Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Menu: show_page_heading versus Artikel: show_title?

Menu: show_page_heading versus Artikel: show_title? 3 jaren 4 maanden geleden #1

• nkamp
  • nkamp's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo,

Ik heb mij altijd al een beetje over verbaasd en niet begrepen.

Waar het mij omgaat is een goed gestructureerde pagina met één <h1> tag en evt. meerdere <h2> tags (<h3>, <h4>), ivm. de uniforme opmaak en met SEO.

Wat is nu het functionele doel van ‘page_heading’ (joomla 2.5 menuà menu-itemàpage options(pagina weergave opties)) versus de content_title van het artikel?

Je kunt zowel bij het menu als bij het artikel aangeven of de titel van het artikel getoond moet worden. Waarom op 2 plaatsen? Ik begrijp dit niet.

Mij is nu duidelijk dat bij page_heading het menu-item tekst wordt weergegeven en zelfs in de <H1> tag. Maar als je een keer lange titel hebt, wil je dat vaak niet in je menu, toch? Dus wat is dan de functie van page_heading.
Bij page options (pagina weergave opties) staat ook nog “Browser pagina titel”, boven de “show page_heading” (toon paginakop). Dit heeft volgens mij met page heading te maken? Als je hier nl. wat invult komt dit boven als titel te staan. Ook is dit niet hetzelfde als search engine title die bij het artikel onder het item meta opties opgegven kan worden.

Vervolgens je zet page_heading op ‘Nee’, waarom worden dan de content_title’s niet in < H1> tag weergegeven? (ook ivm SEO)

Heeft dit te maken met een BLOG? Ik bedoel ik kan mij voorstellen dat als je een Blog hebt, dat je de bv. het menu item bovenaan plaatst in de <H1> tag, en de titel van de blog artikelen in <h2> tag (om te voorkomen om de <h1> tag meerdere malen op je pagina te hebben).

Hoe los je dit het meest handig op, door een override voor het article template te maken? Want ik zie bij het template dat ik gebruik dat er al een override is, dus dat kan ik eenvoudig aanpassen. Maar ik wil ook proberen te begrijpen waarom het zo zit zoals het nu zit.

Ik heb het inmiddels in het template opgelost door er in op te nemen dat als page_heading <> 1 de titel de <h1> tag krijgt en anders de <h2> tag.

Maar ik ben hier wel benieuwd naar.

Nico.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Re: Menu: show_page_heading versus Artikel: show_title? 3 jaren 4 maanden geleden #2

• Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Er bestaan geen domme vragen
  • Ontvangen bedankjes 33
Hallo Nico,

Hetgeen je mee worstelt is de semantiek van je website. Hier vind je een uitleg:

nl.wikibooks.org/wiki/HTML/Semantiek

Uiteindelijk zorgen de juiste unieke content in combinatie met de juiste implementatie van de semantische structuur ervoor dat je een goede ranking voor je site opbouwt.

Artenweb.nl creatieve unieke Joomla en VirtueMart websites!
Vragen allen via dit Forum!
KvK: 61932647 - Voor onderscheidende Joomla sites die werken!

Re: Menu: show_page_heading versus Artikel: show_title? 3 jaren 4 maanden geleden #3

• nkamp
  • nkamp's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik worstel niet zo zeer met de semantiek al kan dat misschien altijd beter.

Maar ook als je google't dan vind je vaak dat er een override gemaakt wordt voor tmpl article omdat de titel van het artikel altijd in <h2> tags wordt weer gegeven. En als je de page_heading inschakelt dan wordt deze in <h1> tag weer gegeven. Nu staat de Page_heading default op 'No' dus is er geen <h1> tag bij je artikel.

Dus ik vraag mij af waarom is dit zo opgezet binnen Joomla, dat begrijp ik niet?

Nico

Re: Menu: show_page_heading versus Artikel: show_title? 3 jaren 4 maanden geleden #4

• Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Er bestaan geen domme vragen
  • Ontvangen bedankjes 33
Hoi Nico,

Ik denk dat dit gewoon een keuze is. Ik  zelf ken de reden van deze keuze niet.

Je kunt je feedback eventueel hier kwijt:

http://ideas.joomla.org/forums/84261-joomla-idea-pool
Artenweb.nl creatieve unieke Joomla en VirtueMart websites!
Vragen allen via dit Forum!
KvK: 61932647 - Voor onderscheidende Joomla sites die werken!

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.489 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop