Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...

Onderwerp: SEO voor mijn website. Waar te beginnen

SEO voor mijn website. Waar te beginnen 3 jaren 5 maanden geleden #1

• dender
  • dender's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Nu ik eindelijk een about pagina af heb voor mijn blog is het tijd om de SEO aan te pakken zodat ik, zodra ik artikelen ga schrijven, deze goed vindbaar zijn. Met alle informatie over SEO en de verschillende modules en ook nog een module genaamd mod_rewrite met enorme complicaties, weet ik niet meer waar ik moet beginnen.

Wat ik wel weet is het volgende. Mijn website is slecht vindbaar en de titel en beschrijving beginnen met copyright of en de menu knoppen als beschrijving.

De reden dat hij Copyright of als titel pakt is denk ik omdat de home pagina alleen de copyright tekst heeft. De rest is mijn logo en foto's.

Dus mijn vraag luid: Hoe verander ik deze titel en beschrijving?

Vervolgens wil ik dat naast mijn website dus ook mijn artikelen hiervan goed vindbaar worden. Bij bloggers met wordpress word er 1 module genoemd (YOAST Wordpress SEO) en daar kan je alles mee, maar voor Joomla vind ik het lastiger om hier iets over te vinden. Wat raden jullie mij aan? En kunnen jullie mij het gebruik van de genoemde module uitleggen of een link met duidelijke uitleg hierbij geven?

Als laatste las ik dus dingen over Mod_Rewrite wat je MOET hebben zover is lees. Maar hoe dit werkt vind ik erg lastig te begrijpen. Ik loop al vast met het vinden van het httpd.conf bestand. In mijn mappen op mijn Macbook vind ik hem zo. Maar op 1 of andere manier gebruikt mijn website de mappen op mijn Macbook zelf niet. Ik denk dat de mappen en bestanden nu allemaal online staan? Voor bewerkingen in bestanden werk ik dus nu en via de template en met het programma extplorer, maar hier vind ik dus niet dit httpd.conf bestand, ik vind überhaupt geen apache2 map terwijl ik bij de systeeminformatie wel apache 2 zie staan bij de webserver.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Re: SEO voor mijn website. Waar te beginnen 3 jaren 5 maanden geleden #2

• Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Er bestaan geen domme vragen
  • Ontvangen bedankjes 33
Hallo Dender,

Heb je misschien een link naar je site? Dan kunnen de bezoekers kijken hoe hij in elkaar zit en heb je gelijk een backlink te pakken.
Om SEO goed te implementeren heb je geen extra extensies nodig, maar wel een goede mindset en discipline.
Bedenk je doelen en maak voor ieder doel een plan hoe je het wilt realiseren.

Mod_rewirte moet door je host ondersteund worden. In Joomla is het een instelling die je aan moet zetten, nadat je deze aangezet hebt moet je in de root van je site de htaccess.txt vernoemen naar .htaccess
Artenweb.nl creatieve unieke Joomla en VirtueMart websites!
Vragen allen via dit Forum!
KvK: 61932647 - Voor onderscheidende Joomla sites die werken!

Re: SEO voor mijn website. Waar te beginnen 3 jaren 5 maanden geleden #3

• dender
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Ah dat was ik inderdaad vergeten. Mijn website:

Ok...ik heb de naam van het bestand veranderd zoals je hierboven aangaf. Maar nu kan ik niet meer op mijn website of de backend...

Edit Ron: url verwijderd vroeg TS om.

Laast bewerkt: door dender.

Re: SEO voor mijn website. Waar te beginnen 3 jaren 5 maanden geleden #4

• Ron
  • Ron's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 42
Dan de naam weer terug zetten naar de oude ;)

Je zit bij hosting2go zie ik en die ondersteund wel mod_rewirte en .htaccess

Groeten Ron  ;)
Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg

Re: SEO voor mijn website. Waar te beginnen 3 jaren 5 maanden geleden #5

• dender
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Umm hoe doe ik dat als ik niet meer in de backend kom?
Ik kan de mappen niet via mijn MacBook bijwerken maar doe alles via de backend zoals ik zei.  :-X

Heb in ieder geval alvast de vraag gestuurd naar hosting2go

Re: SEO voor mijn website. Waar te beginnen 3 jaren 5 maanden geleden #6

• Ron
  • Ron's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 42

Umm hoe doe ik dat als ik niet meer in de backend kom?
Ik kan de mappen niet via mijn MacBook bijwerken maar doe alles via de backend zoals ik zei.  :-X

Heb in ieder geval alvast de vraag gestuurd naar hosting2go

Je kan via ftp je website (bestanden) nog benaderen en daar kan je .htaccess weer hernoemen naar htaccess.txt

Groeten Ron  ;)
Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg

Tijd voor maken pagina: 0.578 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop