Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Taal veranderen op enkel een gedeelte van de website?

Taal veranderen op enkel een gedeelte van de website? 3 jaren 9 maanden geleden #1

• dender
  • dender's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi hoi! Daar ben ik weer.

Mijn eerste blog artikel is helemaal klaar. Nu lijkt het mij het handigste om al mijn artikelen alleen in het engels te schrijven anders heb ik dubbel zoveel werk. Maar ja nu heb ik op mijn website 2 knoppen met 2 talen. Nederlands en Engels. Dus zodra mensen mijn website in het nederlands bekijken en op de knop "blog" klikken zien ze mijn geschreven teksten wel in het engels maar de automatische teksten als lees meer en publicatie datum staan in het Nederlands.

Nu vind ik het niet erg als mensen de blog verder in het Nederlands willen bekijken maar als ik mijn home pagina van mijn blog link, gaat deze ook automatisch op het Nederlands.
Ik dacht eerst dat ik enkel de standaard in mijn talen moest veranderen naar het Engels maar dat had geen resultaat.

Hebben jullie andere oplossingen?

Mijn website: www.oncebeyond.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Taal veranderen op enkel een gedeelte van de website? 3 jaren 9 maanden geleden #2

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
  • Ontvangen bedankjes 98
Hallo Dender,
Ik weet niet geheel zeker maar heb je in het Engelse Hoofdmenu
het blog menu ook op de Engelse taal ingesteld ?

M.v.g Leen

Re: Taal veranderen op enkel een gedeelte van de website? 3 jaren 9 maanden geleden #3

• dender
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi Leen!
Misschien zit daar de fout wel want:
Ik heb maar liefst 5 menu's. 1 is het hoofdmenu ingesteld op alle talen. 2 het Engelse menu ingesteld op Engels, 3 het Nederlands menu ingesteld op Nederlands. En dan hebben we nog het blog menu welke nu wel ingesteld staat op alle talen maar zodra ik deze op Nederlands zet krijg ik een 404 error. Als laatst heb ik nog een hidden menu voor als je bij mijn artikelen op lees meer klikt. Op de eerste 3 menu's heb ik een blog knop gezet met het menu item type alias. Net als mijn menu's zijn de knoppen op de betreffende taal ingesteld.
Ik probeerde net even of de 404 fout weggaat als ik ook de alias blog knoppen op Engels zet maar dat werkte niet. Hij blijft naar een www.oncebeyond.nl/nl/blog url willen gaan. Maar die nl variant is dan natuurlijk weg.

Re: Taal veranderen op enkel een gedeelte van de website? 3 jaren 9 maanden geleden #4

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 98
Hoi Dender,
Het zou ook kunnen dat je op je blog menu ook die taal keuze rechts boven in kan/moet plaatsen.
Het valt me op dat als ik dus op het Engelse vlaggetje klikt en dan in het engels menu op blog dan is wel alles in het Engels.
http://www.oncebeyond.nl/en/blog
het zou dus misschien ook kunnen dat je in je nederlandse menu item voor de blog iets met link verwijzing kan doen ?
M.v.g Leen

Re: Taal veranderen op enkel een gedeelte van de website? 3 jaren 9 maanden geleden #5

• dender
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Ja ik zie nu dat hij het nu wel goed doet dus misschien had hij gewoon wat tijd nodig?
Als ik nu www.oncebeyond.nl/blog intyp voegt hij automatisch de en eraan toe. Eerst voegde hij automatisch de nl eraan toe. Dus in principe is het nu al opgelost :)
Alleen nog 1 klein dingetje off topic. Enig idee hoe ik de tekst "Details" uit mijn blog artikelen haal? Als je op read more klikt krijg je dat te zien maar ik vind het een beetje overbodige tekst. De tekst staat er omdat ik mijn publicatie datum heb aangevinkt op laten zien en dat wil ik wel graag zo houden.

Re: Taal veranderen op enkel een gedeelte van de website? 3 jaren 9 maanden geleden #6

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 98
Hallo Dender ,
Ik heb het niet getest maar ik vond dit op internet

There are many ways to remove that word. I suggest use a language override:
Go to Extensions >> Language manager >> Overrides (on the right) >> New (on top)
In Language Constant: COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
Text: leave empty
Click on Save button and see the result.

M.v.g Leen

• Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.543 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop