Skip to main content

Vraag Invloed van Pinterest

  • jacqall
  • jacqall's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
9 jaren 1 maand geleden #11338 door jacqall
Invloed van Pinterest werd gestart door jacqall
Ik doe op bescheiden wijze mee met Pinterest en heb enkele borden waar ik afbeeldingen verzamel. Meer niet. Ik heb op een gegeven moment de Pinterest button toegevoegd om daardoor nog gemakkelijker afbeeldingen te kunnen oogsten.
Plotseling ontdekte ik dat in de source code van mijn Joomlasite regels met heel veel Pinterestcodes waren opgenomen. Die codes verschenen per pagina onderaan, na de alle codes en tekst die voor de content op de pagina verantwoordelijk zijn. Het eerste dat ik gedaan heb, is de Pinterestbutton weer verwijderen. Vervolgens heb ik de bewuste coderegels weggehaald. Helaas zonder resultaat: bij een volgende controle zag ik ze weer staan.
De vraag ligt voor de hand: hoe krijg ik die ongenode gasten definitief weg? Je ziet (gelukkig) op de frontend niets en ook niet op de backend (pas bij het klikken op <code> komen ze te voorschijn)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
Meer
9 jaren 1 maand geleden #11344 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Re: Invloed van Pinterest
Hallo jacqall,
Ik heb geen ervaring met Pinterest  maar het is mij niet geheel duidelijk waar jij die code dan kan zien en klikken is dat in een artikel of iets van dien aard.Of kan je een voorbeeld plaatje bijvoegen ?

(pas bij het klikken op <code> komen ze te voorschijn)




M.v.g Leen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • jacqall
  • jacqall's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
9 jaren 1 maand geleden #11346 door jacqall
Beantwoord door jacqall in topic Re: Invloed van Pinterest
De tekst op een websitepagina (frontend dus) ziet er bv. zo uit:
Kinderen gaan aan het begin van de oorlog nog zoveel mogelijk naar school. Als het schoolgebouw wordt gevorderd, geeft men les in een kerk of in huis bij een particulier - zoals in Westkapelle, in het huis van de veldwachter. Kees de Kok uit Nieuwdorp maakt op school een angstig moment mee wanneer een r'liegtuig neerstort. 'We konden niet meer naar onze school, die was in beslag genomen door de Duitsers. We kregen als het niet te koud was, les op zolder van een huis. Op een dag keek ik naar buiten en zag ineens een vliegtuig heel laag vliegend naar ons toekomen. Het was een Lancaster, vlak voor het dorp stortte het neer en vloog in de brand. Dat was heel angstig.'
Bron: Zeeland 40-45


Als ik in de backend ( JCE-editor) op de button Source Code Editor klik, dan krijg ik meer te zien dan ik heb aangemaakt, nl. de Pinterest codes.  In het bijgevoegde voorbeeld staat 'slechts' 1 zo'n code regel, maar het kunnen er ook meerdere zijn. Kennelijk is de door mij verwijderde PIN-button niet definitief weg. Ik heb geen last van die extra toevoegingen, maar ik vind ze toch storend.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
Meer
9 jaren 1 maand geleden #11347 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Re: Invloed van Pinterest
Nou weet ik niet welke Pinterestbutton extensie je heb gebruikt maar als je dat nog weet en je zoekt bij Extensiebeheer-Beheren
bv zoals plaatje naar die knop dan weet je of hij echt weg is.
En nou is het ook zo dat ik denk dat je dan ook nog in jce backend
in dat artikel op de knop Toggle Editor kan klikken en daar de overtollige tekst weghaalt welke niet gebruikt wordt en dan artikel weer opslaat zal het misschien goed zijn.
Het is volgens mij niet zo als je iets weer verwijdered(pin button)dat dan ook de eventuele tekst ook mee verdwijnt)

M.v.g Leen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • jacqall
  • jacqall's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
9 jaren 1 maand geleden #11355 door jacqall
Beantwoord door jacqall in topic Re: Invloed van Pinterest
Het probleem is opgelost.
Terug redenerend: ik had de PIN-button toegevoegd aan Firefox (dus niet aan de mijn Joomlawebsite). De suggestie om bij extensies na te gaan of daar iets aangepast kon worden, bracht mij op het idee het Firefoxmenu te raadplegen. Binnen Add-ons vond ik inderdaad de nod actieve Pinterestbutton vermeld. Die heb ik uitgeschakeld.
Blijft (voor mij) de vraag waarom en waardoor Pinterest in de backend van een website die codes neerzet. Die hoeft niet verder beantwoord te worden overigens.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
9 jaren 1 maand geleden #11357 door Ron
Beantwoord door Ron in topic Re: Invloed van Pinterest
Hallo,

je had een extensie op je site voor de button van Pinterest deze heb je geheel verwijderd?
Maar de code is in backend nog wel zichtbaar zeg je en in frontend als je op broncode klikt zie je de code dan ook?

Misschien je cache even opschonen firefox en ook van je site.

Groeten Ron

Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.448 seconden
Gemaakt door Kunena