beetje gekeken het is niet de gemakkelijkste template
om even in te stellen merk ik
http://www.joomshaper.com/documentation/joomla-templates/helix-ii
Ik ben niet geheel nuchter vandaag maar bedoel je zoiets als uiterlijk
plaatje 1

M.v.g Leen
Discussie gesloten.

Re: Artikel niet zichtbaar - Titel module wel op Home page 4 jaren 8 maanden geleden #6

• jan1956
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Bedankt Arjan en Leen.
Leen: idd zoiets als je op de afb laat zien bedoel ik. Ondertussen heb ik nog een tip gekregen: "is de extensie articles anywhere van nonumber niet een handige oplossing?
http://www.nonumber.nl/extensions/articlesanywhere ". Hiermee is het me gelukt om tekst in Module-blokjes te maken met de gewenste Lees Meer link. Zie bijgevoegde screenprints.

Zoek alleen er nog naar (zie blokjes linkerkant op website www.askandreceive.nl ) om iets meer tussenruimte te creëren tussen het einde van het ene blokje/Lees Meer en het begin van het blokje eronder.
En ook: klikken op Lees Meer maakt het betreffende artikel waarnaar verwezen wordt zichtbaar, alleen zou ik nog graag willen dat onderaan die tekst een link geplaatst kan worden welke ervoor zorgt dat men terug kan gaan naar het vorige scherm (waar men vandaan kwam). Dit kan natuurlijk ook met de pijltoets naast de adresbalk van de webpagina of middels het menu (Home), maar dat vind ik niet zo sjiek. In mijn gevoel (hoewel dat ook maar 1 klik is) is dat minder vanzelfsprekend.
Dus als jullie of iemand anders voor deze 2 vragen nog een tip hebben, dan graag.
Bedankt. - Jan
Discussie gesloten.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.523 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop