Skip to main content

Vraag Zoekmachine, die ook aangehangen pdf's meeneemt

  • henkvdbeukel
  • henkvdbeukel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
6 jaren 6 maanden geleden #16135 door henkvdbeukel
Zoekmachine, die ook aangehangen pdf's meeneemt werd gestart door henkvdbeukel
Op een website met veel aangehangen pdf's (allemaal in een directory 'archief' met een enkel submap) wil ik een zoekmachine installeren, die niet alleen intern de content van de webpagina's doorzoekt zoals 'Slim zoeken' van Joomla doet, maar die ook de content van die pdf's in de map 'archief' indexeert en doorzoekt op in te vullen zoektermen.
Ik heb al geprobeerd JiFile te installeren, maar dat liep stuk op de slechte (elkaar soms tegensprekende) installatie instructie en kennelijk enkele ontbrekende libraries. En Google Custom Search Engine (CSE) heeft als nadeel, dat je soms ook gerelateerde advertenties en andere externe websites mee krijgt bij bepaalde zoektermen.
Op internet kom ik eigenlijk geen zoekmachine software tegen en ik ben niet zo deskundig, dat ik dat zelf met code kan programmeren.

Wel kwam ik een programma sphider tegen, dat er mooi strak uitziet ( www.sphider.eu ), maar dat ik niet aan de praat krijg. Ik kwam ook een oude thread tegen over een probleem om de pdf’s te indexeren, maar dat is te ingewikkeld voor mij: www.sphider.eu/forum/read.php?2,8248,21169#msg-21169
Op hun forum heb ik al een vraag gesteld, maar daar wordt niet op gereageerd.
1. Weet iemand een zoekmachine programma, dat ook aangehangen pdf's meeneemt?
2. Zou iemand mij evt kunnen assisteren om sphider te installeren?
Onderwerp is gesloten.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Er bestaan geen domme vragen
Meer
6 jaren 6 maanden geleden #16138 door Otto
Beantwoord door Otto in topic Zoekmachine, die ook aangehangen pdf's meeneemt
Hoi,

Ik ken het component niet, maar je zou dit kunnen proberen:

extensions.joomla.org/extension/jifile/

Artenweb.nl creatieve unieke Joomla en VirtueMart websites!
Vragen allen via dit Forum!
KvK: 61932647 - Voor onderscheidende Joomla sites die werken!
Onderwerp is gesloten.
  • henkvdbeukel
  • henkvdbeukel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
6 jaren 6 maanden geleden #16140 door henkvdbeukel
Beantwoord door henkvdbeukel in topic Zoekmachine, die ook aangehangen pdf's meeneemt
Ja Otto,

Zoals ik schreef: "Ik heb al geprobeerd JiFile te installeren, maar dat liep stuk op de slechte (elkaar soms tegensprekende) installatie instructie en kennelijk enkele ontbrekende libraries."
Zou dat vlgs jou wel moeten werken?

Mvrgr, Henk
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
Meer
6 jaren 6 maanden geleden - 6 jaren 6 maanden geleden #16146 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Zoekmachine, die ook aangehangen pdf's meeneemt
Hallo Henk,

Het programma Sphider welke jij eerder omschreef is niet gemaakt voor joomla dus is ook niet echt veel over te vinden
hoe dat eventueel te integreren en zou het ook afraden ivm veiligheid van je website.
maar ik zal die jifile zelf eens bewonderen ben altijd wel nieuwsgierig als iets niet wil lukken
dus heb gebruiks-- aanwijzing en extensie opgehaald als ik meer weet laat ik het hier wel weten of het werkt
op mijn test site,

M.v.g Leen
Laatst bewerkt 6 jaren 6 maanden geleden doorLeen.
Onderwerp is gesloten.
  • henkvdbeukel
  • henkvdbeukel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
6 jaren 6 maanden geleden #16147 door henkvdbeukel
Beantwoord door henkvdbeukel in topic Zoekmachine, die ook aangehangen pdf's meeneemt
Dan kan ik sphider dus beter vergeten naar jouw idee.
Maar is het niet vreemd, dat ik dat soort search engine programma eigenlijk niet tegenkom?

En is het dan ook niet vreemd, dat ik het - samen met iemand anders die wel een IT achtergrond heeft - niet aan de praat kreeg. En dat terwijl het wel bij de officiële joomla extensies is opgenomen.
Bij de foutmeldingen kwam oa voor, dat hij bepaalde libraries niet kon vinden en toen ik mijn provider Antagonist - ook niet de eerste de beste - daar mee confronteerde was het antwoord, dat zij die nu eenmaal niet hadden.
Als dat je interesseert kan ik je die vragen en antwoorden uit de mailwisseling over die vastgelopen installatie wel sturen.

Mvrgr, Henk
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
Meer
6 jaren 6 maanden geleden #16148 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Zoekmachine, die ook aangehangen pdf's meeneemt
Hallo Henk,
ja die sphider raad ik a echt wel af je moet er eigenlijk van uitgaan alles wat je wel in extensies vinden veilig is
of ieder geval getest etc..
Maar de jifile heeft al 2 downloads een om hem te installeren en blijkbaar een voor hem bij fout melding te repareren.
maar dan is het instellen ook nog wel een dingetje kwam ik achter maar geloof dat ik hem beetje aan de gang heb.
zoek pdf
als je daar pdf typt vind hij iets op test site.
had inhet begin nog beetje last van een path instellen en ook ook moet de map waar pdf staan gevonden worden dus toewijzen
maar misschien komen we er zo wel voor je uit.
Voorvandaag is voor mij tijd om even te stoppen morgen weer een dag

M.v.g Leen
Onderwerp is gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.505 seconden
Gemaakt door Kunena