Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Na installatie een foutmelding Fatal error: Class 'JConfig' not found

Na installatie een foutmelding Fatal error: Class 'JConfig' not found 3 jaren 11 maanden geleden #1

• Marianne
  • Marianne's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Nadat ik op de server het Katana Demo template van Yootheme heb geinstalleerd, met Joomla 3, krijg ik de volgende melding: Fatal error: Class 'JConfig' not found in /home/adriajr37/domains/contentweb.nl/public_html/includes/framework.php on line 49.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
De server werkt met php versie 4.0.9, er is een update, zou dat het probleem kunnen zijn?
Groeten, Marianne

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Re: Na installatie een foutmelding Fatal error: Class 'JConfig' not found 3 jaren 11 maanden geleden #2

• eric
  • eric's Profielfoto
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo Marianne,

Deze foutmelding komt vaak voor als er iets niet goed is met het configuration.php bestand in de root van je site. Kopieer deze (met FTP eens naar je computer) en kijk of je daar geen "rare" dingen ziet.

M.vr.gr.,
Eric
InSiteVision webpublishing maakt de website die past bij uw wensen!
KvK: 56137613

Re: Na installatie een foutmelding Fatal error: Class 'JConfig' not found 3 jaren 11 maanden geleden #3

• Marianne
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Bedankt Eric,
Ik kan zo snel niets aparts ontdekken. Bij afronding vd installatie bleek dit bestand te ontbreken. Ik kreeg de code aangeboden en moest die in configuration.php plakken. En uploaden in de root. Ik vraag mij af of ik nog gegevens had moeten invullen, er lijken wat gegevens te ontbreken. Maar dat gaat mijn technische kennis te boven.
Groet, Marianne

Re: Na installatie een foutmelding Fatal error: Class 'JConfig' not found 3 jaren 11 maanden geleden #4

• eric
  • eric's Profielfoto
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Marianne,

Je hebt, denk ik, een probleem met rechten. 't Is een wat technisch verhaal maar Apache (de webserver) moet "eigenaar" zijn van de bestanden op je hosting, dat is nu niet het geval.

Wat je nog kunt doen is de FTP-laag binnen Joomla activeren en kijken of het dan lukt.

Als ik even wat verder zoek dan lijkt je hosting bij Versio (middels een reseller account van een bedrijf uit Deventer) vandaan te komen.

Over Versio kan ik zeggen: Niet geschikt voor Joomla en de performance laat te wensen over. Ik heb al veel "ellende" gezien met de combinatie Joomla - Versio.

Mijn advies: Zoek een Joomla-vriendelijke host, dat levert een stuk minder "stress" op.

M.vr.gr.,
Eric
InSiteVision webpublishing maakt de website die past bij uw wensen!
KvK: 56137613

Re: Na installatie een foutmelding Fatal error: Class 'JConfig' not found 3 jaren 11 maanden geleden #5

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
  • Ontvangen bedankjes 87
Hallo Marianne,
Namens Het Gehele Mijnjoomlaforum Team Hartelijk Welkom Op Het Forum.
Ik zie in een antwoord dit staan

Ik kreeg de code aangeboden en moest in configuration.php plakken

Kan je omschrijven wat je daar mee bedoelt ?
Normaal wordt er niet echt iets nog in configuration.php geplakt.
Hoog uit iets aan of uit gezet.
En anders is er misschien nog een manier om via phpmyadmin
die template weer even uit te zettenĀ  of ieder geval een andere
weer als standaard in te stellen denk ik
M.v.g Leen

Re: Na installatie een foutmelding Fatal error: Class 'JConfig' not found 3 jaren 11 maanden geleden #6

• Marianne
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Dankje Leen,

Wat ik bedoel is: bij de laatste stap van de installatie werd er vermeld dat het bestand configuration.php ontbrak. De code werd aangeboden, en de stappen die ik eerder beschreef moest ik doen, voordat ik de installatie kon afronden. Vervolgens dus de melding hierboven.
Hopelijk snap jij het nog?
Groetjes, Marianne

• Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.494 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop