Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Wat is een goeie ideale IDE om ook php server sided te debuggen

Wat is een goeie ideale IDE om ook php server sided te debuggen 2 jaren 5 maanden geleden #1

• nkamp
  • nkamp's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo,

Ik ben met een module bezig om te zetten van vm2 --> vm3 maar nu zit ik met het product array waar in vm2 bv. de thumb url blijkbaar in zat maar nu niet meer. Nu ben ik benieuwd waar deze wel in zit bv. in een andere instantie van een object... of...

Momenteel gebruik ik de free version of codelobster.

Maar wat is nu een betere IDE om PHP server sided op mijn localhost (XAMPP) mee te debuggen? Ik neem aan dat je dan ook kan zien welke objecten in het geheugen geïnstantieerd zijn met de bijbehorende properties ed.

Ik heb zojuist gegoogled en dan zie ik op youtube PHPStorm icm. google chrome.

Of is Eclipse php plugin een betere? ZEND framework maar deze is volgens mij log en niet gratis. Ook niet icm Eclipse want dat heb ik gezien dat er voor Eclipse een zend plugin bestaat.

Gaat mij in eerste instantie wel om een gratis versie want zo veel doe ik momenteel ook (nog) niet met joomla of php.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan adviseren.

Nico

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Wat is een goeie ideale IDE om ook php server sided te debuggen 2 jaren 5 maanden geleden #2

• nkamp
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik voel mij een beetje schuldig... Ik dacht dat ik met codelobster een betaalde versie moest hebben om te kunnen debuggen ed. maar dat valt mee. Na een middagje 'prutsen' heb ik het toch ook voor elkaar en hewerkt goed! Ik krijg het idee dat het toch wel een IDE die voldoet.

Maar mocht iemand anders zeggen deze werkt toch wel beter/makkelijker/krachtiger dan hoor ik het graag.

Re: Wat is een goeie ideale IDE om ook php server sided te debuggen 2 jaren 1 maand geleden #3

• nkamp
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik ben inmiddels wat verder en Netbeans is volgens mij nu de meest handigste. Ik werk er nu een tijdje mee en het werkt als een trein. Connectie met dB eenvoudig op te zetten. Overigens ontdekte ik onlangs ook MySQL Workbench. Naast PHPMySQL is dit ook een handige tool. Ipv. MySQL workbench en PHPMySQL kun je dan nog naar Toad kijken. Debuggen werkt goed!

Laast bewerkt: door Leen.
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.408 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop