Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Kan geen afbeelding uploaden in Joomla 3.2

Kan geen afbeelding uploaden in Joomla 3.2 5 jaren 9 maanden geleden #1

• FranklinVdp
  • FranklinVdp's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi,

Ben een volledige leek in websitebouw en wil graag een nieuwe website aanmaken voor onze amateur voetbalclub.
Met de nodige moeite ben ik er uiteindelijk in geslaagd om Joomla 3.1.5 te installeren via ftp op mijn domein.
Onmiddellijk daarna is Joomla geupdate geworden naar de 3.2 versie.
Ik dacht eindelijk van start te kunnen gaan met de bouw van de site maar botste op een ander probleem: ik kan via het Mediabeheer geen enkele afbeelding uploaden naar mijn mappen die ik aanmaakte op mijn database.
Ik kan dus wel bladeren naar de bestanden die ik wens te uploaden vanaf m'n pc maar éénmaal op uploaden gedrukt, gebeurt er niks meer!
Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn, wat ik dien te doen of wat ik eventueel over het hoofd heb gezien?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Kan geen afbeelding uploaden in Joomla 3.2 5 jaren 9 maanden geleden #2

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
  • Ontvangen bedankjes 105
Hallo  FranklinVdp.

Wat bedoel je met

mappen die ik aanmaakte op mijn database

Ik kan me wel voorstellen dat je via ftp programma
in jou joomla map  in /images daar weer een map voor plaatjes bij maakt dit zou moeten werken.
Zou ook nog kunnen dat de map rechten niet goed staan.
M.v.g Leen

Re: Kan geen afbeelding uploaden in Joomla 3.2 5 jaren 9 maanden geleden #3

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5

Hoi,

Ben een volledige leek in websitebouw en wil graag een nieuwe website aanmaken voor onze amateur voetbalclub.
Met de nodige moeite ben ik er uiteindelijk in geslaagd om Joomla 3.1.5 te installeren via ftp op mijn domein.
Onmiddellijk daarna is Joomla geupdate geworden naar de 3.2 versie.

Welkom op het forum en je bent nu niet zo een leek meer aangezien je Joomla hebt geinstalleerd en gelijk heb geupdate.

Ik dacht eindelijk van start te kunnen gaan met de bouw van de site maar botste op een ander probleem: ik kan via het Mediabeheer geen enkele afbeelding uploaden naar mijn mappen die ik aanmaakte op mijn database.
Ik kan dus wel bladeren naar de bestanden die ik wens te uploaden vanaf m'n pc maar éénmaal op uploaden gedrukt, gebeurt er niks meer!

In een database maak je geen mappen aan dat doe je op je server. In de database word alleen maar aangegeven wat er is geinstalleerd, en dat kan dus ook tekst zijn, en hoe daar mee moet worden omgegaan. Wat je wel kan toevoegen aan de database zijn tabellen maar dan moet je deze ook koppelen met je cms, in dit geval Joomla, voor dat je er iets mee kan doen.

Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn, wat ik dien te doen of wat ik eventueel over het hoofd heb gezien?

De oorzaak kan zijn dat je geen mappen hebt gemaakt in de map images op de server want dat is de enige plek waar mediabeheer afbeeldingen kan plaatsen.
Een ader probleem kan zijn dat je een te groot/zwaar bestand wil uploaden wat verboden is door je server. Hou er rekening mee dat een foto gemaakt door een digitale camera al gauw 2Mb weegt/groot is.
En de laatste mogelijkheid is dat de mappen niet schrijfbaar zijn. Om dat te controleren ga je naar Systeem > Systeeminformatie en klik je op het tabblad Maprechten. Zowel de map images als de mappen daarin horen schrijfbaar te zijn.

Overigens kan je ook via Mediabeheer zelf een map aanmaken en hoef je dat niet met ftp te doen.
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.

Re: Kan geen afbeelding uploaden in Joomla 3.2 5 jaren 9 maanden geleden #4

• FranklinVdp
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Bedankt allemaal voor de reacties!
Voor alle duidelijkheid (wegens m'n Newbie gehalte verkeerde verwoord): ik heb de mappen aangemaakt via Mediabeheer.
Als ik kijk naar Systeeminstellingen / Mappenrechten, dan vind ik de hoofdmap terug die ik aanmaakte om daarin mooi opgesplitst m'n afbeeldingen op te bewaren.
Deze staat ook groen aangekleurd als Schrijfbaar.  Hier kan dus het probleem niet zitten.
De bestanden zijn ook niet te groot, dus daar zie ik ook al de belemmering niet.

Wanneer ik in een artikel een afbeelding wil invoegen, dan kan ik ook naar mijn aangemaakte mappen doorklikken (alleen zijn die allemaal maagdelijk leeg) - dus hier zit het probleem volgens mij ook al niet.

Is er een dieperliggende reden waarom ik enkel afbeeldingen kan selecteren maar uiteindelijk niet kan uploaden?
Kan er een oorzaak zijn op hosting niveau?  OVH (waar onze site gehost is) biedt, voorlopig, nog geen ondersteuning voor Joomla 3.x.  Ik heb wel, in overleg met hen, Joomla 3.x geïnstalleerd (zij hebben daarvoor de php-versie van hun server aangepast) omdat de template die ik wens te gebruiken voor onze site nu eenmaal gemaakt is voor Joomla 3.x. 

Re: Kan geen afbeelding uploaden in Joomla 3.2 5 jaren 9 maanden geleden #5

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
  • Ontvangen bedankjes 105
kijk eens in Algemene instellingen  klik daar op > Mediabeheer
en kijk eens of je daar iets ziet hier als ik op rechten klikt
staat alles van toegestaan aan super user op groen
en als je in eerste tabblad kijkt dan  zie je daar toegestaan types misschien kom je zo iets verder
M.v.g Leen

Re: Kan geen afbeelding uploaden in Joomla 3.2 5 jaren 9 maanden geleden #6

• FranklinVdp
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Leen,

Alles staat op groen wat groen moet staan.
Ook de toegestane extensies zijn ok.

• Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.640 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop