Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Foto bij "lees meer" afbeelding volledige artikel

Foto bij "lees meer" afbeelding volledige artikel 9 maanden 3 weken geleden #7

• Eostre
  • Eostre's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste Leen en Renate

Leen ook bedankt voor jouw antwoord.
Sorry voor mijn late reactie, maar ik wilde toch een andere uitstraling dan jullie geboden antwoorden.
Ik heb JCE geïnstalleerd, maar ook dan kan ik bij de tab "afbeeldingen en links" alleen maar aangeven of mijn afbeelding links of rechts wordt uitgelijnd. Ik kan niet een “margin” opgeven.
Leen jouw oplossing zou goed kunnen werken, maar dan komt mijn plaatje in het midden van mijn tekst (na mijn lees meer) bij volledige artikel weergave. Dat vind ik minder mooi. Ik wil graag de afbeelding gelijk onder het kopje hebben.
Ik ben verder gegaan met mijn zoektocht. Na van alles geprobeerd te hebben is dit de oplossing.
In google chrome kan je met rechtermuisknop “inspecteren” bepalen op welke regen in welke file (template.css) je de wijziging kan aanbrengen.
In de template.css moest ik (in mijn geval) op regel 2593 het volgende aanpassen.
.fulltext-left, .img-intro-left {
    margin-top: 20px;
    margin-right: 10px;
    margin-bottom: 5px;
    margin-left: 5px;
}

Ook heb ik de padding op 5px; gezet.

Verder was dan mijn probleem dat de heading 2 door elkaar ging bij de responsive weergave.
Dit heb ik verholpen door in de template.responsive.css het volgende toe te voegen.

@media screen and (max-width: 768px)
{
  .art-postcontent h2 {
    font-size: 15px;
  }
}
@media screen and (max-width: 480px)
{
  .art-postcontent h2 {
    font-size: 15px;
  }
}

Dit gold voor mij. Ik vond op internet de code .h2, maar dat was voor mijn template niet voldoende.
Vandaar dat ik lang heb lopen puzzelen, wat het wel moet zijn.

Verder zou ik eigenlijk de h2 in volledige artikel boven de image willen hebben, maar daar ben ik al zo lang mee bezig en krijg het niet voor elkaar.
Via “inspecteren” is het voldoende om de <h2 style=”tekst-align:left;”> </h2> boven <div class=ïmg-full-tekst-left”> </div> te zetten, maar deze code staat niet in de index.php en in de default.php van het article kan ik het ook niet vinden. Ik denk dat ik dit maar moet laten rusten voor nu.
Ik hoop dat iemand wel iets aan mijn oplossing heeft.

Edit Otto: ik heb de code voor je tussen tags gezet. Wil je dat in het vervolg zelf doen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Otto.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.204 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop