Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Header 1, 2, 3 ... 6

Header 1, 2, 3 ... 6 4 jaren 7 maanden geleden #1

• cb
  • cb's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Iemand enig idee hoe ik de layout van een header1 ....6 (kop1 ...kop6) in de template kan aanpassen (via de code). Of toch hoe ik op een eenvoudige manier kan terugvinden in welk bestand ik moet zoeken. Ik werk met een template van Rockettheme - "Anacron"

Discussie gesloten.

Re: Header 1, 2, 3 ... 6 4 jaren 7 maanden geleden #2

• Ron
  • Ron's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 42
Hallo CB,

heb je misschien een link naar je site zodat we mee kunnen kijken in het script (code)

Tip: Gebruik firefox browser en de Add firebug op die manier kan je snel achterhalen wel code je moet aanpassen en waar!

Groeten RonĀ  ;D
Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg
Discussie gesloten.

Re: Header 1, 2, 3 ... 6 4 jaren 7 maanden geleden #3

• cb
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
www.cjoomlab.be
Ik gebruik deze site als oefensite, maar nu wil ik de h1 wijzigen of een andere kop zodat overal de layout wordt aangepast.
Heb ondertussen die firebug geinstalleerd en daarin kan ik wijzigingen aanbrengen en dat werkt. Maar nu wil ik dit ook definitief overal aanpassen en dat lukt met niet.

Alvast bedankt !!!!
Discussie gesloten.

Re: Header 1, 2, 3 ... 6 4 jaren 7 maanden geleden #4

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
Dat is een uitdaging om het allemaal te vinden want er worden nog al wat css bestanden in deze template.
Wat ook een idee is is om op te zoeken welke class er ook bij gebruikt word en een nieuw css bestand te maken waarin je de gewenste opmaak zet.
Zet de verwijzing onderĀ  <jdoc:include type="head" /> en dat is dan het laatste css bestand wat word aangeroepen en is dan de overtreffende trap.

:offtopic_happy:
Chrome heeft ook iets om de website te inspecteren en deze laat alle css declaraties zien. Dus ook die voor IE gebruikt word. Dat vind je niet in Firebug.
:ontopic:
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.
Discussie gesloten.

Re: Header 1, 2, 3 ... 6 4 jaren 7 maanden geleden #5

• Renata
  • Renata's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Voor al uw webdesign, professioneel en betaalbaar
  • Ontvangen bedankjes 17

www.cjoomlab.be
Ik gebruik deze site als oefensite, maar nu wil ik de h1 wijzigen of een andere kop zodat overal de layout wordt aangepast.
Heb ondertussen die firebug geinstalleerd en daarin kan ik wijzigingen aanbrengen en dat werkt. Maar nu wil ik dit ook definitief overal aanpassen en dat lukt met niet.

Alvast bedankt !!!!

In firebug kun je alleen tijdelijk zaken aanpassen en kijken of de door jou gebruikte code werkt. Is deze code goed en hierboven geef je aan dat het werkt, dan zul je de betreffende code in het document zelf via je ftp server moeten aanpassen.

In firebug zie je welk document je op dat moment aanpast. Ook kun je zien op welke regel je dat gedaan hebt.

1.Dit document download je van de server en sla deze op.
2.Maak een reserve kopie van dit document!!! Stel dat het fout gaat n.a.v. je wijzigingen, dan kun je altijd deze fout herstellen door het originele document weer te uploaden naar je server.
3. Wijzig de code zoals je in firebug gedaan hebt en upload deze naar je server op dezelfde plek als waar je je het document vandaan hebt en overschrijf hiermee de originele.
4. Ga naar de frontend van je website en kijk of het gelukt is.
5. Gelukt? mooi!, mislukt? je hebt het originele document nog ....

TIP: ivm met vervuiling code, open het document altijd met kladblok of een ander platte tekst programma. NOOIT met Microsoft Word of een soortgelijk programma.

Succes
Groetjes
Renata

Groetjes
Renata
1place4ads voor het maken van professionele onderscheidende websites, hosting van uw website, domeinnamen en website onderhoud. Een compleet pakket, alles onder 1 dak!
KvK nr.: 51546418
Discussie gesloten.

Re: Header 1, 2, 3 ... 6 4 jaren 7 maanden geleden #6

• cb
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Maar wat indien er een update is van het template, dan wordt je code toch terug overschreven?
Ik heb al wat info gevonden en o.a. ook via een ander forum filmpjes op youtube. Maar ziet er toch allemaal niet zo gebruiksvriendelijk uit zoals het wordt voorgesteld.
Wat gebruik ik dan het best: firebug of de optie van Google Chrome?
Discussie gesloten.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.524 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop