Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Gebruiksbeheer: na toewijzen groep moet ik wachtwoord ingeven

Gebruiksbeheer: na toewijzen groep moet ik wachtwoord ingeven 3 jaren 5 maanden geleden #1

• PiscesMedia
  • PiscesMedia's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi,

Ik heb op een besloten website verschillende gebruikersgroepen aangemaakt.
Medewerkers moeten zichzelf kunnen registreren via de website.
Dit werkt allemaal.

Echter, nadat zij zich hebben geregistreerd moet ik via Gebruiksbeheer bij de medewerkers nog de toegewezen gebuikersgroepen aanvinken.

Als ik dat doe dan vraagt het systeem om het wachtwoord anders kan ik de wijziging in het profiel niet opslaan. Dat wordt lastig want ze maken het wachtwoord zelf aan.

Als ik vervolgens zelf een wachtwoord verzin en de gebruiker gaat daarna inloggen wordt uiteraard het wachtwoord niet herkent en moet de medewerker heel veel stappen doorlopen om weer een wachtwoord te krijgen.

Is vast een simpele oplossing voor???

Groet,
Carin  ???
Discussie gesloten.

Re: Gebruiksbeheer: na toewijzen groep moet ik wachtwoord ingeven 3 jaren 5 maanden geleden #2

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
  • Ontvangen bedankjes 80
Hallo Carin,
Heb je soms nog een extra beveiliging geïnstalleerd  voor account beheer ? .
Want als ik hier op mijn pc het probeert op mijn test voorbeeld dan kan ik gewoon als administrator  bij Gebruikersbeheer: Gebruikers de toegewezen groepen wijzigen zonder dat  er een wachtwoord gevraagd wordt
M.v.g Leen
Discussie gesloten.

Re: Gebruiksbeheer: na toewijzen groep moet ik wachtwoord ingeven 3 jaren 5 maanden geleden #3

• PiscesMedia
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi,

Niet dat ik weet. Ik heb gebruikers die gekenmerkt zijn als - geregistreerd + 1ste Lijn amsterdam + hpa - allen toestemming gegeven voor inloggen website (algemene instellingen).

Ik zou niet weten waar ik dat kan instellen???

Groet,
Carin
Discussie gesloten.

Re: Gebruiksbeheer: na toewijzen groep moet ik wachtwoord ingeven 3 jaren 5 maanden geleden #4

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 80
:) ik bedoelde eigenlijk of je bv zoiets als Akeeba Admin tools ooit heb toegevoegd aan je site.
Want volgens mij moet je toch anders echt als administrator(super user) bij de Gebruikersbeheer: Bewerk gebruiker het aan kunnen passen zonder dat daar een wachtwoord gevraagd wordt
M.v.g Leen
Discussie gesloten.

Re: Gebruiksbeheer: na toewijzen groep moet ik wachtwoord ingeven 3 jaren 5 maanden geleden #5

• PiscesMedia
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi,

Nee ik heb geen extra beveiliging geïnstalleerd. Het is Joomla 3.4.3.
Ik kan wel in gebuiksbeheer komen alleen als ik dan iets wijzig in het profiel - in dit geval het toekennen van de gebruikersgroep - en ik wil opslaan dan moet ik het wachtwoord intypen in het tweede wachtwoordveld: Bevestig wachtwoord

Voor de privacy/ veiligheid van de bezoekers zou het raar zijn als ik de wachtwoorden kan zien danwel weet.

Groet,
Carin
Discussie gesloten.

Re: Gebruiksbeheer: na toewijzen groep moet ik wachtwoord ingeven 3 jaren 5 maanden geleden #6

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 80
Hallo Carin,
Dit kan ik ook niet zien als super user

Voor de privacy/ veiligheid van de bezoekers zou het raar zijn als ik de wachtwoorden kan zien dan wel weet.

dat is in (tabblad 1) bij gebruiker maar als ik dan naar toegewezen gebruikersgroepen gaat (tabblad 2)kan ik hier op elke elke website de groepen veranderen.
Vandaar dat ik het vreemd vind dat hij bij jou dan om wachtwoord vraagt het lijkt me juist als je echt de super user rechten bezit
alle moet kunnen veranderen anders anders zou je ook  hun wacht worden niet kunnen veranderen.Dus vandaar dat ik dacht dat je misschien of iets met die rechten heb gedaan of dat er een extra beveilig module geïnstalleerd was.
je zou nog eens kunnen kijken  in gebruikers beheer en dan rechts boven knop opties wat er  staat bij jou eigen rechten ?
M.v.g Leen
Discussie gesloten.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.489 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop