Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Smoelenboek

Smoelenboek 2 jaren 6 maanden geleden #1

• Hoepie
  • Hoepie's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Op onze site www.dynamictennismaasgouw.nl (Joomla 3.6.4) wil ik in een afgeschermde omgeving (alleen te bekijken door onze leden en beveiligd met gebruikersnaam en bijbehorend wachtwoord) een zogenaamd "Smoelenboek" publiceren. Van ieder lid komt er een pasfoto met naam en eventuele andere personalia in te staan. Leden graag kunnen sorteren op achternaam en indien mogelijk ook op speelavond (2 avonden per week)
Wie kan me hiervoor aan een geschikte module helpen?

Hoepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Smoelenboek 2 jaren 6 maanden geleden #2

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
Het makkelijkste wat ik kan bedenken is om van iedere speler een artikel te maken in twee categorieën. In de eerste categorie, een avond, plaats je iedereen die maar één avond speelt en, verrassend, in de categorie twee avonden al diegene die twee avonden spelen.
Nu maak je twee menu items aan voor een blogweergave waarbij je de weergave op alfabetisch zet bij de opties.
Eén kolom en ? artikelen. Volgens mij ben je dan klaar en het kost net zo veel tijd als een extensie vullen met dezelfde gegevens.
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.

Re: Smoelenboek 2 jaren 6 maanden geleden #3

• Hoepie
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo Arjan,

dank voor je reactie.
Ik had al een menu-item "Smoelenboek" genaamd aangemaakt. Dit had ik nog verborgen gehouden op onze startpagina. Inmiddels heb ik het weer zichtbaar gemaakt en kun je met een door mij te verstrekken algemene gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Kan ik je wel bezorgen.
Kan ik met jouw suggestie hiermee verder? We spelen op woensdagavond en vrijdagochtend. Een aantal leden alleen op woensdagavond en een aantal alleen op vrijdagochtend. Ook zijn er leden die op beide dagen spelen.

Re: Smoelenboek 2 jaren 6 maanden geleden #4

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
Om heel eerlijk te zijn kan ik aan de voorkant niet zien hoe jij het aan de achterkant in elkaar zet. Maar ik denk dat je zo verder kan gaan. Wat ik denk ik nu zou aanpassen is de namen van de categorieën in Woensdag, Vrijdag en Beide dagen.
En als je dan de leden ook in de categorie plaatst die bij haar /hem past zou je een submenu kunnen maken die tevoorschijn komt als je op Smoelenboek klikt. En in dat menu dan drie items die verwijzen naar de drie categorieën.
:offtopic_happy:
Wat is trouwens die module "Hoofdmenu" aan de linkerkant?
:ontopic:

Re: Smoelenboek 2 jaren 6 maanden geleden #5

• Hoepie
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Bedankt Arjan!

Heb weinig tijd gehad en pak de draad weer op. Jouw vraag over "Hoofdmenu" aan de linkerkant heeft te maken met de template (Beez 3) die ik heb gebruikt om mijn site te bouwen. Voor zover ik kan ontdekken gebruik ik van dat menu niets en zou dat "Hoofdmenu" verwijderd kunnen worden. Aangezien ik dit niet zeker weet, durf ik dit menu niet te verwijderen. Kun/wil jij eens kijken of dit weg kan? Of dit ook nog van invloed is op de uitlijning van alle artikelen in alle categorieën weet ik ook niet.

Verder heb ik via het wel gebruikte Ari Ext menu onder het 2e menu-item "DT Maasgouw" een nieuw menu-item "Smoelenboek" (categorieblog) en de 3 sub -menu's "Woensdag" (categorieblog), "Vrijdag" (categorieblog)en "Beide dagen" (categorieblog) aangemaakt. Zie bijlage. Heb ik dit zo goed gedaan en hoe dan verder?

Re: Smoelenboek 2 jaren 6 maanden geleden #6

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5

Jouw vraag over "Hoofdmenu" aan de linkerkant heeft te maken met de template (Beez 3) die ik heb gebruikt om mijn site te bouwen. Voor zover ik kan ontdekken gebruik ik van dat menu niets en zou dat "Hoofdmenu" verwijderd kunnen worden. Aangezien ik dit niet zeker weet, durf ik dit menu niet te verwijderen.

Als je niet zeker weet wat er gebeurt kan je hem ook eerst deactiveren en als dat goed gaat als nog verwijderen.

Kun/wil jij eens kijken of dit weg kan? Of dit ook nog van invloed is op de uitlijning van alle artikelen in alle categorieën weet ik ook niet.

Ja, ik wil best kijken voor je of het weg kan maar dan heb wil ik kunnen inloggen als super gebruiker. Maar ik denk dat er niets verandert dus je kan het rustig eerst zelf proberen. Op die manier hebik ook geleerd om met html en, later, Joomla om te gaan.

Verder heb ik via het wel gebruikte Ari Ext menu onder het 2e menu-item "DT Maasgouw" een nieuw menu-item "Smoelenboek" (categorieblog) en de 3 sub -menu's "Woensdag" (categorieblog), "Vrijdag" (categorieblog)en "Beide dagen" (categorieblog) aangemaakt. Zie bijlage. Heb ik dit zo goed gedaan en hoe dan verder?

Ja, volgens mij wel en nu is het een kwestie van de drie categorieën vullen met de spelers.

• Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.574 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop