Skip to main content

Vraag Nieuw bij Joomla en opzoek naar 3.0 free portfolio template

  • dender
  • dender's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
9 jaren 6 maanden geleden #9388 door dender
Hoi hoi!

Omdat ik nu nog een website heb via een gratis online website maker vol met reclame wil ik nu eindelijk een mooie website gaan maken. En waarom niet zelf leren hoe! Joomla werd genoemd als 1 van de beste opties voor mij dus daar ben ik mee aan de slag gegaan.

Eenmaal geïnstalleerd bij mijn hosting account ging ik opzoek naar een template voor mijn fotografie werk met het volgende:

- Simpel
- Grote foto of slider in het midden
- Menubalk boven
- portfolio pagina kunnen maken met foto's

Echter vond ik alleen maar het volgende:
- Templates met alle informatie al op de homepage (wie zijn wij, portfolio, contact etc.)
- templates onder 3.0
- betaalde templates
- niet werkende/ non-responsive templates

Ik dacht dat het vrij simpel was wat ik zocht, maar bleek toch moeilijker dan gedacht. Moet ik misschien de versie 2.5 installeren? Of weten jullie waar ik moet zoeken?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
Meer
9 jaren 6 maanden geleden #9391 door Leen
Hallo Dender,
Allereerst van harte Welkom op het mijnjoomlaforum .

Er zijn er toch echt wel die gratis zijn alleen meestal wel even soms een registratie nodig voor de nodig reclame van hun en vaak ook wel verwijzing in de template zelf .
www.siteground.com/joomla-templates.htm#joomla3
www.joomlashine.com/joomla-templates.html
www.joomla24.com/remository/Download/Templates_for_Joomla_3.x/1 )_General_Joomla_3.x_Templates.html
de laatste is beetje lastig de download knop te vinden maar als je op agree aan vinkt doen die het ook.
Er is zoveel aanbod dat je zelf beetje moet kiezen welke type je bevalt.
Voor joomla 2.5.x zijn  wel meer templates maar ja joomla 3.x.x. wordt de opvolger dus lijkt mij probeer het  eerst met joomla3.

M.v.g Leen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
9 jaren 6 maanden geleden #9393 door Arjan
Behalve de linken heb ik er ook nog één naar onze internetgoddelijkheid Google

Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • dender
  • dender's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
9 jaren 6 maanden geleden #9394 door dender
Dat er veel templates zijn had ik al door, maar het probleem zit hem in de specifieke template die ik zoek en wat ze laten zien op een template.

Zo kwam ik er nu achter dat ik alleen voor 2.5 kon zoeken aangezien mijn hosting provider alleen die versie installeert. En dat er heel veel verschil zit in de keuzes die een template bied. De ene keer kan je nog leuk een ander kleurtje kiezen en de andere keer niet, de ene keer kan je de font veranderen en de andere keer niet, de ene keer kan je het logo of de reclame verbergen en de andere keer niet.

Elk template moet je dus eerst downloaden voordat je weet wat hij allemaal kan. Zo had ik nu een mooie template gevonden met weinig opties maar wel een slideshow erin waar ik dan mijn foto's op de homepagina op kan presenteren, maar omdat de slideshow te breed is worden de foto's uit proporties gehaald. Dus maar opnieuw opzoek naar een andere template.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
9 jaren 6 maanden geleden #9395 door Ron
Hallo Dender,

namens mij ook van harte welkom hier.

Zo kwam ik er nu achter dat ik alleen voor 2.5 kon zoeken aangezien mijn hosting provider alleen die versie installeert.

Misschien een beetje  :offtopic_happy:

Wanneer je hosting alleen joomla 2.5 ondersteund/installeert dan kan je beter opzoek gaan naar een andere hosting partij.  ;)
Zoals het nu staat wordt joomla 2.5 aan het einde van het jaar niet meer geüpdatet dus dan moet je wel over op joomla 3.x.x

:ontopic:

Je kan ook een template downloaden gebruiken en door middel van extensies te installeren naar jou eigen smaak te maken.

Je zal nooit de perfecte template vinden die aan al jou eisen voldoet.

Succes met je site en wanneer er vragen zijn dan horen wij het wel.

Groeten Ron  ;D

Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
Meer
9 jaren 6 maanden geleden - 9 jaren 6 maanden geleden #9397 door Leen
Hallo Dender,

Zo had ik nu een mooie template gevonden met weinig opties maar wel een slideshow erin waar ik dan mijn foto's op de homepagina op kan presenteren

Geef hier dan eens de naam en/of de link van die template wie weet kan iemand je dan raad geven of deze eventueel aan te passen is naar jou wensen .Meestal lukt dat wel.
:offtopic_happy:
En welke versie Joomla draai je nu precies omdat  je dit ook schrijft

dat ik alleen voor 2.5 kon zoeken aangezien mijn hosting provider alleen die versie installeert

:ontopic:

M.v.g Leen
Laatst bewerkt 9 jaren 6 maanden geleden doorLeen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.449 seconden
Gemaakt door Kunena