Skip to main content

Vraag Foto bij "lees meer" afbeelding volledige artikel

  • Eostre
  • Eostre's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
4 jaren 8 maanden geleden - 4 jaren 7 maanden geleden #17357 door Eostre
Ik werk in joomla 3.9.6 en heb een template in Artisteer gemaakt.
Nu heb ik op mijn site een aantal artikelen als "special" gemaakt die als een blog op mijn home pagina staan. Die artikelen hebben een "lees meer" knop.
Op mijn home wil ik geen afbeelding hebben, maar als je op de "lees meer" knop klik, wil ik bij het volledige artikel wel die afbeelding.
Dit heb ik via de tab "afbeeldingen en links" bij "afbeelding volledige artikel" voor elkaar gekregen.
Alleen ben ik niet tevreden over de opmaak. Zo vind ik de tekst te dicht tegen het artikel staan en graag wil het kopje die in de "inhoud" van het artikel staat, boven de afbeelding hebben. Nu staat het naast de afbeelding.
Ik ben terug gegaan naar mijn template, want ik dacht dat ik dit hierin kon veranderen, maar daar staat de tekst wel een eind van de afbeelding.
Moet ik iets in de php veranderen? En zo ja wat en waar moet ik dit plaatsen?
Laatst bewerkt 4 jaren 7 maanden geleden doorEostre.
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
Meer
4 jaren 8 maanden geleden #17358 door Leen
Hallo Ellen ,

Zonder een linkje naar de betreffende website is het lastig om op je een vraag
een goed antwoord te geven omdat we niet iets kunnen proberen met de web hulp middelen van div browsers.
en ook handig om te weten welke standaard tekst editor je in de joomla site gebruikt.

M.v.g Leen
Onderwerp is gesloten.
  • Eostre
  • Eostre's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
4 jaren 8 maanden geleden #17359 door Eostre
Beantwoord door Eostre in topic Foto bij "lees meer" afbeelding volledige artikel
Beste Leen,

Bedankt voor je reactie.
Hierbij de link naar mijn site. Deze is overigens nog niet klaar (dus ziet er hier en daar nog niet fraai uit).

www.multivesta.nl

Ik gebruik de standaard TinyMCE als standaard tekstverwerker.
Soms instaleer ik JCE mocht dit nodig zijn, maar dat heb ik nu nog niet gedaan.

Ik hoop dat een en ander duidelijker is, anders hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,
Ellen
Onderwerp is gesloten.
  • Renata
  • Renata's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Voor al uw webdesign, professioneel en betaalbaar
Meer
4 jaren 8 maanden geleden #17360 door Renata
Beantwoord door Renata in topic Foto bij "lees meer" afbeelding volledige artikel
Hoi Ellen,
sowieso zou ik JCE installeren. Daar kun je leuk spelen met marges etc en linken via een afbeelding gaat veel eenvoudiger.

In Joomla bij tabblad afbeeldingen en links kun je ook instellen bij iedere afbeelding waar je deze wilt hebben bij "uitlijning afbeelding". Heb je dat al geprobeerd?

Ps kijk eens naar je home page in de responsive uitvoering. De teksten lopen wat door elkaar....
tweede tip: zorg dat je de laatste versie van Joomla hebt. Misschien lost het probleem zich dan vanzelf op ;)

Groetjes
Renata

ResponsiveWebsiteMaken.nl , onderdeel van 1place4ads voor het maken van professionele onderscheidende websites, hosting van uw website, domeinnamen en website onderhoud. Alles onder 1 dak!
KvK nr.: 51546418
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
Meer
4 jaren 8 maanden geleden #17361 door Leen
Hallo,
Zoals Renata al voorstelt is jce iets gemakkelijker in uitvoering.
Bij tinymce kan je aanpassen bij plugin beheer en daar tinymce zoeken en dan op uitgebreid instellen en opslaan
Dus administrator > Plugins: Tekstverwerker - TinyMCE daar kies je als goed is Set 0 (meeste uitgebreide als goed is
en anders zelf even op andere set 1 of 2 klikken om te zien of het uitgebereider wordt.
dan zou je ook marges rond het plaatje moeten kunnen instellen.

M.v.g Leen
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Eostre
  • Eostre's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
4 jaren 8 maanden geleden #17362 door Eostre
Beantwoord door Eostre in topic Foto bij "lees meer" afbeelding volledige artikel
Hi Renate,
Dank je voor je snelle bericht.
Ik zal idd JCE installeren, kijken of ik hier iets meer mee kan.
Ik heb bij tab "afbeeldingen en links" inderdaad nu de afbeelding op rechts staan. Ik wil liever links.
Ja helaas, ik had gezien d a t mijn tekst op mijn telefoon doorelkaar gaat, dus daar moet ik ook nog iets op verzinnen.
Groetjes Ellen
Onderwerp is gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.467 seconden
Gemaakt door Kunena