Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Afbeelding op homepagina aanklikbaar maken als artikel "special" is

Afbeelding op homepagina aanklikbaar maken als artikel "special" is 3 maanden 1 week geleden #1

• Eostre
  • Eostre's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Goedemorgen,
Ik zit met een vraag. Ik heb al even op internet gezocht en ik ben bang dat wat ik graag wil niet kan.
Ik heb een homepagina gemaakt met 4 "speciale" artikelen. Boven in het artikel heb ik een "lees meer" gezet en aan het intro artikel heb ik een afbeelding gekoppeld.
Deze verschijnen op mijn homepagina als 4 plaatjes naast elkaar (4 kolommen).
Nu wil ik graag dat deze afbeeldingen linken naar mijn artikelen op mijn site.
Als ik link A aanmaak, verschijnt deze onder mijn artikel en is niet, zoals ik dacht, gekoppeld aan de intro tekst.
Op internet las ik dat dit alleen mogelijk is als je een blog maakt. Is er wellicht een andere manier?

Ik gebruik Joomla 3.9.1 en heb een template gemaakt in Artisteer.

Met vriendelijke groet,
Ellen

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Afbeelding op homepagina aanklikbaar maken als artikel "special" is 3 maanden 1 week geleden #2

• Renata
  • Renata's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Voor al uw webdesign, professioneel en betaalbaar
  • Ontvangen bedankjes 18
Beste Ellen,
Allereerst namens het gehele MijnJoomlaForum team van harte welkom hier op dit forum.

Ik zou het anders opzetten: maak gebruik van een afbeeldingen menu, grid. Ik werk zelf veel met Yootheme en die hebben ook widgetkit. Daar zit dat bij.

Een voorbeeld kun je op deze website vinden die ik gemaakt heb: boerderijwennekers.nl/
Daar zie je een soort van afbeeldingen menu.

Ik hoop dat je wat hebt aan dit antwoord.

Groetjes
Renata
1place4ads voor het maken van professionele onderscheidende websites, hosting van uw website, domeinnamen en website onderhoud. Een compleet pakket, alles onder 1 dak!
KvK nr.: 51546418

Afbeelding op homepagina aanklikbaar maken als artikel "special" is 3 maanden 1 week geleden #3

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
  • Ontvangen bedankjes 87
Hallo Ellen,
Staat de website online zodat we kunnen zie hoe jou home pagina er uit ziet ?
Ik weet niet of het met speciale artikelen ook kan maar normaal gesproken zou je
als je bv met JCE Editor werkt het plaatje in je artikel een link toevoegen
en eventueel in een nieuw venster of iframe weergeven (artkel) maar misschien als je
je meerdere artikels via een plaatje wil tonen een menu item per categorie maken en dan menu kiezen ?
ik heb dit zelf nog niet echt zo uit geprobeerd.
M.v.g Leen
Bijlagen:

Afbeelding op homepagina aanklikbaar maken als artikel "special" is 3 maanden 1 week geleden #4

• Eostre
  • Eostre's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste Renata en Leen,

Dank je voor jullie antwoord.
Ik zal kijken naar dat menu grid. De site ziet er mooi uit!
Leen ik heb JCE geïnstalleerd, maar de afbeelding heb ik via de tab "afbeeldingen en links" gekoppeld aan de introtekst, dus dit verschijnt boven het "lees meer" gedeelte.
Je ziet het plaatje niet in het bewerkingsvenster bij de tab "inhoud".
De site waar ik mee bezig ben is www.meilingjuwelier.nl

Note: ik ben nog bezig aan de site en moet van de opdrachtgever meer afbeeldingen hebben om te plaatsen.
Zo is de slideshow op de home pagina even gevuld, maar nog niet in de juiste verhouding.

met vriendelijke groet,
Ellen

Afbeelding op homepagina aanklikbaar maken als artikel "special" is 3 maanden 4 dagen geleden #5

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
  • Ontvangen bedankjes 87
Hallo Ellen,

Wat je misschien ook kan doen is gewoon een artikel maken (je welkom start pagina van het menu home
aar in heet je de mensen welkom op je website met die 4 plaatjes die met behulp van jce editor links in het plaatje
naar je bv betreffende artikel menu laat verwijzen en in dat menu heb je dan de juiste categorie gekozen.
(wat ook kan is dat je via jce gelijk het juiste artikel item kan openen afhankelijk denk ik of meer artikelen van groep heb)
het is een beetje lastig te omschrijven maar het zou redelijk kunnen werken
M.v.g Leen

Laast bewerkt: door Leen.
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.542 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop