Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Gebruiksbeheer: verschil in menu items per gebruiker, hoe doe ik dat?

Gebruiksbeheer: verschil in menu items per gebruiker, hoe doe ik dat? 3 jaren 5 maanden geleden #1

• PiscesMedia
  • PiscesMedia's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi,

Ik ben bezig met een intranet site voor 5 organisaties die samen in een pand werken.
Nu wil een organisatie dat na inloggen dat er voor hen een extra menu item opent met alleen nieuws wat die organisatie betreft. Ik verwacht dat tzt alle organisaties dat willen.

Ik heb dan een aantal pagina's die na inlog voor iedereen zichtbaar moeten worden en 5 pagina's die per stuk openen na inlog door een medewerker van die organisatie. (duidelijk?!?)

Ik heb al twee gebruikersgroepen toegevoegd onder geregistreerd maar ik kan nergens vinden waar ik dan kan aangeven wat ik daar mee wil. Het lijkt wel of het aanmaken van een gebruikersgroep verder geen functie heeft.

Groet,
Carin

Discussie gesloten.

Re: Gebruiksbeheer: verschil in menu items per gebruiker, hoe doe ik dat? 3 jaren 5 maanden geleden #2

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
  • Ontvangen bedankjes 80
Hallo Carin,
Ik weet niet precies hoe die 5 organisaties(gebruiker) zich moeten aanmelden op die site. maar normaal wekt het bij een gebruikers naam wel alleen dan zou bij
Gebruikersbeheer: Bewerk gebruiker(jou organisatie) je dus nog geregisteerd en ook je speciaal aangemaakte gebruikersgroep moeten aan vinken dacht ik)
M.v.g Leen
Discussie gesloten.

Re: Gebruiksbeheer: verschil in menu items per gebruiker, hoe doe ik dat? 3 jaren 5 maanden geleden #3

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 80
hallo Carin,
het is nog wat lastiger dan ik eerder neer had gezet.
Volgensmij als je dus extra gebruikers groepen bij maakt zal je als goed is ook nieuw toegang nivo's bij kunnen maken en daar kan je dan kiezen welke gebruikers groep deze mag gebruiken .
Nu werk ik met inloggen toegang per gebruiker maar heb geprobeerd snel een voorbeeld  te maken zodat je kan zien wat ik bedoel
http://youtu.be/FTgkpYiKmOE
M.v.g Leen
Laast bewerkt: door Leen.
Discussie gesloten.

Re: Gebruiksbeheer: verschil in menu items per gebruiker, hoe doe ik dat? 3 jaren 5 maanden geleden #4

• PiscesMedia
  • PiscesMedia's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi,

Het werkt niet!

Onder Nieuws heb ik verschillende categorien aangemaakt waaronder 1ste lijn amsterdam, hpa, verhuizing, facilitair, etc.

Als iemand inlogt die ik heb ingedeeld in de gebruikersgroep 1ste lijn amsterdam, mag hij al het nieuws zien behalve het nieuws in de categorie hpa.
Idem voor medewerkers van de hpa, alleen mogen zij dan de categorie 1ste lijn amsterdam niet zien.

zie afbeeldingen

Verder heb ik het betreffende atikel en de categorie als toegang gegeven 1ste lijn amsterdam.

Discussie gesloten.

Re: Gebruiksbeheer: verschil in menu items per gebruiker, hoe doe ik dat? 3 jaren 5 maanden geleden #5

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 80
ja was al beetje bang dat niet zo simpel zou gaan ik ga dat hier lokaal nog een keertje.
opnieuw uitproberen in een lege joomla versie ipv mijn test site online
maar heb je bij Gebruikersbeheer: Weergave toegangsniveaus bij 1ste lijn amsterdam, hpa, dus Gebruikersbeheer: Bewerk toegangsniveau voor weergave bij Gebruikersgroepen die toegang tot weergave hebben een vinkje bij de betreffende groep
M.v.g Leen
Discussie gesloten.

Re: Gebruiksbeheer: verschil in menu items per gebruiker, hoe doe ik dat? 3 jaren 5 maanden geleden #6

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 80
Hallo carin,
Ik heb nog een poging gedaan om een(film) menu item (Nieuws) te maken en in dat
menu item nieuws komt dan afhankelijk wie van welke gebruiker groep inlogt een
blog lijst met ook de alleen voor hem zichtbare categorie met betreffende artikel.
Ik ga er van uit dat dit een begin kan vormen met wat je voor ogen heb.
is dat ongeveer wat je zou willen of moet echt telkens een verborgen menu getoont worden als een bepaalde groep inlogt(ik denk dat principe dan ongeveer het zelfde is met wat ik heb geprobeerd te maken.
http://youtu.be/Ix8MCvQ-e9k
M.v.g Leen
Discussie gesloten.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.511 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop