Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Problemen met Bewerken Website

Problemen met Bewerken Website 3 jaren 4 maanden geleden #1

• Nazzam
  • Nazzam's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo mensen!

Ik had een vraag, en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Ik weet niet of ik in het juiste subforum zit, als dit niet zo is, dan bied ik bij voorbaat mijn excuses aan.

Ik heb dus een website gemaakt (is helaas continu in constructie), maar kan het maar niet afmaken wegens technische problemen. Inhoudelijk gezien heb ik genoeg artikelen die klaar zijn om gepubliceerd te worden, maar de technische problemen kunnen mij dagen bezighouden waardoor de ontwikkeling van mijn website uitgesteld blijft.

Het laatste waar ik tegen aanloop, is dat ik mijn artikelen graag op de volgende manier wil presenteren. Als voorbeeld neem ik de mooie layout van een wordpress website, maar ik weet dat dit ook in joomla is te realiseren:

http://sunni-instituut.nl/sunni-instituut.nl/category/vraag-en-antwoord/maliki-fiqh/

Netjes gearrangeerde ... ja hoe heet dat eigenlijk? Tabellen? Columns? Ik weet niet eens hoe het heet.

Maar dit zou ik graag in mijn eigen website willen toepassen, omdat mijn website er erg ongeorganiseerd uitziet. Hier een voorbeeld:

http://islam-instituut.nl/islam-instituut.nl/index.php/artikelen/informatief

Heeft iemand enig idee hoe ik een soortgelijke gearangeerde structuur voor de artikelen aan kan brengen in mijn website?

Dus een duidelijk afgebakend rechthoekig ding, met een beetje tekst erin en een 'lees meer' knop die je netjes naar een nieuwe pagina dirigeert.

Bij voorbaat dank!

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Re: Problemen met Bewerken Website 3 jaren 4 maanden geleden #2

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
  • Ontvangen bedankjes 80
Hallo Nazzam,

Allereerst maar Namens Het Gehele Mijnjoomlaforum Team Hartelijk Welkom Op Het Forum..
Mogelijk is het met een ander soort template gemakkelijker op te lossen.
Denk dat je dan op zoek moet gaan naar een soort Metro of block template,
Voorbeeld zo iets .
os of deze soort gelijke
maar met K2 van joomlaworks misschien ook te maken kijk eens
hier rond
als je boven in op de diverse layouts klikt kan je voorbeelden zien hoe het  wordt
ps
De suggestie van Arjan is ook denk ik de gemakkelijkste mogelijkheid.
M.v.g Leen

Laast bewerkt: door Leen.

Re: Problemen met Bewerken Website 3 jaren 4 maanden geleden #3

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
Als ik kijk naar de indeling dan heb ik nog geen template nodig maar moeten de instellingen bij het menu item worden aangepast.
Hem menu item moet zo wie zo gebruikt worden voor de categorieblog en dan stel je bij het tabblad "Blogweergave" het op de volgende manier in;
  • # Hoofdartikelen = 0
  • # Intro-artikelen = 6
  • # Kolommen = 3
  • # Links = 0
Nu alleen nog bij de artikelen uittesten waar je de "Lees meer ..." plaatst om de vakken van, ongeveer, gelijke hoogte te krijgen.
Dat kan overigens ook geregeld worden met het css maar dat is weer een ander verhaal  ;)
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.

Re: Problemen met Bewerken Website 3 jaren 4 maanden geleden #4

• Nazzam
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
AAaaaah hartelijk dank mensen, en bedankt voor jullie ontvangst, ik voel me erg welkom :)

Ehmmm ik ga meteen aan de slag met de voorgestelde oplossingen, en hou jullie op de hoogte van de situatie!

Dank jullie allemaal  ;D

Re: Problemen met Bewerken Website 3 jaren 4 maanden geleden #5

• Nazzam
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0

AAaaaah hartelijk dank mensen, en bedankt voor jullie ontvangst, ik voel me erg welkom :)

Ehmmm ik ga meteen aan de slag met de voorgestelde oplossingen, en hou jullie op de hoogte van de situatie!

Dank jullie allemaal  ;D

Beste Arjan,

Hartelijk dank voor je hulp. Ik heb de mogelijkheden bekeken, maar kan de verschillende artikelen helaas niet in scherp afgebakende vakken naast elkaar zetten. Waarschijnlijk is het een gebrek van de template die ik gebruik.

Ik denk dat ik daarom toch maar voor de K2 dinges zal gaan, tenzij ik iets over het hoofd heb gezien? Het is toch wel weer n hele klus alles opnieuw te moeten maken :(

Bij voorbaat dank!

Laast bewerkt: door Nazzam.

Re: Problemen met Bewerken Website 3 jaren 4 maanden geleden #6

• Nazzam
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Ben de k2 nu aan het installeren, en op youtube even een snelcursus volgen over hoe ik hiermee om moet gaan..

• Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.581 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop